Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker å kjøpe 19" Tesla Felger/dekk nå før Jul!

Startet av kimlillebo, onsdag 18. desember 2013, klokken 22:32

« forrige - neste »

FThorsen

Sitat fra: ebbrey på mandag 16. desember 2013, klokken 17:44
.30

Jøss. Hadde TMS'en inne på service i dag for å fikse ulyder fra Pano takluken samt noen andre småting. Da tok de å oppdaterte softwaren i samme omgang og jeg fikk da .29....
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

inverter

Før oppdateringen så hoppet DAB radioen, det gjør den fremdeles:-)

Men før oppdateringen så fikk jeg konsekvent feilmelding vedrørende ladekabelen når jeg åpnet bilen, dersom den hadde blitt ferdigladet i løpet av natten og gått i dvalemodus.

Første gang jeg ladet etter oppdateringen så fikk jeg også denne ladekabel feilmeldingen, men deretter så har det funket helt fint å lade ferdig om natten og vekke bilen fra dvalen uten å få denne feilmeldingen. Kanskje den nye programvaren er i stand til å kalibrere seg mot UMCen eller noe?

FThorsen

Sitat fra: Muffinman på mandag 16. desember 2013, klokken 19:22
Sitat fra: fthorsen på mandag 16. desember 2013, klokken 18:13
Når det gjelder å komme i "low suspension mode" så fant jeg ut i helgen at den faktisk går automatisk i low i høy "nok" hastighet... :o

Skam deg ;)

Det var et vitenskapelig eksperiment...  ::)
Når det er sagt så har jeg klart å få den ned i Low innenfor lovlige norske hastigheter noen ganger. Det virker som det er mulig ved pådrag i høyere fart. Spørsmålet da er jo om det er en bug som tillater dette, eller en display bug...
Ikke akkurat livsviktig uansett - regner med vi får mer kontroll over høydejusteringer i nyere SW releaser. Skulle for eksempel gjerne hatt mulighet til å låse i Very High setting da jeg prøvde å komme meg opp fra hytta i helgen på ubrøyta vei og bilen tok akkurat ikke nedi snøen på Very High. Men med en gang jeg fikk litt fart inn mot problembakken så gikk den ned i High igjen og da ble det vanskelig (pakka snø).
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

TesLars

Når får vi tilbake 16A/32A ved Type2-lading?
Oslo
Black Model S

Bonefish

Har .29, hadde fått en ny oppdatering i morges. Har ikke fått instalert den enda.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

turbolurbo

Oppdaterte til .30 I natt, men har ikke fått sjekket om det er noen endringer.
2019 TM3P

NorwegianX

Fikk .29 fredag, og nå i morges hadde den lastet ned enda en ny oppdatering.
Ser at andre her har fått .30, men fant ingen mulighet til å se hvilken jeg har fått nå før jeg installerer.
Noen som vet om det er mulig å se dette på forhånd?

Startet installasjon etter ankomst kontoret. Og nå står den og blinker med hovedlys og tiltrekker seg oppmerksomhet. Neste gang blir det nok hjemme i garasjen.  :-[
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

kimlillebo

Sitat fra: NorwegianX på tirsdag 17. desember 2013, klokken 08:28
Fikk .29 fredag, og nå i morges hadde den lastet ned enda en ny oppdatering.
Ser at andre her har fått .30, men fant ingen mulighet til å se hvilken jeg har fått nå før jeg installerer.
Noen som vet om det er mulig å se dette på forhånd?

Startet installasjon etter ankomst kontoret. Og nå står den og blinker med hovedlys og tiltrekker seg oppmerksomhet. Neste gang blir det nok hjemme i garasjen.  :-[
Hehe... Jeg tok ikke sjansen på å gjøre dette på jobben. Vi skal spise julelunch i dag, og derfor hadde jeg aldri fått "fred" dersom bilen ikke funket :-D
Har satt den til 23.00 i kveld. Fint om dere som har oppdatert, eller gjør det iløpet av dagen gir beskjed om dere merker noe, eller om dette også er en quick fix som ingen vet noe om :-)
K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Øyvind.h

Etter oppdatering for 1-2 uker siden (husker ikke nøyaktig) har jeg fått en rekke feil:
- Interiørbelysning i dører har begynt å blinke innimellom
- Den store 17" skjermen har jeg opplevd at har vært svart når jeg skulle kjøre avgårde
- I går kveld var det ikke mulig å åpne dørene på høyre side av bilen. Håndtakene kom ut, men reagerte først ikke når man dro i dem. Etter at jeg testet noen flere ganger kom de i gang igjen. Mistenker treghet/heng i software/CPU?
- I går kveld når bilen ble plugget i begynte den å blinke grønt. Men et par timer senere stod det bare "charging will start momentarily". Har aldri opplevd problemer med lading før.

Jeg gjetter på at det er ett eller annet feil sentralt i bilen som påvirker flere funksjoner. Spesielt når hovedskjermen har fusket et par ganger tenker jeg at det her må være treghet/heng ett eller annet sted. Forhåpentligvis rettes dette ved oppdatering til .30 (som kanskje allerede ligger klar til installasjon :) )
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Perlmorhvits85

Så i dag at den ville oppdatere software nr 30,  noen som vet hva denne pakken inneholder. ?
Lykkelig eier av en Model S Performance + Signature. .

kimlillebo

Sitat fra: Perlmorhvits85 på tirsdag 17. desember 2013, klokken 09:23
Så i dag at den ville oppdatere software nr 30,  noen som vet hva denne pakken inneholder. ?
Les et par poster før du spør ;-)
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

fonberg

Sitat fra: Perlmorhvits85 på tirsdag 17. desember 2013, klokken 09:23

Jeg oppdaterte til .30 nå. Det gikk på noen få minutter og jeg ser i farten ingen nyheter i release notes.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

ebbrey

På vei til jobben idag, kom den røde airbag ikonet opp, blinket 2 ganger i hoveddisplayet. Også dukket den gule klokka opp med oppdatering. Var .30
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Cato76

Har oppdatert i dag, men ikke vært ute og kjørt ennå. Men jeg ser at "Ideal Range" har økt fra 344 km til 349 km. Kan dette ha noe med oppdateringen å gjøre?  ??? (Rated og Estimated har jeg ikke fulgt med på...)
Ideal range har vært stabil på 344 siden jeg fikk bilen (har nå rundet 10.000 på km telleren)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Neemaz

"Jeg opplever også at dørlysene slår seg av og på til tider, og hver gang dette skjer så lyser den røde airbag lampen på instrument clusteren samtidig. Noen ganger så bytter dab radioen til andre kanaler eller enheter samtidig. "

Sånn ble min også for ett par uker siden, men det var dog FØR jeg innstallerte oppdateringen. Hadde kun fått melding om oppdatering, men valgte å vente litt før jeg innstallerte. Men disse feilene kom altså likt med meldingen om oppdatering..  Etter oppdateringen er det likedan, blinker og mister kanal/USB.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA