Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

satheesh.net

Fikk v6 over natta. *hurra* Update in progress ...  ;D

TeslaTerje

Sitat fra: nummis73 på lørdag 20. september 2014, klokken 21:51
Etter oppdatering så har eg mistet Bluetooth, står bare need service  har prøvd å resette hovedskjerm flere ganger uten det hjelper, andre som har samme problem eller ein løsning på det
Har vært inne på tesla idag for å få løst problemet men dei fekk det ikkje til og eg må inn med bilen så skal dei laste inn programvare på ny for å sjå om det løyser problemet. Wifi er og ikkje i orden heller etter oppdateringen. Bilen husker heller ikkje ka amper eg ladet med sist når eg starter opp igjen lading med app går den rett på 13A og ikkje 20 A som den ladet med før.
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

RE

Jeg fikk v6.0 (oppgradert fra 5.9) på lørdag :) Ser veldig lovende ut så langt. Liker kalender funksjonen. Det er også noe bedre varsling av baksetebelte (pop-up vindu, mulig dette kom i 5.12...)... Nå må jeg bare få sendt inn feature-request på at RDIO bør kunne instilles til 'keep artist' eller noe slikt, slik at det går an å spille av lydbøker/barnebøker på Europaturen neste sommer :)
Tesla Model S85, Blå
E-golf med varmepumpe, Hvit

Thor2014

Artig den bug report add comment greia ;)

noto

Sitat fra: heimabrygg på søndag 21. september 2014, klokken 22:16
Fikk feil GPS-plassering på parkert bil i app i dag. Ganske grovt, minst 100 meter. Har parkert på samme sted siden jeg fikk bilen, men aldri sett før. Rettet seg aldri opp, så i det minste konsekvent... Har parkert på annen plass for natten og posisjon i app er nå korrekt.

Noen som har merket lignende?

1.65.15 og Android.
Samme her, men det har skjedd før både parkert og i fart.

Hyperstress

Sitat fra: cstromme på mandag 22. september 2014, klokken 09:34
Merker en veldig klar forskjell nå på hvor fort du kan skifte til drive/reverse når man starter bilen. Tidligere trykte jeg inn bremsen, og måtte så vente et lite sekund før jeg satt den i gir, gjorde jeg det for tidlig så måtte jeg gjøre det igjen. Nå trykker jeg inn bremsen og dytter den i gir og den hopper til drive/reverse med en gang. :D

Bra. Dette har vært litt irriterende, men jeg har tenkt at det var slik av en god grunn.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Schumilight

Det er klart vi er mennesker her med forskjellig behov, så jeg var skuffa over oppdateringen. Har da ingen behov for å gi bilen min et navn...
Jeg og flere andre savner en skikkelig oppdatering av mediaspilleren! Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanvittig vanskelig å legge til spilleliste/shuffle/repeat/coverart-funksjoner. Er på tide at det kommer nå...

MrUnderhill

Har fått 6.0, men er usikker på om jeg har misset noe rundt "location based air suspension"...

Hvis jeg justerer høyden på bilen til HIGH, blir dette lagret sammen med stedet jeg er på (GPS koordinat). Og dette er jo en enkel og brukervennlig måte å opprette områder hvor man trenger mer bakkeklaring.

Men er det en måte jeg kan justere hvor stort område dette skal gjelde, og kan jeg kan se alle stedene jeg har lagret? Det virker som at jeg kun kan endre/slette ett område når jeg kommer tilbake dit med bilen...

Olatho

Sitat fra: Schumilight på mandag 22. september 2014, klokken 20:51
Det er klart vi er mennesker her med forskjellig behov, så jeg var skuffa over oppdateringen. Har da ingen behov for å gi bilen min et navn...
Jeg og flere andre savner en skikkelig oppdatering av mediaspilleren! Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanvittig vanskelig å legge til spilleliste/shuffle/repeat/coverart-funksjoner. Er på tide at det kommer nå...

Enig i at det på overflaten er lite å bli overveldet over.  En del bra ting, men ikke noe å gå i spinn over.

Men jeg mistenker at den største endringen her har skjedd i bakkant av det man ser.  Navn på bilen er nok bare en liten del av det, men det er flere ting som etter min mening tyder på at det har skjedd ganske store endringer under overflaten, og at resultatene av disse vil piple fram etter hvert.

Nytt API, med bedre og mer fleksible sikkerhetsanordninger KAN tyde på at de kan komme til å åpne deler av fjerntilgangen (APPene) for 3. part.
At bilen nå ikke bare husker homelink-steder, men også steder du justerer høyden på luftfjæring kan være et skritt på veien mot at flere ting blir personlig.
At bilen nå også "gjetter" at du skal til jobb om morgenen, og automatisk søker opp beste rute basert på trafikk-forhold tror jeg også er et første skritt mot dette. 
Funksjonene er ikke superavanserte i dag, men det er ingen grunn til at ikke backenden i bilen nå også skulle begynne å huske at "hver mandag kjører han til lokasjon A ca klokka X, mens torsdager pleier han å dra til lokasjon B etter å ha vært på C".

Navn på bilen har foreløpig bare blitt foreslått som en nyttig sak hvis du har flere biler.  JEG tror det også kan være et første skritt mot at du skal kunne dele info fra bilen med andre Teslaer.  Alt fra at de kan hilse på hverandre hvis man passerer noen, til at de kan dele info om veiarbeid, glatte veier, vær og føreforhold, you name it.

At de ikke har gjort noe med musikkspillerne tror jeg skyldes at de kommer til å åpne også in-car systemet sitt for 3.parts utviklere.  Ingen grunn til at de skal bruke mye ressurser på å utvikle Rdio-app hvis Rdio selv kan lage en (eller enda bedre for "vår" del - Wimp og Spotify). 
Både Google Play og Spotify har jo støtte for å spille egne filer i tillegg til deres egne biblioteker, og er nok vesentlig bedre til å lage gode musikkspillere enn det Tesla-utviklerne kan og bør bli.

Så alt i alt - selv om jeg er litt "underwhelmed" av selve oppdateringen, så tror jeg det er mye her som reder grunnen for de virkelig store nyhetene som vil komme når bare "alle" er oppgradert til 6.x.

cra

Trur ikke område kan endres, og den senker seg jo så snart hastighet overstiger 40/50 km/t (eller hva nå triggerpunktene var) for high/very high. Komer du inn i området fra ulike kanter må du sikkert legge til et punkt for hver inkomst. Enig i at litt konkret info om hvordan det funker kunen vært greit å ha.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

JTB

En irriterende ting etter 6.0 er at skjermen stadig resetter seg når jeg velger en annen media source. Skjer foreløpig kun på mobil og USB. Skjedde aldri tidligere...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

OddB

Synes de røde "kø-strekene" har blitt  veldig smale....
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

staleand

Tror de av dere som håper på at Spotify skal utvikle klient til Tesla kommer til å bli skuffet. Det er slik jeg ser det svært lite sansynlig at dette skjer, vertfall langt fram i tid. Grunnen til dette er simpel: det er ikke nok Teslaer på markedet til å forsvare dette pdd. Vet ikke om dere husker hvor lang tid det tok før Spotify fikk fingeren ut og lanserte dedikert app for iPad i sin tid? Og husk at dette var / er et betydelig mer utbredt produkt som produseres i titalls milioner enheter. Tesla selger vel til sammenlikning 20-30.000 biler / året.

Får vi Spotify i Teslaen som app så tror jeg isåfall det kommer til å bli en skalert android app.
Det samme gjelder forøvrig ganske mange andre apper.

Jeg tror mer på indie-utviklere som utvikler apper til den på hobby-basis, ála VisibleTesla o.l. Ikke at det trenger å være negativt i seg selv.

Når Model 3 kommer, vel, da stiller saken seg muligens annerledes - avhengig av dens suksess rundt om i verden.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Olatho

Tesla er et lite marked, men husk også på at både spotify og wimp (og Google play) har blitt utrolig mye mer modne, og at moderne app-utvikling i stor grad er platform-agnostisk. Alle de tre nevnte fungerer rett i browser. Med html5 trenger man ikke engang flash for å bygge en sånn app. Alt avhenger av at Tesla godtar at enkelte websider får lov til å lage lyd, så kan de i prinsippet lanseres i morgen.

Philippo10

Hvordan fungerer det å bruke blåtann med spotify opp mot bilen?
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA