Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tråden for alle med positive erfaringer med Tesla S

Startet av Teslanewbie, søndag 23. februar 2014, klokken 12:10

« forrige - neste »

Muffinman

Får vel ta en gjennomgang før garantien går ut i høst tenker jeg. Sjekke om Tesla har lært seg spenningsrekka :)

eldanz

Tydelig at rustbeskyttelese blir mer aktuelt å ta opp.
Her er noen linker til tidligere innlegg om dette:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12451.msg326687.html#msg326687
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19636.msg332979.html#msg332979
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8020.msg200920.html#msg200920
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8541.msg136999.html#msg136999

Dette skulle tilsi at man sterkt bør vurdere å behandle understell og andre steder mot rust.

Buskerud Antirust bruker også Lanolinolje, FluidFilm, som regnes for å være meget bra.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

pej

Jeg har fått det skriftlig fra Tesla at bilen IKKE skal understellsbehandles under noen omstendighet. Da kan garantier påvirkes.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Hyperstress

Sitat fra: pej på tirsdag 05. mai 2015, klokken 15:02
Jeg har fått det skriftlig fra Tesla at bilen IKKE skal understellsbehandles under noen omstendighet. Da kan garantier påvirkes.

Jeg har fått skriftlig at det ikke er påkrevd, men at det er ingenting i veien for å gjøre det.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

hgs

Det har vært stille lenge rundt korrosjonsstripene under speilene, men nå har de jammen kommet på vår bil også. Det har nok dukket opp i løpet av vinteren, men har vel bare ikke lagt merke til det før lyset og sola kom tilbake. Bil produsert april 2014, elektrisk innfellbare speil. Det er ikke like ille som enkelte av bildene tidligere i denne tråden, men regner med at Tesla bytter festebrakett på service til uka.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

BMW850

Hmmm, trodde at de la om til behandlede fester i produksjonen tidligere enn april 2014 ???
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

hgs

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 12. mai 2015, klokken 23:31
Hmmm, trodde at de la om til behandlede fester i produksjonen tidligere enn april 2014 ???

Det trodde jeg og, så ble litt paff da jeg så det. Skal høre når jeg leverer inn bilen til uka.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Havebigfun

Kanskje de hadde noen gamle fester liggende som tilfeldigvis ble montert på din bil. ???

Sjøhyene

Oppdaget i går et par ganske store bobler under lakken helt forrest på panseret, da på snart to år gammel S85. Noen som har opplevd liknende?

Regner med at de tar å fikser slikt på garanti eller?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Teslanewbie

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 18. november 2015, klokken 07:52
Oppdaget i går et par ganske store bobler under lakken helt forrest på panseret, da på snart to år gammel S85. Noen som har opplevd liknende?

Regner med at de tar å fikser slikt på garanti eller?

Bilen har ikke korrosjonsgaranti ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16


Salvesen

Kan det stemme at de har fraskrevet seg all garanti relatert til rust? Høres jo helt bananas ut!
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

SurSnasen

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 18. november 2015, klokken 08:02
Bilen har ikke korrosjonsgaranti ...

Stemmer det?
Var nylig på en av Teslabutikkene. Snakket da med selgeren om blant annet dette med rust og korrosjon. Fikk da beskjed om at korrosjon som måtte oppstå, selvsagt ble fikset på garanti. Prøver å finne informasjon om dette på Tesla sine nettsider men finner ikke noe.

Salvesen

Sitat fra: StianSalG på onsdag 18. november 2015, klokken 09:52
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 18. november 2015, klokken 08:02
Bilen har ikke korrosjonsgaranti ...

Stemmer det?
Var nylig på en av Teslabutikkene. Snakket da med selgeren om blant annet dette med rust og korrosjon. Fikk da beskjed om at korrosjon som måtte oppstå, selvsagt ble fikset på garanti. Prøver å finne informasjon om dette på Tesla sine nettsider men finner ikke noe.

SitatAndre begrensninger og utelukkelser
I tillegg til ovennevnte unntak og begrensninger, og underlagt lokal lovgivning, dekker ikke den
begrensede nybilgarantien følgende:
• eventuelle korrosjons- eller lakkdefekter, inkludert, men ikke begrenset til, følgende:
• korrosjon fra defekter i materialer eller utførelse som ikke produsert eller levert av Tesla
som forårsaker perforasjon (hull) i karosserideler eller chassis fra innsiden og ut;
• overflatekorrosjon eller kosmetisk korrosjon som forårsaker perforering i karosserideler
eller chassis fra utsiden og inn, for eksempel steinsprut eller riper, og
• korrosjon og lakkdefekter som oppstår på grunn av eller som følge av ulykker,
lakkmatching, misbruk, vanskjøtsel, mangelfullt vedlikehold eller bruk av kjøretøyet,
installasjon av tilbehør, eksponering for kjemiske stoffer, eller skader som følge av en
gudehandling eller naturen, brann eller feil oppbevaring;

Fant dette på my tesla så kan ikke forstå annet enn at rust er dekket under garanti sålenge det ikke stammer fra ettermonterte deler/skader som ikke er utbedret osv.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

MrBacardi

Sitat fra: StianSalG på onsdag 18. november 2015, klokken 09:52
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 18. november 2015, klokken 08:02
Bilen har ikke korrosjonsgaranti ...

Stemmer det?
Var nylig på en av Teslabutikkene. Snakket da med selgeren om blant annet dette med rust og korrosjon. Fikk da beskjed om at korrosjon som måtte oppstå, selvsagt ble fikset på garanti. Prøver å finne informasjon om dette på Tesla sine nettsider men finner ikke noe.

Hvis man leser nybilsgaranti-dokumentet for bilen inne på MyTesla så står det følgende om korrosjon:

Andre begrensninger og utelukkelser
I tillegg til ovennevnte unntak og begrensninger, og underlagt lokal lovgivning, dekker ikke den
begrensede nybilgarantien følgende:
• eventuelle korrosjons- eller lakkdefekter, inkludert, men ikke begrenset til, følgende:
• korrosjon fra defekter i materialer eller utførelse som ikke produsert eller levert av Tesla
som forårsaker perforasjon (hull) i karosserideler eller chassis fra innsiden og ut;
• overflatekorrosjon eller kosmetisk korrosjon som forårsaker perforering i karosserideler
eller chassis fra utsiden og inn, for eksempel steinsprut eller riper, og
• korrosjon og lakkdefekter som oppstår på grunn av eller som følge av ulykker,
lakkmatching, misbruk, vanskjøtsel, mangelfullt vedlikehold eller bruk av kjøretøyet,
installasjon av tilbehør, eksponering for kjemiske stoffer, eller skader som følge av en
gudehandling eller naturen, brann eller feil oppbevaring;


Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA