Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

RunarBT

eg fekk 6.0 for et par dager sida, g i dag ligg det ny oppdatering og venter!? noken som har nyere enn 1.65.13?

blir spennende kva eg faar no?

Ebbe

6.0 har ikke vært noe positivt for oss! Fått 2 oppdateringer, men må resette skjerm hver gang jeg starter bilen, ellers så får jeg ikke 3G i det hele tatt! Fikk info om ny oppdatering nå så da håper jeg at den tredje 6.0 versjonen fungerer på vår bil! ;) Fikk 1.65.15 (så får vi se om den er bedre :))
P39240

karstrom

Jeg har ikke fått 6.0 enda. Selv bilen begynner nå å bli utålmodig. I dag tidlig stod hovedskjermen å blinket blinket, måtte kjøre reboot.
Lykkelig eier av en Model S P85

Anew

Sitat fra: RunarBT på fredag 19. september 2014, klokken 08:18
eg fekk 6.0 for et par dager sida, g i dag ligg det ny oppdatering og venter!? noken som har nyere enn 1.65.13?
Samme her. Hadde 1.65.13, og ny ota-update kom i natt. Regner med at det er en mindre bugfix, men er selvsagt spent på hva som venter når jeg kommer hjem fra jobb.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

OleJA

Sitat fra: Anew på fredag 19. september 2014, klokken 10:14
Samme her. Hadde 1.65.13, og ny ota-update kom i natt. Regner med at det er en mindre bugfix, men er selvsagt spent på hva som venter når jeg kommer hjem fra jobb.
Ser ut som 6.0 fremdeles er i en utvidet beta-test fase ::). Drøyer nok litt før den rulles ut til alle bilene så lenge det kommer et par bugfikser i uka.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

zimba07

Jeg fikk den etterlengtede klokka med info om ny update her på onsdag.

Regnet med at det var 6.0...men skuffelsen var stor når jeg dagen etterpå IKKE kunne se noe nytt. Klokka var borte og bilen har fortsatt 5.9 (1.xx.109). Så det virker som at de trakk den tilbake fra min bil hvertfall...
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

cra

blir spennende kva eg faar no?

Det var 1.65.15 som kom inn på min, i alle fall.  Har ikke sjekket så mye om det er noe som er annerledes enda.
Tviler på det er noen merkbare forskjeller (visuelt/nye funksjoner).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

don

En endring med Air suspension på 6.0?
Virker som bilen blir stående i høy etter at bilen er skrudd av og forlatt. Mener den senket seg automatisk tidligere.
Har andre samme erfaring - og er det en fornuftig endring?
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

gss

Det ble ikke hjelpelinjer på ryggekamera?

cra

Sitat fra: don på fredag 19. september 2014, klokken 14:37
En endring med Air suspension på 6.0?
Virker som bilen blir stående i høy etter at bilen er skrudd av og forlatt. Mener den senket seg automatisk tidligere.
Har andre samme erfaring - og er det en fornuftig endring?

Har ikke testa, men det er definitivt en god ide. (Trudde det var slik fra før?) Kjipt å parkere over noe som nesten tar oppi (eller noe skubbes inn under kanalen på bilen), og så synker den nedpå.

Sitat fra: gss på fredag 19. september 2014, klokken 14:45

Nope. Fortsatt noe å glede seg til..... ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jakoys

Sitat
Har ikke testa, men det er definitivt en god ide. (Trudde det var slik fra før?) Kjipt å parkere over noe som nesten tar oppi (eller noe skubbes inn under kanalen på bilen), og så synker den nedpå.

Ja. Fint om den holder seg høy. Leste ett eller annet sted her på forumet om en som hadde fått ødelagt spoileren under bak fordi bilen hadde senket seg ned på en kantstein etter parkering.

sisc1337

Nei. Må ærlig inrømme at 6.0 var litt skuffendes når man hadde ventet på den så lenge. Håper ikke det går like lang tid til enste oppdatering der vi får utbedret GPS rutenavigering, hjelpelinjer til ryggekamera, bedre homelink knapp, bedre nettleser etc. Det er jo mulig det er mye på gang bak kullisene når det gjelder software og at de bare fikk rullet ut en brøkdel av det de egentlig hadde planlagt til 6.0, og kanskje de bare har utsatt en del ting som er 70% ferdig. Krysser fingrene på at vi slipper å vente 1 år til neste store oppdatering.
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

NegativeElectrode

Sitat fra: sisc1337 på fredag 19. september 2014, klokken 15:19

Nei. Må ærlig inrømme at 6.0 var litt skuffendes når man hadde ventet på den så lenge. Håper ikke det går like lang tid til enste oppdatering der vi får utbedret GPS rutenavigering, hjelpelinjer til ryggekamera, bedre homelink knapp, bedre nettleser etc. Det er jo mulig det er mye på gang bak kullisene når det gjelder software og at de bare fikk rullet ut en brøkdel av det de egentlig hadde planlagt til 6.0, og kanskje de bare har utsatt en del ting som er 70% ferdig. Krysser fingrene på at vi slipper å vente 1 år til neste store oppdatering.

Det er vel 2 strategier angående forventingsstyring: a) man innformerer brukerne om hva man jobber med b) man sier ingenting.
Apple er et eksempel som klart tilhører kategori b. Tesla ser ut til å være omtrent der.

Hva som ligger i en softwarerelease er ganske vanskelig å bedømme uten å lese koden, men det kan jo være gjort store endringer som forberedelser for nye ting, men for brukerne blir det en nedtur om ikke nye hovedreleaser inneholder noe nytt de har ønsket seg.

Ytelseses- og stabilitetsreleaser holdes vanligvis til vedlkeholdsreleaser, så det er pussig om det har en hovedrelease hvor dette er mye av innholdet. (Vanligvis oppleves en periode med mer ustabilitet på hovedreleaser).
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Anew

VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Tuxedo

Akkurat det vil kreve en oppgradering av hardware.  De har valgt en GPU som ikke takler overlays for kamera.  Merk hvordan ryggekamerabildet blir mindre når homelinkmenyen er aktiv.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA