Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tråden for alle med positive erfaringer med Tesla S

Startet av Teslanewbie, søndag 23. februar 2014, klokken 12:10

« forrige - neste »

Sjøhyene

Sitat fra: RaBalder på torsdag 19. februar 2015, klokken 20:47
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 19. februar 2015, klokken 20:30
Noen som har opplevd eller fått fikset rust på den krom(?)lista helt nederst bak på bilen?
Så en liten flekk med rust der forrige gang jeg vasket bilen. Ca midt på denne lista.
Det var en bolt midt på bilen bak som ikke var helt god. Den rant det vel rustvann av som kom til syne lenger ned midt bak.

Jeg tror dette gjaldt biler fra 2013.
Min som kom i mars 2014 har ikke noe slikt problem.

ok, min er fra mars 2014 også så er tydligvis ikke bare noe de tidligste bilene har fått.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

ankul

S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

Øggen

Hos meg renner det rustvann ut av høyre kurvelys i fangeren. Bare der, men går bort med Korosol.

kjelsås1978

Ruster på nedre cromelist ved dørterskel i førerdøra. Ruster også på min cromelist nederst bak på bilen. mars 2014

EL-Chupa

Sitat fra: kjelsås1978 på lørdag 21. februar 2015, klokken 22:44
Ruster på nedre cromelist ved dørterskel i førerdøra. Ruster også på min cromelist nederst bak på bilen. mars 2014

Jeg har også noen rustflekker på dørterskel, bil levert august 14'
Tesla Model S, Sort 75D, VIN: 208506, levering 03.11.17
Tesla Model S, Sort 60, VIN: 46083, levering 25.08.14 - Solgt

ihlhaug

Jeg har også noen rustflekker nede på listen ved førerdøren. Skal be de se på dette ved service om 3 uker,
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

LA-Thing

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 19. februar 2015, klokken 20:30
Noen som har opplevd eller fått fikset rust på den krom(?)lista helt nederst bak på bilen?
Så en liten flekk med rust der forrige gang jeg vasket bilen. Ca midt på denne lista.

Opplevd og fått fikset. Har ikke sett noe rust denne vinteren. Bil levert november 2013. Alt er av plast bak der, sikkert et klips eller en skrue som ikke var godt nok behandlet.
Drammen, Tesla Model S #2510

Thor2014

Selv om dette er ot, så hadde jeg min forrige ms nesten et år med kun bagatellmessige problemer. Siden jeg har bestilt en ny, regner jeg med at det samme skjer med den.
Veldig fornøyd med Tesla.
Korrosjon har jeg ikke sett så lenge jeg hadde den.

@roger

"grundig" vask i forbindelse med hjulbytte ble en liten nedtur. Bærearm i forstilling er åpenbart ikke klar for norsk vinter med saltsørpe. (likt på begge sider). Bilen har gått to vintre, og under 10 000km. på vinter. Kjørelengde har nok ikke så mye å si, korrosjonstiden betyr nok mer.
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

Dennis

Uff det så ikke bra ut.
La merke til at de der var av stål, så jeg har antirust behandlet mine rett etter at jeg fikk bilen + litt annet div som ikke er alu med Bilt Hamber UC som beskytter mot rust men samtidig er gjennomsiktig så det ikke blir stygt og griser til.

Har sett at de armene ofte har små hakk i den sorte "lakken" selv på nye biler fra montering eller lagring og da kommer rusten fort.

At man ikke trenger å antirust behandle disse bilene tviler jeg veldig på siden det er flere deler i understellet som ikke er alu og det virker ikke som det er bra beskyttet fra Tesla sin side.

Muffinman

La merke til dette på min jeg også. De bærearmene ser slettes ikke bra ut, og jeg tviler på at de blir særlig gamle før de må byttes.






pwb

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 05. mai 2015, klokken 06:29
La merke til dette på min jeg også. De bærearmene ser slettes ikke bra ut, og jeg tviler på at de blir særlig gamle før de må byttes.

Å, er bærearmene lagd av blikk? Trodde bærearmer var ganske solide saker og på andre biler så blir de byttet ut pga. foringer lenge før de er dårlige pga rust. Hvis de ikke er like dårlig lagd som resten av bilen så vil de nok holde 20-30 år før de må byttes fordi rusten har spist de opp.

Muffinman

Hvorfor får jeg følelsen av å ha blitt antastet av lommemannen når solstrålen pwb har sitert meg?

Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 05. mai 2015, klokken 08:23
Hvorfor får jeg følelsen av å ha blitt antastet av lommemannen når solstrålen pwb har sitert meg?

Ha ha :-) :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Ove Alset

Forsøker å legge inn et bilde som ikke er så godt å se noe av, men det er tatt gjennom vinduet hos
Tesla Grorud og viser en ståldetalj bak lykten/under dekselet i frunken som var fryktelig rustet. Dette er ikke noe for norske vinterveier.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA