Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker å kjøpe 19" Tesla Felger/dekk nå før Jul!

Startet av kimlillebo, onsdag 18. desember 2013, klokken 22:32

« forrige - neste »

Maartensommer


Sitat fra: Li-Ion på torsdag 19. desember 2013, klokken 19:05
Eh... hvor i menyene finner vi valget å slå av bilen...?
(er dårlig til å lete...)   ::)

Controls->e-break & power off->vehicle power (midt påskjermen)



D.O

På 24 timer mister jeg 16km rekkevidde i normalmodus(sparing på skjerm av) det synes jeg er helt ok. Vet ikke hva det var før oppdatering til .30. Noen som har noe tall?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Li-Ion

Noen som vet siste versjonsnr av software nå...? Ser at det ryktes at ladestopp/start skal kanskje være fikset på siste versjon...?
Be afraid...

Havebigfun

Sitat fra: Li-Ion på mandag 30. desember 2013, klokken 13:42
Noen som vet siste versjonsnr av software nå...? Ser at det ryktes at ladestopp/start skal kanskje være fikset på siste versjon...?
Den offisielle som kom av seg selv heter.. .30, Tesla har en .57 som kan legges på bilen når den er inne.
Det ryktes at det kommer en major-oppgradering på nyåret, bla. med 32A lading (nå 26A) på 22kW stolpene.
Når den kommer og hva den inneholder er ellers usikker- som vanlig :)

Li-Ion

Sitat fra: Havebigfun på mandag 30. desember 2013, klokken 13:57
Sitat fra: Li-Ion på mandag 30. desember 2013, klokken 13:42
Noen som vet siste versjonsnr av software nå...? Ser at det ryktes at ladestopp/start skal kanskje være fikset på siste versjon...?
Den offisielle som kom av seg selv heter.. .30, Tesla har en .57 som kan legges på bilen når den er inne.
Det ryktes at det kommer en major-oppgradering på nyåret, bla. med 32A lading (nå 26A) på 22kW stolpene.
Når den kommer og hva den inneholder er ellers usikker- som vanlig :)

Takker... Da mangler jeg nok den siste.... Mangler også blå-adapter men det passer fint om den kommer sammen med oppgradering på nyåret ;)
Be afraid...

AndersinOslo

Jeg har 5.8 versjon, oppdatert rett før jul.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Li-Ion

Sitat fra: AndersinOslo på mandag 30. desember 2013, klokken 15:49
Jeg har 5.8 versjon, oppdatert rett før jul.
Takk for svar. Tror nok de fleste har 5.8 nå, men det er flere utgaver av denne,

Altså 5.8 (1.49.30) er visst nok den siste...
Be afraid...

Knut Øygard

Jeg har også v5.8(1.49.30) men har en oppdatering som ligger og venter nå etter at jeg kom ut fra verksted i dag. Dette er visst en versjon som har veldig lite nytt.

Jeg fikk beskjed om at det skulle komme en stor oppdatering i januar og at denne ville løse veldig mye av IT-nett problemene. Mye er løst allerede men den nye fiksen øker toleransen på spenningsforskjeller mellom fasene som er årsaken til en feilmeldingene som kommer. Dette har jeg fra en veldig flink svensk tekniker hos Tesla i Bergen:-)

Grunnen til at jeg var på verksted var en periodisk feil som gav meldingen "Car needs service, car may not restart". Det viste seg å være en isolasjonsfeil(lav overgangsmotstand ved visse temperaturer) i batterivarmekolben. Den er nå byttet, bilen fungerer og jeg er fornøyd:-) Dette var en type feil de ikke hadde vært borti før.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Li-Ion

Sitat fra: KnutGol på mandag 30. desember 2013, klokken 17:12
Jeg har også v5.8(1.49.30) men har en oppdatering som ligger og venter nå etter at jeg kom ut fra verksted i dag. Dette er visst en versjon som har veldig lite nytt.

Jeg fikk beskjed om at det skulle komme en stor oppdatering i januar og at denne ville løse veldig mye av IT-nett problemene. Mye er løst allerede men den nye fiksen øker toleransen på spenningsforskjeller mellom fasene som er årsaken til en feilmeldingene som kommer. Dette har jeg fra en veldig flink svensk tekniker hos Tesla i Bergen:-)

Grunnen til at jeg var på verksted var en periodisk feil som gav meldingen "Car needs service, car may not restart". Det viste seg å være en isolasjonsfeil(lav overgangsmotstand ved visse temperaturer) i batterivarmekolben. Den er nå byttet, bilen fungerer og jeg er fornøyd:-) Dette var en type feil de ikke hadde vært borti før.
Jeg er ikke veldig mye plaget (enda) av ladeproblemene, men savner virkelig en fiks for DAB-radioen som ikke holder seg på samme stasjonen mer en 1-2 minutter av gangen... DET går meg på nervene ;)
Be afraid...

Øyvind.h

Sitat fra: Li-Ion på mandag 30. desember 2013, klokken 17:32
Jeg er ikke veldig mye plaget (enda) av ladeproblemene, men savner virkelig en fiks for DAB-radioen som ikke holder seg på samme stasjonen mer en 1-2 minutter av gangen... DET går meg på nervene ;)
Etter at jeg fikk Model S går det nesten utelukkende i Spotify og nettradio. DAB har jeg bare helt unntaksvis bruk for, og foretrekker TuneIn helt klart over DAB.

Det som er irriterende er at i senere sw-versjoner har jeg fått "too high bandwith - connect wifi" på flere av TuneIn kanalene. Litt irriterende, og av den grunn har jeg flere ganger testet DAB. Pga knitring og merkelig kanalhopp på DAB fungerer dermed hverken DAB eller TuneIn tilfredsstillende nå.

Dvs for meg blir radio-funksjonene dårligere og dårligere :(
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Teslanewbie

viste ikke at tesla kjør Linux.


Litt info om antenner , operativsystem etc finnes her:

http://teslatap.com/undocumented/
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

laumb

Sitat fra: Li-Ion på mandag 30. desember 2013, klokken 16:22
Sitat fra: AndersinOslo på mandag 30. desember 2013, klokken 15:49
Jeg har 5.8 versjon, oppdatert rett før jul.
Takk for svar. Tror nok de fleste har 5.8 nå, men det er flere utgaver av denne,

Altså 5.8 (1.49.30) er visst nok den siste...


*rekker opp hånda*
En av de få som faktisk fortsatt er på 5.6. :) Som den firmware-jagende technoidioten jeg er droppet jeg 5.8 helt og holdent grunnet at bilen ikke lenger senker seg på motorvei & at DAB osv funker strålende uten hopping i øyeblikket.
*tar ned hånda*

Forøvrig; etter Service Loaneren jeg hadde en periode hadde 5,8 og DAB stadigvekk hoppet til #Rock - så har jeg falt litt for den kanalen, så sånn sett er det vel ikke så viktig om den hopper til #Rock eller blir stående fint på samme kanal. :P

Celter




[/quote]
Jeg er ikke veldig mye plaget (enda) av ladeproblemene, men savner virkelig en fiks for DAB-radioen som ikke holder seg på samme stasjonen mer en 1-2 minutter av gangen... DET går meg på nervene ;)
[/quote]

Har du forsøkt å slå av " choose strongest frequency" på DAB radio innstillingene? Det skal visstnok gjøre radioen stabil.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Kallagtunet

#178
Å slå av "use strongest frequency" hjelper ikke en dritt i alle fall på vår bil. Hopp og sprett på kanaler uansett. Jeg tror ikke dette er ett DAB relatert problem men at hele datamaskinen som styrer 17 entertainment ++ har hikke iblant. En presis beskrivelse av problemet slik det opptrer i vår bil er at når DAB skifter kanal skjer som oftest dette i tillegg:

o   Navigasjonskart henger ett lite tiendelssekund når det scroller på 17' skjerm
o   Varsellys for airbag lyser 2/3 sekunder på den lille skjermen foran fører
o   Energimåler på 17' skjerm skifter fra average til instant
o   Stemningslys i dører blinker ett litte tiendels sekund

Øyvind.h

Akkurat samme hos meg. Streames Spotify fra telefonen.
Lyden hakker brøkdelen av et sekund, airbag lampe blinker, stemningslysene blinker.
Har oppstått en eller annen gang etter 5.8.

Lurer på hvorfor det er så fryktelig vanskelig for Tesla å skrive god sw. De har jo fått det til med mye av systemet, eks takluke/klimakontroll/innstillingsmenyer etc.
Men så bygger det slik helt grunnleggende....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA