Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Egoisme som ødelegger!

Startet av i3_X5_730, tirsdag 11. februar 2014, klokken 11:51

« forrige - neste »

Tinhlevan

Her er den påført Prickbort avfetting.

Skummlagt med Bilt Hamber

Er dette to produkter du anbefaler å bruke ved vask hjemme?
Ved håndvask har jeg brukt svamp med såpe, men har sett at noen bruker microfiberkluter, er dette bedre med tanke på riper etc?

Fin kombi av farge og interiør forresten, har nøyaktig samme som deg-:)

Klykken

Det han har brukt er til forvask, FØR berøring med svamp/mitt og såpe. Sjekk ut detailersclub.no for mer informasjon om vask av bil. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Tinhlevan

Sitat fra: Klykken på søndag 09. mars 2014, klokken 20:34
Det han har brukt er til forvask, FØR berøring med svamp/mitt og såpe. Sjekk ut detailersclub.no for mer informasjon om vask av bil. :)

Såpass skjønte jeg, men spørsmålet var hovedsaklig rettet mot produktene som ble brukt, om de er effektive.

roso

Sitat fra: Tinhlevan på søndag 09. mars 2014, klokken 12:11
Her er den påført Prickbort avfetting.

Skummlagt med Bilt Hamber Autofoam

Er dette to produkter du anbefaler å bruke ved vask hjemme?
Ved håndvask har jeg brukt svamp med såpe, men har sett at noen bruker microfiberkluter, er dette bedre med tanke på riper etc?

Fin kombi av farge og interiør forresten, har nøyaktig samme som deg-:)

Prickbort er etter min, og veldig mange andres, mening en av de aller beste avfettingene å bruke. Det fine med den er at den er skånsom mot voks/forsegling som man har på bilen samtidig som den er brutal mot asfalt/tjære flekker som legger seg på bilen under bruk. Prickbort legges på tørr bil, og bør få virke noen minutter uten at den får lov til å tørke inn på bilen.

Men Prickbort tar ikke all slags møkk, derfor pleier jeg å suplere med Bilt-Hamber Surfex HD som tar mer av vanlig trafikk-film. Blander den til 1 del Surfex HD og 20 deler vann til vanlig bruk. Kan brukes sterkere, men da er den ikke spesielt skånsom mot det du måtte ha behandlet bilen med.

På i3 hoppet jeg over Surfex HD og gikk rett på skumlegging med Bilt Hamber Autofoam som er basert på Sufex HD. Denne ble påført med skumkanon på en høyttrykkspyler. Jeg påførte denne utenpå Prickbort like før Prickbort hadde begynt å tørke. På den måten forlenger jeg virketiden til Prickbort samtidig som Autofoam får virke på sin måte.

Spylte av og vasket for hånd. Her liker jeg ikke slike svamper med såpe osv. De er som oftest alt for tette i porene og har en tendens til å kunne ta med seg sandkorn o.l. som ligger igjen på lakken og lage små riper. I en bedre svamp eller en microfiberhanske vil møkka ikke komme så direkte i kontakt med lakken. Men det viktigste er at møkka slipper bedre fra svamp/hanske når de skylles, og det bør man gjøre veldig ofte.

Tørk med et mykt microfiberhåndkle laget for formålet.

Produktene jeg bruker anbefaler jeg selvsagt, og de er testet over lang tid.  www.detailersclub.no er nevnt og er veldig bra. Se gjerne min side også: https://www.facebook.com/AskveienAutoDetailing

Terondo

Tar seg også fint ut som skjermbakgrunn. Ser frem til våren, sånn at jeg kan få den fra vask og ut til fotografering, uten at den blir skitten på veien. Enn så lenge, får jeg tåle noen bilder som jeg selv ikke er 100% fornøyd med.

Hadde vært moro å tatt noen bilder av flere i3 samtidig. Så om noen i Bergensområdet ønsker bilder av sin i3, kan vi sikkert få til et treff et sted en dag, og tatt noen bilder. I så fall er det bare å skrike ut :) Ser for meg for eksempel en Capparis og en Solar Orange i tillegg til min Laurel Grey, ville tatt seg meget pent ut sammen.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Sirka

Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Skipp

Terondo

Kult!

Da må vi bare vente til Skipp har fått levering, og finne en dag det passer for alle. Flere kan selvsagt bli med og, om det er mer interesse for det. Jeg stiller med Laurel Grey og kamerautstyr.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

LMOR

Et litt anderledes bilde av min. Måtte sjekke midt på natten :-)

Tatt med IR kamera i nattemørket, 1,5t igjen til 100%, 90% og allerede klar 120km Comfort, selv etter mye testkjøring i erfaringsbasen. Jeg fikk 38% i score på kjøringen..
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

En litt annen vinkel. Dette er designdetaljer slik jeg vil ha dem.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Serratus

Sitat fra: Terondo på mandag 10. mars 2014, klokken 14:53
Tar seg også fint ut som skjermbakgrunn. Ser frem til våren, sånn at jeg kan få den fra vask og ut til fotografering, uten at den blir skitten på veien. Enn så lenge, får jeg tåle noen bilder som jeg selv ikke er 100% fornøyd med.

Hadde vært moro å tatt noen bilder av flere i3 samtidig. Så om noen i Bergensområdet ønsker bilder av sin i3, kan vi sikkert få til et treff et sted en dag, og tatt noen bilder. I så fall er det bare å skrike ut :) Ser for meg for eksempel en Capparis og en Solar Orange i tillegg til min Laurel Grey, ville tatt seg meget pent ut sammen.

Veldig flott bilde! Er allerede lastet opp som skjermbakgrunn hos meg  :)

Håper dere får til fotoprosjektet med tre ulike biler, og ser virkelig fram til å se resultatet!

Klykken

Flott bilde ja, men synd den er såpass skitten...
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Serratus

Joda, frontruta kunne vært renere. Du klarer ikke å vaske den litt med Photoshop?  Og putte inn en liten i3 logo i registreringsskiltet?   :)

Skipp

Sitat fra: LMOR på søndag 23. mars 2014, klokken 13:09

Nice - samme interiør som jeg har valgt - hadde jeg bare fått bilen. Skulle vært levert forrige uke, men har ikke hørt et pip fra "agenten".....

LMOR

Sitat fra: Skipp på mandag 24. mars 2014, klokken 14:34
Sitat fra: LMOR på søndag 23. mars 2014, klokken 13:09
Nice - samme interiør som jeg har valgt - hadde jeg bare fått bilen. Skulle vært levert forrige uke, men har ikke hørt et pip fra "agenten".....
Du kan glede deg!
Jeg fikk min ca 3 uker etter dato på kontrakten, de ligger nok fremdeles etter.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA