Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tråden for alle med positive erfaringer med Tesla S

Startet av Teslanewbie, søndag 23. februar 2014, klokken 12:10

« forrige - neste »

Patosan

@P85_Norway
Jag var där inne när du snackade med dem.
Var det inte ett pris på ca 15000 de gav dig?
Kanske de nu har insett att det är bättre att få lite betalt för arbetet.
Skött på rätt sätt med rätt pris kunde detta bli en win-win...
VIN 15026

LinkedIn

jkirkebo

Sitat fra: P85_Norway på onsdag 30. april 2014, klokken 17:25
Har du dette tilbud skriftlig?
Jeg fikk beskjed om at vi ikke fikk redusert pris.....  :(

Jeg fikk tilbud om "ca. 5000,-" pr. telefon i dag i forbindelse med timebestilling for å fikse dette og noe annet småtteri. Takket pent nei.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

P85_Norway

Sitat fra: Patosan på onsdag 30. april 2014, klokken 18:41
@P85_Norway
Jag var där inne när du snackade med dem.
Var det inte ett pris på ca 15000 de gav dig?
Kanske de nu har insett att det är bättre att få lite betalt för arbetet.
Skött på rätt sätt med rätt pris kunde detta bli en win-win...
Det stemmer det 15 000.- Ikke snakk om redusert pris, når de allikevel skulle bytte speilene.
Her er det mange forskjellige svar som blir gitt, mulig jeg er en vanskelig kunde.....
Tesla M3 Performance

Epleskreller

4-5000,- for ettermontering høres helt greit ut. Er vel noen ledninger og en bryter som må monteres etc. Tror likevel jeg vil takke nei, har ikke hatt en eneste situasjon der jeg har trengt det enda..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Milzit

Jeg fikk også tilbud om foldbare speil til 5000 i dag. Har ikke svart enda, jeg har ikke bestemt meg enda. Det er ikke så ofte jeg har bruk for det, men det hender at jeg klapper speilet manuelt inn i dag når man står i trange gaten.

Skal spørre om jeg kan betale med kreditten for manglende adapter og for redusert servicepakke, mulig jeg tar det da.

satheesh.net

Sitat fra: Milzit på onsdag 30. april 2014, klokken 20:58
Jeg fikk også tilbud om foldbare speil til 5000 i dag. Har ikke svart enda, jeg har ikke bestemt meg enda. Det er ikke så ofte jeg har bruk for det, men det hender at jeg klapper speilet manuelt inn i dag når man står i trange gaten.

Skal spørre om jeg kan betale med kreditten for manglende adapter og for redusert servicepakke, mulig jeg tar det da.

Jeg har ikke gått igjennom alle sidene her, men hvorfor har du fått dette "tilbudet"? ??? Jeg hadde slått til på flekken om jeg hadde fått samme forespørsel. :P

jkirkebo

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 30. april 2014, klokken 21:24

Jeg har ikke gått igjennom alle sidene her, men hvorfor har du fått dette "tilbudet"? ??? Jeg hadde slått til på flekken om jeg hadde fått samme forespørsel. :P

Mitt inntrykk er at vi som har fått dette tilbudet har meldt inn korrosjon på sidespeilbrakett og booket time for å fikse dette (samt gjerne noe annet småtteri i samme slengen).

Milzit

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 30. april 2014, klokken 21:24

Virker som et standard tilbud til alle som har klaget på korrosjon på speilene.
Jeg kunne få el. folbare til 5000 eller nye standard på vanlig garanti.

satheesh.net

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 30. april 2014, klokken 21:55
Mitt inntrykk er at vi som har fått dette tilbudet har meldt inn korrosjon på sidespeilbrakett og booket time for å fikse dette (samt gjerne noe annet småtteri i samme slengen).

Sitat fra: Milzit på onsdag 30. april 2014, klokken 22:29
Virker som et standard tilbud til alle som har klaget på korrosjon på speilene.
Jeg kunne få el. folbare til 5000 eller nye standard på vanlig garanti.

Hvordan i huleste klarte dere å finne frem til korrosjon på speilene? ::) Altså bak selve speilet eller en annen plass? (Bare vis link til et bilde eller liknende hvis det eksisterer her på tråden/forumet en plass, har som nevnt ikke trasket igjennom alt.) Hvis dette er tilfelle håper jeg nesten at jeg også har denne "feilen". :P

Muffinman

Sjekk side 14 i denne tråden. Bildene viser bak pakningen helt foran på innsiden av døra. Lett å løsne, langt i fra lett å få på plass.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på onsdag 30. april 2014, klokken 22:42
Sjekk side 14 i denne tråden. Bildene viser bak pakningen helt foran på innsiden av døra. Lett å løsne, langt i fra lett å få på plass.

Trenger ikke sjekke der om man har kjørt bilen i vinter. De som har korrosjonsproblemet får striper på dørene under speilene. Disse stripene består av aluminiumsoksid og må polerer bort. Jeg brukte Autoglym Paint Renovator på begge fordørene, da gikk det bort.

satheesh.net

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 30. april 2014, klokken 23:10
Sitat fra: Muffinman på onsdag 30. april 2014, klokken 22:42

Trenger ikke sjekke der om man har kjørt bilen i vinter. De som har korrosjonsproblemet får striper på dørene under speilene. Disse stripene består av aluminiumsoksid og må polerer bort. Jeg brukte Autoglym Paint Renovator på begge fordørene, da gikk det bort.

@Muffinman: Takk! Men vanskelig å tyde skikkelig synes jeg...

@jkirkebo: Vel, bilen min er Pearl White (som du vet), så det er ikke så lett å se slikt (heldigvis). ;)

Muffinman

Har også tydelige striper etter kjøring flere dager i strekk med fuktig vær. Heldigvis har jeg vasket såpass ofte at ingenting har satt seg i lakken. I tillegg har det vært tidenes tørreste vinter i traktene jeg ferdes mest i, så min bil er nok ikke den som har det lengst fremskredne tilfellet. Bilen er for øvrig 6 måneder på dagen i dag, og har rullet 22.000km.

Øyvind.h

Folk får si ifra når prisen kommer ned i en tusenlapp. Maks av hva jeg vil betale for el speil som jeg aldri bruker :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

laumb

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA