Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

krister461

Jeg synes også den fungerer fint i dag (har ikke testet siden jeg fikk v6, men går utifra den er lik). Når jeg tar av CC så kompenserer høyrefoten for brå regen helt naturlig - jeg tenker like mye over det som jeg tenker på å clutche når jeg kjører bil med manuell gir. :)

Thor2014

Scenario2 har vært slik hele tiden.

Det som jeg ikje liker med cc er når man setter farten ved å trykke hendelen ned for senere å akselerere med pedalen å sette cc igjen ved å klikke hendelen ned, så slår regen inn for fullt fordi man egentlig bare har satt farten ned med 5km/t.
Hvis man slår cc av først så går det fint.
Den forrige bilen min satt bare ett nytt setpunkt for farten.

krister461

Sitat fra: Thor2014 på søndag 21. september 2014, klokken 13:39
Det som jeg ikje liker med cc er når man setter farten ved å trykke hendelen ned for senere å akselerere med pedalen å sette cc igjen ved å klikke hendelen ned, så slår regen inn for fullt fordi man egentlig bare har satt farten ned med 5km/t.
Hvis man slår cc av først så går det fint.
Du må ta hendelen opp da vettu. ;)

Thor2014

Er det noen som vet hvordan man endrer varslingslyden fra bilen til en iphone?

Trustno1

Tror du bør la den stå litt lengre for å måle reell vampire drain. Redusert rekkevidde kan jo også skyldes tempraturendringer etter bilen har stått en stund.

OleJA

Sitat fra: P85TMS på søndag 21. september 2014, klokken 15:47
Noen som har fulgt med på strømforbruk idle etter 6.0?
Min står med energy saving på og always connected på. Siden 08.00 i dag morges har det forsvunnet 9tkm..
Syns ikke det er akseptabelt. Får slå av always connected og se om den er synderen.
Jeg taper ca 7tkm / døgn med energy saving og always connected, målt over en langhelg med bilen parkert på flyplassen. Var vel tidligere ca 5tkm med 5.9 og uten always connected.
2 km ekstra tap er akseptabelt for å lett kunne forvarme bilen nå som den kalde årstiden nærmer seg, men skulle jo selvfølgelig ønsket at det totale tapet var mindre.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

eclipse

Sitat fra: OleJA på søndag 21. september 2014, klokken 16:55
Sitat fra: P85TMS på søndag 21. september 2014, klokken 15:47
Noen som har fulgt med på strømforbruk idle etter 6.0?
Min står med energy saving på og always connected på. Siden 08.00 i dag morges har det forsvunnet 9tkm..
Syns ikke det er akseptabelt. Får slå av always connected og se om den er synderen.
Jeg taper ca 7tkm / døgn med energy saving og always connected, målt over en langhelg med bilen parkert på flyplassen. Var vel tidligere ca 5tkm med 5.9 og uten always connected.
2 km ekstra tap er akseptabelt for å lett kunne forvarme bilen nå som den kalde årstiden nærmer seg, men skulle jo selvfølgelig ønsket at det totale tapet var mindre.

Jeg synes i grunnen det er rart at strøm tapet blir så mye større når du står allways connected, hvor mye strøm bruker egentlig denne PC'en i denne modusen, er det ikke bare en kraftig iPad, skjermen er jo ikke på.... Hva går dette forbruket til?
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Tarpoon

Fungerer Rdio med abonnement i v6?
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

Thor2014

Tapet er vel i % i forhold til mengden strøm på batteriet.
Mye strøm = mer tap.

Li-Ion

Tror de også har fikset følsomheten på regnsensoren i 6.0 også - min fungerer nå tilnærmet som en bør forvente....
Be afraid...

Anew

Sitat fra: Tarpoon på søndag 21. september 2014, klokken 17:41
Fungerer Rdio med abonnement i v6?
Nei. De har ikke gjort noe som helst på mediasiden.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Johnny

Sitat fra: Li-Ion på søndag 21. september 2014, klokken 18:08
Tror de også har fikset følsomheten på regnsensoren i 6.0 også - min fungerer nå tilnærmet som en bør forvente....

La merke til det samme i går. Tenkte faktisk ikke på sammenhegen før nå :-[
TMS og eGolf.

Olatho

Cruise control er i alle fall mye mer behagelig. Min er fortsatt ikke +-5km/t med "ett knepp" i alle fall, men akselerasjon og oppbremsing er mye roligere enn før 6.0.
Regnsensor fikk jeg også testa i dag, men ikke nok til å si noe konkluderende om den.

Anew

Sitat fra: Johnny på søndag 21. september 2014, klokken 18:42
Sitat fra: Li-Ion på søndag 21. september 2014, klokken 18:08
Tror de også har fikset følsomheten på regnsensoren i 6.0 også - min fungerer nå tilnærmet som en bør forvente....
La merke til det samme i går. Tenkte faktisk ikke på sammenhegen før nå :-[
Om dette er tilfelle, så er det fantastisk! Uten tvil noe av det mest irriterende på bilen så langt.

Forøvrig kjørte jeg langt med CC i går, og er enig i at den virket mykere og mer "pragmatisk" i pådraget.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Teslanewbie

Fungerer push varsler for alarm og ladestopp etc bare på iphone/ipad (iOS)  ?  Får ikke opp notification menyen på min galaxy note 3 ( android) bare på min ipad ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA