Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av corvette, fredag 13. desember 2013, klokken 00:34

« forrige - neste »

Tangosierra

Sitat fra: Mikalv på tirsdag 14. januar 2014, klokken 12:42
Sitat fra: Elmo på tirsdag 14. januar 2014, klokken 12:04
Han forsøkte også å finne hvordan man programmerer varmen på Garmin men fikk ikke til det han heller, så han sa det antageligvis har samme årsak som at vi ikke ser data i e-Manager.

Akkurat det funker greit for meg, men jeg må under "instillinger" for å angi grader og angi under ladestasjonen jeg setter opp (f.eks når jeg legger inn en stasjon på 90%) at den skal aktivere klimaanlegget også.

Tenkte å prøve denne funksjonen så jeg har varm bil til imorra.. Er det mulig å få den til å varme OG ha fullt batteri? eller bruker den strøm fra batteri til å varme opp kupeen?

Loppa

#61
Den tar strøm fra "veggen", slik at du kan starte med fulle batterier og varm bil.

Hvis du har programmert inn "avgangstid" så vil også bilen starte ladingen på et slikt tidspunkt at den er fulladet akkurat når du skal dra.

Jeg har justert klimaanlegget til 25 grader når jeg parkerer. Da blir det godt og varmt i bilen når jeg har programmert inn avreise. Når jeg hadde 21 synes jeg ikke det gav nok effekt og den var bare "lunken" ved avreise.

Loppa

Sitat fra: Loppa på fredag 03. januar 2014, klokken 01:14
Har nå hatt E-UP! en drøy måned. Bilen funker supert (straks 2000 km kjørt), men denne appen har begynt å irritere meg ganske kraftig nå... Den var problematisk første uken. Så fungerte den greit et par uker (litt treg innimellom), men nå har den ikke fungert på over en uke. Grrrr....

Feilen virker å være at jeg ikke får kontakt med bilen. Appen oppdaterer seg ikke med fersk ladestatus og den melder bare fra om at "ladekontakten ikke er tilkoblet", selv om den er det.  Får heller ikke styrt klimaanlegget, som irriterer meg mest - da dette var på topp 3 listen på tingene som gjorde at jeg valgte bilen.

Har noen fått noen løsninger på dette ?    "Min" selger hos forhandler er ikke tilbake på jobb før neste uke, og han som forsøkte å svare i hans sted i dag. Hadde bare en masse dårlig skjulte antydninger til at det var alt annet enn bilen/appen det var noe feil med og jeg er ikke av typen som synes slike feil er "festlig og spennende" å finne ut av. Ny bil = dette skal virke prikkfritt !


En oppdatering på min egen post:

Det har nå gått ca 3 uker uten at det har vært mulig å få kontakt med bilen. Selger hos Møller er nå på saken og har ftt beskjed av teknisk på Frysja(importør) om å melde inn bilen i et eget feilmeldingssystem så håndteres dette av Frysja i samråd med Tyskland. Så får vi se hva som skjer.

Det er greit å se at andre har samme problemer fortsatt, men ikke så greit å se at problemet ikke er løst enda...

Hos meg fungerer iallefall alt i bilen, så jeg programmerer avreisetider i E-styringen og får hvertfall startet med varm bil innimellom. Det er sjelden jeg reiser til samme tider til og fra jobb, så det er ikke alltid det passer 100%, men det funker i hovedsak greit.

Har nå passert 2600 km med bilen og den er knallbra, bortsett fra App-helvetet....

kulfyr

Etter noen utfordringer om å få kontakt med bilen både via nett og app de siste dager så spurte jeg Møller og fikk følgende svar tilbake:
Quote
Vi vet det er ustabilt, men fabrikken jobber med saken. Vi har folk derfra nå som analyserer Car Net-funksjonaliteten her i Norge. De har nemlig ingen problemer i Tyskland slik som de vi opplever her, så de valgte å reise hit for å forsøke å finne årsaken.
Unquote
Så får vi håpe det løser seg raskt
Kjører VW e-Up
Reservert Model X #175
Kun elektrisk fra 2015 :)

upwego

Sitat fra: Tangosierra på onsdag 15. januar 2014, klokken 17:42
Sitat fra: Mikalv på tirsdag 14. januar 2014, klokken 12:42
Sitat fra: Elmo på tirsdag 14. januar 2014, klokken 12:04
Han forsøkte også å finne hvordan man programmerer varmen på Garmin men fikk ikke til det han heller, så han sa det antageligvis har samme årsak som at vi ikke ser data i e-Manager.

Akkurat det funker greit for meg, men jeg må under "instillinger" for å angi grader og angi under ladestasjonen jeg setter opp (f.eks når jeg legger inn en stasjon på 90%) at den skal aktivere klimaanlegget også.

Tenkte å prøve denne funksjonen så jeg har varm bil til imorra.. Er det mulig å få den til å varme OG ha fullt batteri? eller bruker den strøm fra batteri til å varme opp kupeen?

i følge  bruksanvisningen så henter den strøm fra batteriet på bilen og ikke veggen:)

Tangosierra

Funksjonen brukt idag.. Ikke merkbart mindre strøm. Har jo satt nedre grense på batteriet til 100 % .... Hvordan klarer den det hvis varmen kommer fra batteriene?

nitewlkr

4000 km passert uten problemer men appen er variabel i funksjonen de siste dagene etter å ha fungert knirkefritt siden desemberProgrammerer starttid fra navi så alltid varmbil. Varme via app kjører bare klima i 15 min,mye bedre å programmere avreise tid i navien


Sent from my iPad using Tapatalk

Hyperstress


Sitat fra: Hyperstress på søndag 12. januar 2014, klokken 12:59
Skjønner ikke helt hva som gjør at min app alltid funker, mens andre har masse problemer..? Lar dere den jobbe lenge nok når dere setter på klima etc? Tar kanskje opptil ett minutt før en får tilbakemelding om at klima er på.

Da er jeg med i klubben også. Appen funket knirkefritt i et par-tre uker, men etter jeg skrev sist post så har jeg ikke fått kontakt en eneste gang :(
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

raathass

Kryss i taket: Fjernstyring av varmeanlegget har fungert morgen og kveld to dager i strekk.  Er det lys i tunnelen?

elektrolux

Sitat fra: Tangosierra på torsdag 16. januar 2014, klokken 20:07
Funksjonen brukt idag.. Ikke merkbart mindre strøm. Har jo satt nedre grense på batteriet til 100 % .... Hvordan klarer den det hvis varmen kommer fra batteriene?

Helt sikkert samme prinsipp som Think Classic: Strøm til varmen tas fra batteriet. Husk vi snakker opp til 6 kW. Samtidig startes laderen og tilfører 2-3,6 kW lading. Det vil stort sett kompensere for forbrukt strøm.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: Elmo på onsdag 08. januar 2014, klokken 23:59
Har så langt bare fått opp info om kjørelengde, parkeringsposisjon og status dører/lys, men aldri fått ikke opp noe på «Kjøredata» og «e-Manager».
Etter en kort stopp tirsdag formiddag hengte CarNet seg fullstendig. Bilen står tilsynelatende der enda til tross for at jeg har kjørt ca 15mil siden da.
Har fått time på Ryen på mandag så de skal se på det.
Sitat fra: Elmo på tirsdag 14. januar 2014, klokken 12:04
Var på Ryen igår.
Siden sist har CarNet begynnt å vise kjørelengde, parkeringsposisjon og status dører/lys igjen, men «Kjøredata» og «e-Manager» menyene har så langt aldri vært tilgjengelige.
Møller Ryen er nå i tankeboksen, og vi venter i spenning.

Igår ringe Møller og sa at nå skal også kjøredata og «e-Manager» funke - og det gjør det.
Han som ringte var ikke helt sikker på hva "Tyskland" hadde gjort, men det var iallefall i selve CatNet systemet sentralt de fikset det.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Stikkkontakt

At app-en fungerer dårlig er en ting. Langt verre er det at VW har valgt å lage en app som bare 18% av mobiltelefonene i Europa kan bruke.

For øvrig er vår e-up programmert til faste tider hver dag via M&M. Det fungerer knirkefritt hver gang.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

d386yv

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 31. januar 2014, klokken 00:08
At app-en fungerer dårlig er en ting. Langt verre er det at VW har valgt å lage en app som bare 18% av mobiltelefonene i Europa kan bruke.

For øvrig er vår e-up programmert til faste tider hver dag via M&M. Det fungerer knirkefritt hver gang.

Har hatt problemer med programmering via M&M to-tre ganger de siste par ukene. Alt ser OK når jeg forlater bilen, M&M forteller meg at jeg har programmert inn det jeg ønsker, lyset i midtkonsoll er på og når jeg plugger i kabel lyser det kort grønt og skrur seg så av. Slik det alltid gjør. Men når jeg kommer tilbake lyser det gult og batteriet har ikke ladet og varmen er ikke på. Sinnsykt irriterende. Måtte kjøre 30 min med eco+ i -7 i går og kom akkurat hjem med 3 km range igjen, godt ned på rødt nivå.

Jeg merket meg denne gangen at klokken på M&M enheten var riv ruskende gal. Klokken i bilen (som var riktig) viste 17:45 mens M&M enheten viste 08:18 ... Mon tro om dette var årsaken. Trodde ikke det da programmert lading fungerer selv om man kobler fra M&M enheten.

Noen som har opplevd dette?

Elmo

Sitat fra: d386yv på fredag 31. januar 2014, klokken 09:05
Jeg merket meg denne gangen at klokken på M&M enheten var riv ruskende gal. Klokken i bilen (som var riktig) viste 17:45 mens M&M enheten viste 08:18 ... Mon tro om dette var årsaken. Trodde ikke det da programmert lading fungerer selv om man kobler fra M&M enheten.

Jeg så for et par dager siden at klokka i bilen er 3-4 minutter unna klokka i Garmin-enheten. Om det har vært sån hele tiden eller om de driftet fra hverandre da jeg opgradrete Garmin for en uke siden vet jeg ikke.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

tlauri

Fikk min E-up idag og er så langt kjempefornøyd   :)
Koblet opp mot car net appen uten problem med min iPhone, ser ut til at alle funksjoner virker så det fortjener nok et kryss i taket  ;D
Fantastisk bil med imponerende akselerasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA