Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker å kjøpe 19" Tesla Felger/dekk nå før Jul!

Startet av kimlillebo, onsdag 18. desember 2013, klokken 22:32

« forrige - neste »

Yepp

Mine problemer med at den stadig skiftet kanal/dab/usb forsvant i gaar naar jeg tok reset paa displayet (scrollerne).

Ladefeilmeldingene som gjorde at jeg matte forsoke aa koble UMC inn og ut gjentatte ganger ser ut til aa ha blitt loest paa service for 2 dager siden. Da resatte visst Tesla ladeelektronikken i bilen.

Lykkelig eier med S85 som har rullet 13K km siden oktober!

fonberg

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 17. desember 2013, klokken 13:56
Har oppdatert i dag, men ikke vært ute og kjørt ennå. Men jeg ser at "Ideal Range" har økt fra 344 km til 349 km. Kan dette ha noe med oppdateringen å gjøre?  ??? (Rated og Estimated har jeg ikke fulgt med på...)
Ideal range har vært stabil på 344 siden jeg fikk bilen (har nå rundet 10.000 på km telleren)

"Ideal range" i VT tilsvarer Teslas egne "Typical range" mener jeg. Det sto vel noe i release notes for 5.8 om at kalkulering av Typical range var modifisert til å skulle gi mer realistisk gjenværende rekkevidde enn tidligere.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

ebbrey

Har hittil gitt opp bruk av DAB pga hopping av kanaler. Brukt tune-in som jeg ikke syns fungerer optimalt heller da det kun "lagres" eller "buffres" opp nok til å spille sømløst hvis du har hatt en telefonsamtale mens du egentlig hørte på tune-in radio. Men etter .30 updaten har jeg ikke hatt trøbbel med DAB. Ikke lest om noen forbedringer så det kan være en heldig dag. Er det bare meg som syns Tune in kvaliteten på lyd er mye bedre enn DAB?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Jimpec

Etter .30 oppdateringen har i alle fall min DAB gått helt bananas. Den har køddet en del tidligere men i dsg måtte jeg bare slå den av rett og slett. Den restarter og bytter kanal i ett kjør. Nå har den fått KlemFM som favoritt. Før var det #Rock.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Øyvind.h

Sitat fra: ebbrey på onsdag 18. desember 2013, klokken 09:22
Er det bare meg som syns Tune in kvaliteten på lyd er mye bedre enn DAB?
Mitt inntrykk er litt varierende, men i hovedsak opplever jeg at nettradioen har bedre kvalitet enn DAB.

Litt artig at DAB har vært så ustabilt, for det har ført til at TuneIn i større grad blir brukt, og TuneIn er nå det foretrukne alternativet uavhengig av om de får DAB perfekt eller ei (men kan noen lære meg hvordan favoritter i TuneIn fungerer?)

Ellers må jeg si at anlegget etter en litt laber start nå tidvis virkelig imponerer! Fantastisk lyd!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

D.O

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. desember 2013, klokken 09:33
Mitt inntrykk er litt varierende, men i hovedsak opplever jeg at nettradioen har bedre kvalitet enn DAB.

Litt artig at DAB har vært så ustabilt, for det har ført til at TuneIn i større grad blir brukt, og TuneIn er nå det foretrukne alternativet uavhengig av om de får DAB perfekt eller ei (men kan noen lære meg hvordan favoritter i TuneIn fungerer?)

Ellers må jeg si at anlegget etter en litt laber start nå tidvis virkelig imponerer! Fantastisk lyd!
Er enig, bruker TuneIn og er bra lyd etter jeg slo av Dolby og justerte ned mellomtone og litt i pluss på bass. Er det ikke bare å trykke på hjertet for å lagre en favoritt? Funker hos meg.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Øyvind.h

Sitat fra: D.O på onsdag 18. desember 2013, klokken 09:36
Er det ikke bare å trykke på hjertet for å lagre en favoritt? Funker hos meg.
Hmmm, jo mulig. Men må man da velge browse - internet radio og finne favoritter der?

Det jeg savner er egentlig knapper/knappekarusell slik de har laget på DAB siden. Er favoritter en liste inne i internet-radio menyen?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Tuxedo

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. desember 2013, klokken 09:46
Hmmm, jo mulig. Men må man da velge browse - internet radio og finne favoritter der?

Det jeg savner er egentlig knapper/knappekarusell slik de har laget på DAB siden. Er favoritter en liste inne i internet-radio menyen?

Jeg har opprettet en TuneIn-konto og logget meg på fra bilen (under Controls->Settings->Apps).  Da får jeg synkronisert favoritter på alle enheter, og kan f.eks legge til en favoritt med PC'en som så dukker opp i bilen automatisk.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

cairnz

Ang. TuneIn - jeg installerte dette på min Playstation her om dagen og testet litt kanaler. Båndbredden så ut til å variere mellom 64kbt og 128kbit på de fleste stasjonene. Det er vel strengt tatt litt vel lav bitrate for å få noe spesiell "kvalitet" på lyden som kommer ut. Hvordan fungerer stasjonene i bilen? Får man sett detaljer på stasjonen (typisk bitrate osv.) eller er det bare å velge en kanal og håpe på det beste? Er det noen som har testet (subjektivt) å sammenligne en sang fra tunein, og samme sang fra f.eks. 320kbit mp3 eller flac via usb-stikke og kan si noe om forskjellen ?
Elbilist

rklokk

Sitat fra: Jimpec på onsdag 18. desember 2013, klokken 09:31
Etter .30 oppdateringen har i alle fall min DAB gått helt bananas. Den har køddet en del tidligere men i dsg måtte jeg bare slå den av rett og slett. Den restarter og bytter kanal i ett kjør. Nå har den fått KlemFM som favoritt. Før var det #Rock.

Har du forsøkt å skru av "Use Strongest Frequency" på DAB-radioen? Jeg har etter tips skrudd denne av og opplever at DABen er helt stabil. Jeg mister av og til signal i garasjen på jobb (under bakken) og i noen tunneler, men er stabil ellers.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Jimpec

Sitat fra: rklokk på onsdag 18. desember 2013, klokken 11:32

Har du forsøkt å skru av "Use Strongest Frequency" på DAB-radioen? Jeg har etter tips skrudd denne av og opplever at DABen er helt stabil. Jeg mister av og til signal i garasjen på jobb (under bakken) og i noen tunneler, men er stabil ellers.

Tusen takk for tips. Visste ikke at dette fantes engang. Må sjekke dette på vei fra jobb.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

rklokk

Sitat fra: Jimpec på onsdag 18. desember 2013, klokken 11:33

Sitat fra: rklokk på onsdag 18. desember 2013, klokken 11:32

Du finner det under Control - Apps - Media eller noe sånt.

Tusen takk for tips. Visste ikke at dette fantes engang. Må sjekke dette på vei fra jobb.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

fonberg

Er enig, bruker TuneIn og er bra lyd etter jeg slo av Dolby og justerte ned mellomtone og litt i pluss på bass. Er det ikke bare å trykke på hjertet for å lagre en favoritt? Funker hos meg.

Man kan også trykke på klokka ved siden av hjertet, da listes de sist brukte stasjonene.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

TesLars

Fikk du altså bedre lyd etter at du slo av Dolby? Jeg opplever det motsatte på den typen musikk jeg pleier å høre på.
Oslo
Black Model S

ebbrey

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. desember 2013, klokken 09:46

Etter å ha valgt hjerte på  tunin kanalene legger den seg inn på favoritter hos meg. Favorittene mine er sortert øverst DAB kanaler og under en strek Tune-in kanaler.

Når det gjelder kvalitet merker jeg "spraking" og "knitring" i lyden fra DAB feks NRJ Oslo i forhold til Tune-in energy.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA