Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tråden for alle med positive erfaringer med Tesla S

Startet av Teslanewbie, søndag 23. februar 2014, klokken 12:10

« forrige - neste »

TRM

Nevnte tidligere i tråden her (tror jeg) at min 2011-modell Skoda Octavia fikk akkurat de samme merkene under speilene i vinter. Leverte bilen inn til bilpleie i forbindelse med salg, og vaskemannen sa etterpå at han måtte jobbe hardt med poleringsmaskin for å få bort merkene.

Forleden så jeg en 2004-2011 (?) BMW 5-serie hvor beskyttelsen til "speilbraketten" var slitt bort. Under den var det korrodert aluminium.

Tydeligvis et vanlig problem på biler...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

jkirkebo

Sitat fra: laumb på onsdag 30. april 2014, klokken 23:49
Venter til dere har brukt opp alle de manuelle speilene jeg da. :P

Det er nok omvendt. De har bare deler til innfellbare speil på lager, så om jeg ville ha det kunne de fikse det sammen med det andre småtteriet på timen min i juni. Siden jeg ikke gadd betale 5000,- for innfellbare speil må det vente litt. Tar det da på service til høsten, er nok uansett ikke noe korrosjon å snakke om sommerstid.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Teslanewbie

Sitat fra: TRM på onsdag 30. april 2014, klokken 23:58
Nevnte tidligere i tråden her (tror jeg) at min 2011-modell Skoda Octavia fikk akkurat de samme merkene under speilene i vinter. Leverte bilen inn til bilpleie i forbindelse med salg, og vaskemannen sa etterpå at han måtte jobbe hardt med poleringsmaskin for å få bort merkene.

Forleden så jeg en 2004-2011 (?) BMW 5-serie hvor beskyttelsen til "speilbraketten" var slitt bort. Under den var det korrodert aluminium.

Tydeligvis et vanlig problem på biler...
.  Du må lese hele tråden.. Mener du at dette er greit bare for at din Skoda ? hadde problem med striper på døren... Saklig ...

Nei, dette er ikke et vanlig problem på premium biler .. Skoda er ikke premium.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Milzit

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 30. april 2014, klokken 23:15
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 30. april 2014, klokken 23:10
Sitat fra: Muffinman på onsdag 30. april 2014, klokken 22:42
Sjekk side 14 i denne tråden. Bildene viser bak pakningen helt foran på innsiden av døra. Lett å løsne, langt i fra lett å få på plass.

Trenger ikke sjekke der om man har kjørt bilen i vinter. De som har korrosjonsproblemet får striper på dørene under speilene. Disse stripene består av aluminiumsoksid og må polerer bort. Jeg brukte Autoglym Paint Renovator på begge fordørene, da gikk det bort.

@Muffinman: Takk! Men vanskelig å tyde skikkelig synes jeg...

@jkirkebo: Vel, bilen min er Pearl White (som du vet), så det er ikke så lett å se slikt (heldigvis). ;)
Du ser fint dette på pearl white også...

Øyvind.h

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 01. mai 2014, klokken 08:36
Sitat fra: TRM på onsdag 30. april 2014, klokken 23:58
Nevnte tidligere i tråden her (tror jeg) at min 2011-modell Skoda Octavia fikk akkurat de samme merkene under speilene i vinter. Leverte bilen inn til bilpleie i forbindelse med salg, og vaskemannen sa etterpå at han måtte jobbe hardt med poleringsmaskin for å få bort merkene.

Forleden så jeg en 2004-2011 (?) BMW 5-serie hvor beskyttelsen til "speilbraketten" var slitt bort. Under den var det korrodert aluminium.

Tydeligvis et vanlig problem på biler...
.  Du må lese hele tråden.. Mener du at dette er greit bare for at din Skoda ? hadde problem med striper på døren... Saklig ...
Hvor skriver han at det er greit? Han konstaterer bare ta han har sett korrosjon fra speil på en Skoda Superb og på en BMW 5-serie, noe som indikerer at andre produsenter også har gjort denne feilen? Tror ikke jeg ville karakterisert feilen som vanlig på bakgrunn av to observasjoner, men at andre produsenter har gjort samme feil virker rimelig å anta.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Car-El

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 01. mai 2014, klokken 08:36
Du må lese hele tråden.. Mener du at dette er greit bare for at din Skoda ? hadde problem med striper på døren... Saklig ...

Nei, dette er ikke et vanlig problem på premium biler .. Skoda er ikke premium.

Og du må lese hva folk skriver. Han har ikke nevnt at det er greit, men at andre bilprodusenter har også problemer med aluminium.

En annen ting. Premium diskuteres i en annen tråd.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Kallagtunet

Hei gutter tror dere misser poenget her. Poenget til newb er den klassiske at hver gang noen rapporterer om en feil eller problem så hiver det seg på X antall mer eller mindre entusiastiske fan på og forteller om alle problemer en har opplevd eller en har hørt at en onkel til en skolekamerat har hatt med biler av andre merker....

Som om dette skulle hjelpe noen som har problemer med sin Tesla???

Vel vel det er greit at en har behov for å rettferdiggjøre at en har bruk 600-700k men det får da være måte på :-D


Teslanewbie

Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 01. mai 2014, klokken 10:36
Hei gutter tror dere misser poenget her. Poenget til newb er den klassiske at hver gang noen rapporterer om en feil eller problem så hiver det seg på X antall mer eller mindre entusiastiske fan på og forteller om alle problemer en har opplevd eller en har hørt at en onkel til en skolekamerat har hatt med biler av andre merker....

Som om dette skulle hjelpe noen som har problemer med sin Tesla???

Vel vel det er greit at en har behov for å rettferdiggjøre at en har bruk 600-700k men det får da være måte på :-D

+1

Nettopp !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Car-El

Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 01. mai 2014, klokken 10:36
Hei gutter tror dere misser poenget her. Poenget til newb er den klassiske at hver gang noen rapporterer om en feil eller problem så hiver det seg på X antall mer eller mindre entusiastiske fan på og forteller om alle problemer en har opplevd eller en har hørt at en onkel til en skolekamerat har hatt med biler av andre merker....

Som om dette skulle hjelpe noen som har problemer med sin Tesla???

Vel vel det er greit at en har behov for å rettferdiggjøre at en har bruk 600-700k men det får da være måte på :-D

-1

@Nuubie (Teslanewbie)
Seff ass! (+1) sant
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Teslanewbie

Sitat fra: Car-El på torsdag 01. mai 2014, klokken 10:53
Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 01. mai 2014, klokken 10:36
Hei gutter tror dere misser poenget her. Poenget til newb er den klassiske at hver gang noen rapporterer om en feil eller problem så hiver det seg på X antall mer eller mindre entusiastiske fan på og forteller om alle problemer en har opplevd eller en har hørt at en onkel til en skolekamerat har hatt med biler av andre merker....

Som om dette skulle hjelpe noen som har problemer med sin Tesla???

Vel vel det er greit at en har behov for å rettferdiggjøre at en har bruk 600-700k men det får da være måte på :-D

-1

@Nuubie (Teslanewbie)
Seff ass! (+1) sant

+1-1=0 . Er det du carl-el ? :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

TRM

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 01. mai 2014, klokken 10:40
Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 01. mai 2014, klokken 10:36
Hei gutter tror dere misser poenget her. Poenget til newb er den klassiske at hver gang noen rapporterer om en feil eller problem så hiver det seg på X antall mer eller mindre entusiastiske fan på og forteller om alle problemer en har opplevd eller en har hørt at en onkel til en skolekamerat har hatt med biler av andre merker....

Som om dette skulle hjelpe noen som har problemer med sin Tesla???

Vel vel det er greit at en har behov for å rettferdiggjøre at en har bruk 600-700k men det får da være måte på :-D

+1

Nettopp !
Poenget mitt var ganske enkelt at problemet med korrosjon eksisterer hos bilprodusenter som har holdt på i ca 100 år lengre enn Tesla. At det er "vanlig" var nok å ta i litt, men likefullt skjer det med noen modeller.

Jeg synes ikke det er greit at det oppstår, og da jeg hørte om det første gangen på Tesla fikk jeg en ubehagelig følelse. Min tanke var at dersom Tesla ikke klarer å lage en rustfri brakett til speilet, hva da med resten av bilen?

Da jeg oppdaget dette på min egen, relativt nye bil (Skodaen), ble jeg rett  og slett beroliget. Tyder på at det er en utfordring å få dette til, selv for produsenter som har vært i gamet noen mannsaldre.

Og ja, Newbie, jeg vil påstå at innlegget var relativt saklig. Og ikke bare det - det var til og med "on topic".  :)

TRM
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Car-El

@Teslanewbie

Jepp, vi utligne hverandre.  ;)
Æ e smart.....    ;D

(Unnskyld, klarte ikke å la være!)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Teslanewbie

Sitat fra: Car-El på torsdag 01. mai 2014, klokken 11:01
@Teslanewbie

Jepp, vi utligne hverandre.  ;)
Æ e smart.....    ;D

(Unnskyld, klarte ikke å la være!)

Ha ha :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

rakriste

Huff.. at jeg ikke har lest denne tråden tidligere. Fikk slike striper nedover dørene i vinter selv. Ser fortsatt litt, men har klart å få det bort gang på gang. Har ikke tatt noen gode bilder av det, men skal sende avgårde en klage på det uansett.   Har perlehvit bil og det syntes godt :/

Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

jkirkebo

Sitat fra: rakriste på lørdag 03. mai 2014, klokken 17:33
Huff.. at jeg ikke har lest denne tråden tidligere. Fikk slike striper nedover dørene i vinter selv. Ser fortsatt litt, men har klart å få det bort gang på gang. Har ikke tatt noen gode bilder av det, men skal sende avgårde en klage på det uansett.   Har perlehvit bil og det syntes godt :/

De krever ingen fotodokumentasjon så det er nok null trøbbel å få fikset dette.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA