Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Uoriginal ladekabel garanti

Startet av FrodeW, torsdag 16. januar 2014, klokken 08:13

« forrige - neste »

FrodeW

Noen som vet om det er defekt UMC ved problemer med åpning av ladeport eller er det software bugs?

Åpning via touchscreen virker fortsatt

(Får fortsatt frigjort ladekabel med samme knapp)

OleJA

Fikk det samme på min like før jul, se 'feil og mangler' tråden. Hos meg viste det seg å være i UMCen feilen lå, fikk byttet på SC.
Virker som disse UMCene er noe skikkelig Kina-crapp.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Nuvolari

Sitat fra: OleJA på onsdag 08. januar 2014, klokken 20:50
Fikk det samme på min like før jul, se 'feil og mangler' tråden. Hos meg viste det seg å være i UMCen feilen lå, fikk byttet på SC.
Virker som disse UMCene er noe skikkelig Kina-crapp.

Knappen på min UMC fungerer heller ikke. Jeg trodde dette gjaldt alle etter forrige FW oppdatering men du sier nå at det er feil ved UMC'en? Hvilken FW har du?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

OleT

Min fungerer fortsatt, så det er ikke FW.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

FrodeW

Jeg har faktisk en lånebil fra tesla, kjører 5.8 ettellerannet... Men har to UMCer hjemme, så skal teste med den andre

Nuvolari

Sitat fra: OleT på onsdag 08. januar 2014, klokken 22:12
Min fungerer fortsatt, så det er ikke FW.

Takk, får vel dra å bytte den da.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

AttackOfTheMac

Prøv å flytte den nærmere bakruten når dere trykker på knappen ?
Er der mottaker sitter. Jeg må ofte flytte den opp der for at skal åpne.

Nuvolari

Sitat fra: Thorbjorn på onsdag 08. januar 2014, klokken 22:29
Prøv å flytte den nærmere bakruten når dere trykker på knappen ?
Er der mottaker sitter. Jeg må ofte flytte den opp der for at skal åpne.

Har prøvd, den er stein død.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

frskby

Min har aldri fungert, testet rundt "hele bilen" omtrent for å forsøke å få åpnet.
Har fått verkstedtime i slutten av mnd hvor bla dette er et av pkt som skal fikses (forhåpentligvis).
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

D.O

Min fungerer på 1 meters avstand fra bilen. Har dere prøvd å resette umc? Mottaker er som nevnt i trådene i bakluke i følge div innlegg over dammen
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

gbzdoc

Min fungerte en måneds tid før den døde på samme måte. Fikk ny UMC ved å ta den med til service center. Fikk også blå 32A adapter. :)

Nuvolari

Sitat fra: D.O på onsdag 08. januar 2014, klokken 22:56
Min fungerer på 1 meters avstand fra bilen. Har dere prøvd å resette umc? Mottaker er som nevnt i trådene i bakluke i følge div innlegg over dammen

Resette umc er et godt tips. Det kan nok løse det.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Kallagtunet

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 08. januar 2014, klokken 23:31
Sitat fra: D.O på onsdag 08. januar 2014, klokken 22:56
Min fungerer på 1 meters avstand fra bilen. Har dere prøvd å resette umc? Mottaker er som nevnt i trådene i bakluke i følge div innlegg over dammen

Resette umc er et godt tips. Det kan nok løse det.

Noen som kan bekrefte at det hjelper (og hvis så kan gjenta umc reset prosedyren)

ebbrey

Min fungerte helt fint hver gang i 2 mnder. Nå må jeg trykke 20-30 ganger. Har fått beskjed om at mottakeren sitter ca 30-40 cm til venstre for ladeluka
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

OleJA

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 08. januar 2014, klokken 21:49
Sitat fra: OleJA på onsdag 08. januar 2014, klokken 20:50
Fikk det samme på min like før jul, se 'feil og mangler' tråden. Hos meg viste det seg å være i UMCen feilen lå, fikk byttet på SC.
Virker som disse UMCene er noe skikkelig Kina-crapp.

Knappen på min UMC fungerer heller ikke. Jeg trodde dette gjaldt alle etter forrige FW oppdatering men du sier nå at det er feil ved UMC'en? Hvilken FW har du?
Det er jo ikke sikkert du har samme problem som jeg hadde, men min virket feilfritt i 3 mnd (Åpning, ikke lading, den har jo aldri virket bra  :-\). Sluttet å virke et par dager etter jeg fikk FW 1.49.30, rakk vel akkurat å få .57 også før jeg fikk byttet UMC. Virket ikke noe bedre med .57.
Ut fra andre innlegg i denne tråden så ser det ut til at åpneknappen dør etter 2-3 måneder  :-\
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA