Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Uoriginal ladekabel garanti

Startet av FrodeW, torsdag 16. januar 2014, klokken 08:13

« forrige - neste »

sisc1337

Min knapp er helt død. Sluttet å virke etter 3 dager. Nå har jeg kjørt bilen 1200km uten et eneste ladeproblem da, så UMC ser ut til å fungere utmerketså langt ellers! Noen som vet om dette er en garantisak som gjør at vi kan få ny UMC eller problemet fikset? Merker at denne knappen er et utrolig savn, da jeg hele tiden glemmer å åpne ladeluka inne i bilen!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Rawen76

Knappen min sluttet å virke etter en uke, men prøve staig om den plutselig skulle funke igjen. I dag la jeg merke til at når jeg trykker på knappen så klikker det svakt inni umc, uten at det skjer noe ellers... Virker som et rele som klikker ved knappetrykk...
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

Hyperstress

Når dere sier at den er helt død, mener dere da helt død, eller at den fortsatt fungerer for å løse ut støpselet, men ikke for å åpne luka? Min fungerer til å løse ut, men ikke til å åpne luka. Rart, for da virker for såvidt knappen, og den sender ut signal, men luka vil ikke åpne. Kan feilen ligge i bilen, eller vil funksjonen fungere fint med ny kabel?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

tho

Vil tippe utløsning av ladekabelen skjer via tråd ikke tråløst.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Batteritralla

Sitat fra: sisc1337 på tirsdag 08. april 2014, klokken 12:19
Min knapp er helt død. Sluttet å virke etter 3 dager. Nå har jeg kjørt bilen 1200km uten et eneste ladeproblem da, så UMC ser ut til å fungere utmerketså langt ellers! Noen som vet om dette er en garantisak som gjør at vi kan få ny UMC eller problemet fikset? Merker at denne knappen er et utrolig savn, da jeg hele tiden glemmer å åpne ladeluka inne i bilen!

http://www.stegen.com/en/home/52-model-s-chargeport-opener.html

Jeg kjøpte en sånn.

Henger på veggen sammen med Mennekes laderen.

INGEN problemer whatsoever tilknyttet lading, åpning av luke, start/stopp, 12V  osv . .

Og ja, jeg vet at jeg heller skulle brukt UMC og klaget til Tesla  ???

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Oakl

Har også samme problem nå. UMC knapp fungerer ikke for å åpne ladeluken lenger, men fungerer fint for å løse ut kabelen fra bilen.

Elbilist79

Samme problem her, funker berre ein sjelden gong. Er det nokon som har fått ordna dette med Tesla utan å ha ladeproblemer i tillegg?
S85, Sølv

pagal

Early CHAdeMO adapter Jæren

OddB

Da døde min åpner også..
Den holdt i 21dager og 19 timer.  Virket perfekt på lang avstand for to timer siden. Nå nytter det ikke uansett hvor jeg holder den.
Frigjøring av kontakten etter lading fungerer greit.
Grmf.. :-(
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Batteritralla

Man kan vel oppsummere med at det er et snev av "Made in China" preg over hele UMC``en?
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Thor2014

Hei.
Dette fungerte når jeg fikk bilen, men nå vil den ikke åpne seg.
Den løser derimot ut når jeg trykker, mens bilen lader.
Jeg har forsøkt å resette ladekabelen og boote om begge skjermene.
Andre tips mottas med takk :o

Hassan

Hei hvordan resetter du ladekabelen?
Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

Muffinman

Thor2014

Takk, ser ut som at den må byttes, noe jeg finner merkelig siden den virker når jeg skal løse kabelen ut?

kennethl

Har aldri virket hos meg... Trodde ikke den skulle gjøre det før jeg leste denne tråden. Får vel be om ny UMC

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA