Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Uoriginal ladekabel garanti

Startet av FrodeW, torsdag 16. januar 2014, klokken 08:13

« forrige - neste »

sisc1337

Tror kanskje du må vente litt før du får ny UMC. Fikk dette som svar da jeg rapporterte problemet: "Jeg registrerer dette i vårt system, dette blir utbedret i en ny ladekabel som er for tiden i utvikling til Europa."

Regner med at de deler ut denne når den er klar!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Høgis

Jeg har kjøpt en slik fjernkontroll http://www.stegen.com/en/home/52-model-s-chargeport-opener.html
også kjekk og hå når man lader med Mennekes eller type 2 kabel.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Milzit

Min tok også kvelden nå..

Fikk samme mail om at ny UMC fremdeles er under utvikling og det vil ta noen måneder før dette er på lager.. Tror jeg bestiller en slik knapp som er det er linket til her.

i3_X5_730

Hmmm ... skulle ønske jeg hadde slik løsning på min i3 som TMS har, fordi jeg har alltid synes at løsningen på i3 er fryktelig komplisert og vanskelig ...  8)

Øyvind.h

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på onsdag 30. april 2014, klokken 13:49
Hmmm ... skulle ønske jeg hadde slik løsning på min i3 som TMS har, fordi jeg har alltid synes at løsningen på i3 er fryktelig komplisert og vanskelig ...  8)
Hvorfor er det så enormt stor luke på i3? Dekker jo en stor del av baksjermen? Ikke pent  ;)
Spøk til side - en trykkløsning som er låst når bilen er låst hadde vært mer holdbar enn den vi har nå.
UMC-løsningen er utrolig smidig når den fungerer, men med laber UMC kvalitet blir det irritasjon.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Øyvind.h

Sitat fra: tho på onsdag 30. april 2014, klokken 14:41
Combo Kontakten er gigantisk:

http://tesla.o.auroraobjects.eu/ccs-combo-type2.jpg
I know. Bare et dårlig forsøk på å være morsom fra min side. i3 er en knallgod bil :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

i3_X5_730

Car-El

@i3

Ja! Æ lo godt!
Men CCS e da stor og klompete i forhold til Tesla sin S-E-X-y type2 kontakt.  8)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Tønsberg

Min knapp fungerer heller ikke for å åpne ladeluken. Den holdt i ca 1 uke før den ga opp. Fungere for å løsne kablelen, men ikke for å åpne luken.
Reklamasjon?
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

i3_X5_730

Sitat fra: Tønsberg på onsdag 21. mai 2014, klokken 14:14Reklamasjon?

Selvsagt. Du har betalt over 1/2 million for bilen, og da forventer man at ting SKAL holde.

Tønsberg

Sitat fra: Tønsberg på onsdag 21. mai 2014, klokken 14:14
Min knapp fungerer heller ikke for å åpne ladeluken. Den holdt i ca 1 uke før den ga opp. Fungere for å løsne kablelen, men ikke for å åpne luken.
Reklamasjon?
Ringte Tesla vedrørende problemet, hvor de innrømmet problemer med en sensor i knappen som lett går i stykker. Fikke beskjed om at det kommer en ny kabel ila sommer hvor dette er fikset. Får ingen ny kabel før nevnte kabel er tilgjengelig.
Helt greit. Tesla tar tak i de problemene som oppstår.
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

OddB

Sitat fra: Tønsberg på fredag 23. mai 2014, klokken 13:48
Sitat fra: Tønsberg på onsdag 21. mai 2014, klokken 14:14
Reklamasjon?
Ringte Tesla vedrørende problemet, hvor de innrømmet problemer med en sensor i knappen som lett går i stykker. Fikke beskjed om at det kommer en ny kabel ila sommer hvor dette er fikset. Får ingen ny kabel før nevnte kabel er tilgjengelig.
Helt greit. Tesla tar tak i de problemene som oppstår.
Fikk også lovnad om ny kabel i dag, men ingen tidsgaranti...

" Det at du ikke får åpne ladelukka med UMC knapp er et kjent problem. Våre ingeniører jobber med utvikle nye UMC kabler, men vi vet ikke når vi kan avvente at de kommer på lageret, dessverre. Jeg har lagret at du trenger ny UMC i vårt system og vi kontakter så snart vi får de på lager."
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

bosse

Min knapp har også sluttet å virke nå. Eller, det vil si at jeg ikke lenger får åpnet ladeluka med den, men jeg får brukt den til å løse ut kabelen. Dersom det signalet går via selve kontakten og ikke via radio, så tyder det kanskje på at det er noe galt med senderen i UMC. Sender mail til Tesla om det; selv om det er irriterende så er det jo ikke noe de har noen løsning på nå uansett, så jeg gidder ikke ringe dem.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Andyve

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA