Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading av E-golf

Startet av Espen Hugaas Andersen, onsdag 26. februar 2014, klokken 12:47

« forrige - neste »

Havebigfun

#75
Sitat fra: Jarleø på tirsdag 18. februar 2014, klokken 11:00
Hvordan klarer du å få så mye fukt inne i bilen??
Jeg kjører i Bergen hvor det regner og regner og regner osv.
Men jeg har ikke sett antydning til fukt inne i bilen.
Litt dugg i tunnelen eller rett etter jeg har startet opp er det eneste !!
Bilen min er tørr innvendig og utvendig- men våt fortil under panotaket når det åpnes- dryppet ikke- men klart et fint sted for sopp om den finner mat. Filten imnneholder tilsynelatende tilstrekkelig vekstfaktorer og vann holder seg bra i denne "lommen" når taket er lukket.
Edit: formellt er dette området en del av eksteriøret- samme rom som "gardinen" som forhindrer turbulens ligger i. Er det noen som har sett prikker i denne?

Milzit

En ting er mugg på filtlappen, men det er også vanndråper over hele kanten.

Øggen

Har forøvrig heilt ny bil men sjekka filten likevel. Den e knusk tørr enda, sjøl om det har regna voldsomt suste dagane.

Tuxedo

Sitat fra: OleJA på tirsdag 18. februar 2014, klokken 11:29
Sitat fra: Milzit på tirsdag 18. februar 2014, klokken 10:56
Sitat fra: Sualc på tirsdag 18. februar 2014, klokken 10:15
Tipper det bare blir mugg hos dem som har fått filt-remsen lagt på av Tesla...de som ikke har hatt noen problemer med panotaket har ikke denne filt-remsen, så da burde det heller ikke bli noe mugg...

Fikk svar av Tesla 3 minutter etter at mailen var sendt. Skal dit på torsdag, og fikk beskjed om at dette fikser de.
Jeg har mugg og har ikke hatt noen problemer med taket...
Samme her, ante ikke at jeg (trolig) har fått denne filtbitten etterinstallert når jeg har hatt bilen inne for fiks av div. annet.
Filten min må ha vært fabrikkinstallert, ettersom jeg ikke har hatt kontakt med Tesla siden jeg fikk bilen.  Sjekket i dag at det ikke var mugg, men litt fuktig var den.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

MR Tesla

Har ikke observert mugg,
For sikkerhetsskyld har jeg kjørt et par runder med høyeste varme på airconanlegget( fra terrassen på gran Canaria) og satt takluka på ventilasjons på min mod S som står i fuktige Oslo - må stelle pent med barnet! :D

Tesla-man

Sitat fra: RoadRunner på tirsdag 18. februar 2014, klokken 09:11
Oioi  :o. Frykt for lekkasje var hovedgrunnen til at jeg valgte ordinært tak.

Me too.... Happy now :-)
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Milzit

Sitat fra: Tesla-man på tirsdag 18. februar 2014, klokken 21:13
Sitat fra: RoadRunner på tirsdag 18. februar 2014, klokken 09:11
Oioi  :o. Frykt for lekkasje var hovedgrunnen til at jeg valgte ordinært tak.

Me too.... Happy now :-)
Heller litt muggen stemning i bilen, men ski på taket...

cairnz

var ute og tørket rundt luka framme innvendig i kveld. våt filtlapp men ingen antydning til noe misfarging.
Elbilist

Teslanewbie

Ber at alle som opplever dette tar fotodokumentasjon. Det kan være at det er nettopp filten som er årsaken ved at den skaper en port for vann å ta sig inn under listen? 
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øyvind.h

Ingen mugg her. Mulig fordi service-senteret nylig har sett over luken?

Uansett, nå er straks våren her. Da blir det åpent tak et halvt års tid, og enda lysere kupe enn om vinteren. ELSK!
Aldri mer bil uten glasstak :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

laumb

Enig med siste taler!
Her blir det åpent tak 95% av kjøreturene i varmegrader. Deilig!

Håper Tesla kommer med en fireseters Cab om noen år!

Milzit

Jeg fjernet filtbiten nå, tørket av fukt og lar takluken stå litt åpen i garasjen i natt. Tesla spurte om jeg kunne komme innom så de kunne se på det, tror jeg ikke jeg rekker det denne uken men det er vel ikke så hast. Muggen er ute nå iallefall...




Havebigfun

Da jeg åpnet taket igår morres var det like våt hos meg- 6 dager etter siste eksponering for regn :o
Da jeg kom hjem fra jobben på ettermiddagen var det tørket helt- med åpen takluke og ca 11C i garasjen. Lufting må altså til :)

Teslanewbie

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 19. februar 2014, klokken 09:05
Da jeg åpnet taket igår morres var det like våt hos meg- 6 dager etter siste eksponering for regn :o
Da jeg kom hjem fra jobben på ettermiddagen var det tørket helt- med åpen takluke og ca 11C i garasjen. Lufting må altså til :)

Ja , man bør åpne takluken noen cm ved parkering i garasje , da luftes kupeen ut. Bør evt sette inn filten med alkohol , alkoholbasert håndvask som kan kjøpes på hvert apotek , tar død på det meste og skader ikke lakk eller gummi .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Lille Lance

24 timers gammel bil ... heldigvis ikke noe mugg ennå  ::) ... filten virker tørr, men det er fukt / vannperler på øversiden. Er dette pga kondens eller vannlekasje? Bilen ble vel vasket igår morges, men neppe utsatt for regn.
Har kald garasje ... lar luka stå litt åpen nå
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA