Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Egoisme som ødelegger!

Startet av i3_X5_730, tirsdag 11. februar 2014, klokken 11:51

« forrige - neste »

LMOR

I dag måtte jeg bruke min flotte BMW 5 serie til flyplassen. Det var en skikkelig nedtur. Hadde ikke tenkt at forskjellen skulle oppleves så stor. Noe er selvfølgelig bedre på en F10, men helheten er langt under i3.
Jeg kunne ikke engang sette på varmen på forhånd.... Det er standard på i3 :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Rabiat22

Sitat fra: LMOR på tirsdag 25. mars 2014, klokken 06:59
I dag måtte jeg bruke min flotte BMW 5 serie til flyplassen. Det var en skikkelig nedtur. Hadde ikke tenkt at forskjellen skulle oppleves så stor. Noe er selvfølgelig bedre på en F10, men helheten er langt under i3.
Jeg kunne ikke engang sette på varmen på forhånd.... Det er standard på i3 :-)
Helt enig, det er ikke samme. Kommer ikke til å gå til bake til 1900 tallet igjen :) Og dette er bare starten.

Sirka

Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

TAS

Hentet vår bil på onsdag! For en helt fantastisk opplevelse! Har hatt store forventninger, og mange laaaange uker fylt av forventninger! Men det har vært verdt det; utrolig fornøyd, lykkelig og nybakt i3 eier!
BMW i3 Capparis/suite
Range Rover 4.4 V8 Vogue Arden
Porsche 944
mfl.

Klykken

Ser bra ut disse 20"-erne, altså! Er det noen som begynner å selge uoriginale felger snart, tro? Med litt annet design og slikt? Evt flere dekkprodusenter med beredere dekk?

Beklager OT i tråden!
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Sirka

Håper dere tåler ett til. 8) Her kan man forresten (så vidt) se Jacob Jensen-uret installert også.

Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Vind

Da er sommerdekkene på - Veldig glad jeg valgte forskjellige fra vinterdekk
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Klykken

Her snør det nå og da enda. Litt risky, hvis det er frost en morgen?  ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

bromm

Sitat fra: Vind på mandag 31. mars 2014, klokken 14:37

Stiiiilig - jeg valgte de sommerfelgene selv også ;)

(Men har du satt dem på riktig vei ? De fleste bildene fra BMW selv viser at de er montert motsatt vei, altså slik at de skrånende flatene vil trekke luft ut fra bremsene, eller hindre at luft kommer inn for å minske drag).

Terondo

Ut fra offisielle bilder kan det se ut til at felgene skulle vært motsatt vei.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

02Henning

Men felgene er vel like på høyre og venstre side, og i så fall er de jo "rett" på ene siden og "feil" på den andre?

bromm

Sitat fra: 02Henning på mandag 31. mars 2014, klokken 17:40
Men felgene er vel like på høyre og venstre side, og i så fall er de jo "rett" på ene siden og "feil" på den andre?
Da er det i tilfelle levert feil sett, for disse skal være speilet med hver sin retning på hver side (på samme måte som 428-felgene). Hvis man går på "bygg din BMW i3": http://www.bmw.no/no/no/newvehicles/i/i3/2013/showroom/visualizer.html Så kan man snurre rundt bilen på hver side, og da ser man fort at BMW selv har satt på disse hjulene den "andre veien" ;)

atkhobby

Det er vel bare å bytte rundt på høyre og venstre side. De har jo ikke definert rulleretning.

Men ut fra hvordan 428 felgene er montert så syns jeg egentlig det ser ut som om felgene er satt på riktig vei.

Jeg husker jeg fant eksempel på 428 felgen montert feil vei på enkelte reklamebilder.

Obba

Sitat fra: bromm på mandag 31. mars 2014, klokken 15:44
Sitat fra: Vind på mandag 31. mars 2014, klokken 14:37

Stiiiilig - jeg valgte de sommerfelgene selv også ;)

(Men har du satt dem på riktig vei ? De fleste bildene fra BMW selv viser at de er montert motsatt vei, altså slik at de skrånende flatene vil trekke luft ut fra bremsene, eller hindre at luft kommer inn for å minske drag).
Jeg fikk bilen levert med sommerdekk på disse felgene. Ja, de er montert motsatt vei

EinarV

Sitat fra: Klykken på lørdag 29. mars 2014, klokken 21:52
Ser bra ut disse 20"-erne, altså! Er det noen som begynner å selge uoriginale felger snart, tro? Med litt annet design og slikt? Evt flere dekkprodusenter med beredere dekk?

Beklager OT i tråden!

Felgimport.no selger 18" felger, men har ikke sjekket hva som er å få av dekk til disse. Nå har vel i3 ganske stor rulleomkrets?

http://www.felgimport.no/ProductList.aspx?CarTypeId=0415101

Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA