Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading av E-golf

Startet av Espen Hugaas Andersen, onsdag 26. februar 2014, klokken 12:47

« forrige - neste »

heimabrygg

Jeg har også sett dette. Åpnet tilfeldig panotaket forleden, og la merke til noe hvitt på "filtduken" eller hva det er fremst på panotaket (ca 7-8 cm bredt område eller så?). Fjernet det bare med hånden og kunne ikke helt, i semimørke, se hva det var, men mistenkte sopp.

Nevnte dette for SC i Bergen, men fikk ikke særlig respons. Skal purre igjen, med andre ord.
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

frekri

Jeg ville ikke tatt så lett på sopp i bilen. Sopp i hus tar livet av folk. Tror det er veldig viktig å fjerne på korrekt måte. Det anbefales ikke å bare vaske bort sopp i hus har jeg lest.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Batteritralla

Nei dette var ikke akkurat imponerende  :o

Håper alle som har motatt bil sjekker opp dette og melder inn til Tesla.

Rent umiddelbart så virker det som en svært lite gjennomtenkt løsning...
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Sjøhyene

Ingen som har rapportert noe liknende i det amerikanske forumet?
Er jo ingen grunn til at dette skal være et særnorsk problem.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Bowers

Her må den absolutt eneste riktige løsningen være å la Tesla utbedre både problemet og evt følgeproblemer fremfor å gå til med muggdrepende midler osv selv?

Og et tips... Mugg sprer seg og kan være vanskelig å bli helt kvitt, så dokumenter godt med bilder før bilen leveres til utbedring i tilfelle man får mugg-angrep andre steder i kupeen i ettertid.

Havebigfun

Min bil står i tørr garasje. Jeg kjørte i regn sist onsdag, 6 dager siden.
Bilen har vært tørr lenge. Det var imidlertid vedvarende vann i området med takluken og filten var klissvåt- årsaken til soppen er altså vedvarende fuktighet pga redusert tørkeevne/innesperret vann. Løsningen er bedre lufting- enten ved å kjøre med luftestilling eller ved å åpne takuken når bilen er parkert.
Filtduken er ikke en smart løsning. Tesla bør finne på noe annet.
Kjemi som fjerner sopp vil nesten alltid også være skadelig for mennesker- tenk dere om før dere setter igang- da er det antakelig mere hensiktsmessig med å fjere denne filten.
Ozon elle UV-lys er metoder man kan bruke ettersom man selv ikke utsettes for det i særlig grad.

RoadRunner

Sitat fra: Høgis på mandag 17. februar 2014, klokken 22:26
Dette problemet kommer nok mange til å ha. Åpnet taket på bilen i dag og det dryppet veldig fra forkant av pano-taket og ned i setene.
Oioi  :o. Frykt for lekkasje var hovedgrunnen til at jeg valgte ordinært tak.

Håper Tesla finner en god og varig løsning slik at dere slipper å plages med fukt inne i bilen!
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Lille Lance

Sopp / mugg er alvorlig. Mer alvorlig enn dårlig vindusviskere, hakkete DAB, etc.

Read my lips: Dette må Tesla Motors rydde opp i og finne en permanent god løsning!
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018



sn0le

Ifølge diskusjonen i den tråden virket det som det var mulig at det var rester etter et rengjøringsmiddel e.l. som ikke hadde vært fjernet helt.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

OleJA

Jammen var det mugg i soltaket mitt også :-\

Bilen står parkert i garasje, og med den tørreste vinteren i manns minne, har det ikke akkurat vært gunstige forhold for mugg heller.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Sualc

Fillern, sjekket akkurat mitt soltak også...fant mugg :'(

Laumb, hvilken mailadresse sendte du bildet til? Har du hørt noe mer?
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

Foleson

#43
Gud bedre... Dette liker jeg dårlig. For å sette det på spissen, om en Model S brenner i ny og ned driter jeg egentlig i, men mugg i bilen vil jeg absolutt ikke ha. Virker som om dette er en svakhet, og jeg håper virkelig Tesla tar tak i dette og finner en løsning faderlig fort.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Sjøhyene

Sitat fra: Foleson på tirsdag 18. februar 2014, klokken 09:59
Gud bedre... Dette liker jeg dårlig. For å sette det på spissen, om en Model S brenner i ny og ned driter jege egentlig i, men mugg i bilen vil jeg absolutt ikke ha. Virker som om dette er en svakhet, og jeg håper virkelig Tesla tar tak i dette og finner en løsning faderlig fort.

+1
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA