Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

tormodl

Fekk min første versjon av 6.0 på onsdag kveld (1.65.13).
Ny oppdatering av 6.0 kom til meg i dag (1.65.15), men veit ikkje om det var kartoppdateringar i den.
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

Tuxedo

Sitat fra: HKS på lørdag 20. september 2014, klokken 12:58
Tipper dette kun handler om prioriteringer.
Mulig, men i så fall prioriterer de merkelig.  Sync mot mobilkalender før hjelpelinjer på ryggekamera?  Kan ikke huske å ha sett noen etterlyse førstnevnte.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

pej

Hjelpelinjer er det på mange biler. Virker som Tesla prioriterer funksjoner ingen andre kan skryte av. Kalender, geo-heving og senking osv. Bare tullball, når vi ønsker oss muligheten til å søke i telefonbok og mediebibliotek, hjelpelinjer osv osv. Men alle disse tingene er jo standard hos de fleste idag, så det gidder de tydeligvis ikke bruke tid på.  :(
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

cra

Oppdaget en forbedring i DAB, i alle fall: jeg har en liten strekning der det tydeligvis er dårlig DAB-dekning (toppen av strandafjellet), og der det tidligere var ei helsikker kvining og spraking går det nå over i stillhet. Langt å foretrekke over katte-konserten det var før. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Anew

Sitat fra: BlueS på lørdag 20. september 2014, klokken 13:22
Har akkurat installert 6.0, hvor fort kommer kartoppdateringen etter, noen erfaringer? Bilen står på wifi med god dekning.
Jeg fikk kartoppdateringer i løpet av dagen etter at jeg hadde oppdatert. Sto på WiFi med kun prikken nederst.

Det kom opp beskjed om at "You have successfully updated maps!" da jeg satte meg inn i bilen. Det kan nevnes at jeg i dag fikk merke at de nye kartene ikke hadde fått med seg noen rundkjøringer utenfor Strømstad.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

cairnz

Cruisecontrol har blitt mer laidback med 6.0, både å gå opp og ned 1 eller 5km/t har en annen kurve som rykker mindre. å skru cc av eller på er cirka som før, mens bilen nå gjerne går en eller to km/t over eller under gitt hastighet før den kompenserer i bakker både opp og ned, merker at effektnåla hopper mindre enn før.
Elbilist

Øggen

Rulles software ut "bare i arbeidstiden" i Freemont eller også helger og når det er natt der nede?

heimabrygg

Always connected - noen som har testet dette? Fikk ikke noen umiddelbar respons fra bilen fra Android app, men mistenker at 3G har falt ut siden det ikke ble kontakt på gjentatte forsøk.

Power save on og Always connected.

Har 1.65.15.
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

TeslaTerje

Etter oppdatering så har eg mistet Bluetooth, står bare need service  har prøvd å resette hovedskjerm flere ganger uten det hjelper, andre som har samme problem eller ein løsning på det
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

cairnz

Sitat fra: heimabrygg på lørdag 20. september 2014, klokken 21:37
Always connected - noen som har testet dette? Fikk ikke noen umiddelbar respons fra bilen fra Android app, men mistenker at 3G har falt ut siden det ikke ble kontakt på gjentatte forsøk.

Power save on og Always connected.

Har 1.65.15.
Jepp, funker fint det. Bilen står utenfor uten lading, både dårlig 3G og dårlig Wifi, men kontakt 5-10 sek etter start av app. (1.65.15)
Elbilist

sabb61

Har fått installert 1.65.15 og nå fungerer ikke offline navigasjon lenger. Når jeg legger inn et waypoint får jeg bare opp "navigation initalizing", og et hjul som bare spinner. På lille skjermen har dato hoppet til 1 jan. og klokka startet på 0100. Har prøvd å resette begge skjermene uten resultat.
Noen som har opplevd det samme, og har løst problemet?
Tesla Model S85. Vin: P24272

Øggen

Sitat fra: sabb61 på lørdag 20. september 2014, klokken 22:04
Har fått installert 1.65.15 og nå fungerer ikke offline navigasjon lenger. Når jeg legger inn et waypoint får jeg bare opp "navigation initalizing", og et hjul som bare spinner. På lille skjermen har dato hoppet til 1 jan. og klokka startet på 0100. Har prøvd å resette begge skjermene uten resultat.
Noen som opplevd det samme, og som har løst problemet?

Ta bilde, send mail med dato og klokkeslett det skjedde og Vin til tesla i Statene.
Husker ikke mail adressen, men de er sikkert interessert i å vite det.

Anew

Husk at en ny "feature" i 6.0 er at du skal kunne holde talekommandoknappen inne og si "bug report". Prøvde det i dag da ryggekameraet ikke kom opp i revers, men da funket heller ikke talekommando...  :o
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Thor2014

Sitat fra: sabb61 på lørdag 20. september 2014, klokken 22:04
Noen som har opplevd det samme, og har løst problemet?
Har du fått kartet enda?
Trodde det nå kom som en egen oppdatering rett etter v6

sabb61

Nei, har ikke fått noen kartoppdatering enda.
Tesla Model S85. Vin: P24272

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA