Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

D.O

Jeg synes .73 endret gassresponsen igjen, mulig det er innbilning?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Stig O

Kjørte Odda- Stavanger i går (20mil) med nest siste versjon av 6.0 og Rdio falt ut 2-3 ganger i ca. 5 min. På vei hjem igjen falt den ut på de samme plassene, men var borte i ca 15 min på den ene strekningen. Ikke noen bedring på denne testen i hvert fall. Så på begge turene at jeg hadde dekning med en stolpe på 3G visningen. Hva var dette E symbolet igjen? Hadde lyd av og til med E, men det sto vel E de gangene den var ute.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Lokführer

Er det bare meg eller er grafikken bedre nå?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

hoffa

Sitat fra: Lokführer på lørdag 01. november 2014, klokken 09:40
Er det bare meg eller er grafikken bedre nå?
Sikkert bare vi ;D....
Jeg tenkte akkurat det samme etter siste oppgradering.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Brede

Jeg oppdaterte i går og reagerte også på grafikken, menylinja på storskjermen ser jo ut til å være i bedre oppløsning nå?

Jeg tror jammen de har forandra ørlite grann på "klikkelyden" på blinklysa også?  ???

Muffinman

Sikkert mye som er forandret, men jeg er sikker på at placeboeffekten er den samme ;)

Hyperstress

Grafikken er endret i 6.0 i lille skjermen i allefall.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Gusse

#982
Sitat fra: Brede på lørdag 01. november 2014, klokken 09:53
Jeg oppdaterte i går og reagerte også på grafikken, menylinja på storskjermen ser jo ut til å være i bedre oppløsning nå?

Jeg tror jammen de har forandra ørlite grann på "klikkelyden" på blinklysa også?  ???
Reagerte selv på blinklyslyden. Før var den til tider nesten ikke merkbar, men nå virker den spissere og/eller høyere.
Ja, jeg har nå også fått 6.0, og fikk ny oppdatering noen timer etter. Måtte til en 20K service(pluss speilmontering og annet fix) til da før jeg fikk den ;)

cra

Sitat fra: Stig O på lørdag 01. november 2014, klokken 09:01
Hva var dette E symbolet igjen?

EDGE (Enhanced Data rates for GSM Evolution) er en oppgradering av GSM-nettet, som gjør at overføringshastigheten av data øker sammenlignet med GPRS. Forskjellen mellom EDGE og GPRS er at i EDGE overføres flere data i hver tidsluke.

(stjælt fra wikipedia) :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Teslanewbie

merker og noe bedre gassrespons etter .73 men den er ikke like responsiv som innen V6.0
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

tdolan

Fikk 73 i dag. Alt virker OK, bortsett fra lading med SC. Feilmelding og røde dioder på ladeport. Resatte 2 ganger og da fikk jeg ladet mellom 5 og 10 minutter så kom feilen tilbake. Lading hjemme (13A) går som normalt. Tar kontakt med Tesla i morgen. :(

Havebigfun

Sitat fra: tdolan på tirsdag 04. november 2014, klokken 21:22
Fikk 73 i dag. Alt virker OK, bortsett fra lading med SC. Feilmelding og røde dioder på ladeport. Resatte 2 ganger og da fikk jeg ladet mellom 5 og 10 minutter så kom feilen tilbake. Lading hjemme (13A) går som normalt. Tar kontakt med Tesla i morgen. :(
Fungerte lading med SC uten problemer tidligere?

hma

Sitat fra: tdolan på tirsdag 04. november 2014, klokken 21:22
Fikk 73 i dag. Alt virker OK, bortsett fra lading med SC. Feilmelding og røde dioder på ladeport. Resatte 2 ganger og da fikk jeg ladet mellom 5 og 10 minutter så kom feilen tilbake. Lading hjemme (13A) går som normalt. Tar kontakt med Tesla i morgen. :(
På hvilken SC hadde du problemer?
I midten av oktober kjørte bilen min sw 1.65.11. Opplevde da problemer på Lillehammer med flere av båsene. Funket fint på Dombås, Lier/Drammen og Alvdal.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

sn0le

Er det noen som har lagt merke til noen endringer mtp telefonfunksjoner i .73?

Har en iPhone 4S og bruker ofte å bruke telefonfunksjon på rattet.
La merke til i dag når jeg gikk inn på recent calls (vises på den lille skjermen) og da sorterte bilen det sånn at alle ubesvarte anrop havnet øverst på listen.
Tidliger mener jeg bestemt at de har blitt vist i kronologisk rekkefølge.
Litt irriterende siden jeg har en del ubesvarte anrop i loggen på telefonen, og sjelden rydder opp.
Da må jeg scrolle meg gjennom alle disse før jeg kommer til innkommende/utgående anrop.

Mulig det har vært sånn før, men har i så fall ikke lagt merke til det. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Muffinman

#989
Skrur seg fremdeles tilbake til 16A ved bruk av scheduled charging, start via app eller etter kortvarig strømutfall her. Dette er utrolig irriterende!

EDIT: Det betyr jo faktisk at et blink på strømtilførselen på hotellet natt til tirsdag ville halvert ladehastigheten, og med kun 5 timer betyr det at jeg ikke ville ha kommet meg hjem på tirsdag kveld. Med andre ord, det er kort og godt risikosport å bruke Model S i jobb for tiden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA