Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

cra

Konspirasjonsteori:

Kan de ha justert pådraget slik at vi ikke skal kjøre DriveUnit i filler?  :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Johnny

Sitat fra: cra på fredag 03. oktober 2014, klokken 10:43
Konspirasjonsteori:

Kan de ha justert pådraget slik at vi ikke skal kjøre DriveUnit i filler?  :)

Det tror jeg også. Regner i alle fall med at litt "mykere" regen er av samme årsak.
TMS og eGolf.

Thor2014

Jeg synes også regen er blitt dårligere. Bilen holder markant mindre igjen når jeg slipper gassen.
Tenkte først at batteriet ikke var varmt nok, men synes ikke det endrer seg selv etter en del kjøring.

Teslanewbie

Ja , regen bremser ikke like mye lenger og jeg har flere ganger måttet bruke bremsene i tilfeller der jeg tidligere kun bremset med regen!
I tillegg er akselerasjonen mye mykere nå enn tidligere og jeg lurer på om bilen i det hele tatt har samme akselerasjons tider som er oppgitt for modellen (p85) ? Dette blir som å strype brensetilførselen på en BMW M5 eller MB amg e63 for at motoren ikke tåler påfrestningen ....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

laumb

Jeg kjører av samme avkjørsel på E6 på vei til jobb hver dag.
Gikk fra 5.9 direkte opp til 6.0 og kan ikke si jeg har merket forskjell på regen.

Jeg svinger av fra nordgående ved Frogner og slipper _alltid_ foroverpedalen i nøyaktigh 100km/t på den hvite stiplede streken i det høyre hjul treffer den. Etter dette går det inn i en 270 graders sving, og jeg har bestandig ca. 45km/t når jeg kommer til denne.
Både med 5.9 og 6.0. :-/

OddB

Det er vel så enkelt  som å se hvor  mange  kW  man maksimalt regenererer?  60 kW eller ikke ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Trustno1

Sitat fra: OddB på fredag 03. oktober 2014, klokken 23:31
Det er vel så enkelt  som å se hvor  mange  kW  man maksimalt regenererer?  60 kW eller ikke ?

Jeg opplever også dårligere regen enn tidligere.
Før så viste måleren min litt over 60kw regen når jeg hadde stor hastighet. Nå stopper den på akkurat 60kw, og det er merkbart dårligere bremseeffekt.

Brede

Jeg har ikke fått 6.0 ennå så det spørs om jeg skal montere opp kamera og kjøre noen sammenligninger før og etter oppgradering den dagen den kommer.  ???

Hyperstress


Sitat fra: Brede på lørdag 04. oktober 2014, klokken 08:13
Jeg har ikke fått 6.0 ennå så det spørs om jeg skal montere opp kamera og kjøre noen sammenligninger før og etter oppgradering den dagen den kommer.  ???

Gjør det. :)

Etter å ha kjørt mye på CC den siste uka så kan jeg være med på at den er slightly mindre aggressiv i pådraget, spes når en re-engasjerer den, eller øker hastigheten med 5kmt+. Men opplever at full regen er like kraftig som før.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

hoffa

Må henge meg på de som mener regen er svakere/dårligere enn før 6.0.
På vei til jobb kjører jeg i en nedoverbakke (70 sone) mot en rundkjøring, har før 6.0 alltid tatt all nedbremsing med regen. Første dag med 6.0 trodde jeg noe var galt, den siste og kraftigste oppbremsingen når jeg slapp pedalen var/er borte.
Før bunnet regen måleren over 60kw, nå kommer den ikke helt opp mot 60kw lenger og det merkes godt.
Dårlig utvikling spør dere meg :(
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Teslanewbie

Sitat fra: hoffa på lørdag 04. oktober 2014, klokken 09:58
Må henge meg på de som mener regen er svakere/dårligere enn før 6.0.
På vei til jobb kjører jeg i en nedoverbakke (70 sone) mot en rundkjøring, har før 6.0 alltid tatt all nedbremsing med regen. Første dag med 6.0 trodde jeg noe var galt, den siste og kraftigste oppbremsingen når jeg slapp pedalen var/er borte.
Før bunnet regen måleren over 60kw, nå kommer den ikke helt opp mot 60kw lenger og det merkes godt.
Dårlig utvikling spør dere meg :(

Samme her , jeg trodde at jeg hadde stillt inn regen på Low Og måtte sjekke men den var på standard... 
Det er også irriterande når man har lært seg hvor mye regen bremser og må over på et annet kjøremønster etter oppdatering..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

krister461

Fascinerende hvordan en del kan oppleve så stor forskjell og andre ingen forskjell.

Kanskje Tesla kjører Facebook-metoden for å forske på brukerne... ;-)

Muffinman

Sitat fra: krister461 på lørdag 04. oktober 2014, klokken 10:34
Fascinerende hvordan en del kan oppleve så stor forskjell og andre ingen forskjell.
Man finner vel mange svar i persepsjons- og kognisjonsteorien.

Selv kjørte jeg en stund før jeg merket det. Først på en langtur jeg tar ofte tok jeg meg i å sjekke og dobbeltsjekke om regen stod på low ved flere anledninger. Så begynte jeg å observere, og mener bestemt at jeg får mer regen i bratt unnabakke enn på flat vei. Videre øker regen om man har sluppet pedalen og man dreier skarpt på rattet inn i en sving.

hoffa

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 04. oktober 2014, klokken 10:23
Sitat fra: hoffa på lørdag 04. oktober 2014, klokken 09:58
Må henge meg på de som mener regen er svakere/dårligere enn før 6.0.
På vei til jobb kjører jeg i en nedoverbakke (70 sone) mot en rundkjøring, har før 6.0 alltid tatt all nedbremsing med regen. Første dag med 6.0 trodde jeg noe var galt, den siste og kraftigste oppbremsingen når jeg slapp pedalen var/er borte.
Før bunnet regen måleren over 60kw, nå kommer den ikke helt opp mot 60kw lenger og det merkes godt.
Dårlig utvikling spør dere meg :(

Samme her , jeg trodde at jeg hadde stillt inn regen på Low Og måtte sjekke men den var på standard... 
Det er også irriterande når man har lært seg hvor mye regen bremser og må over på et annet kjøremønster etter oppdatering..

Ja det samme trodde jeg, men den gang ei...
Synes også den har blitt sløvere i aksen, men det er ikke så uttalt så det det er kanskje placebo...kanskje de (Tesla) har klart å logge at jeg har fått litt slakke i DU etter bare 5K km? ;)

Kjøpte Performance og vil beholde Perfomance :o
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

jorkus

Veldig mye synsing etter v.6.0... Jeg har ikke fått enda, kanskje jeg burde vente? Er det noe bra med 6.0?  :)
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA