Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av corvette, fredag 13. desember 2013, klokken 00:34

« forrige - neste »

Hyperstress


Sitat fra: Hyperstress på mandag 30. desember 2013, klokken 11:16
Har hatt bilen en ukes tid nå, og jeg og kona er veldig fornøyd. Føler at selve bilen er dønn solid, gjennomtestet, og ikke noe tull. Akkurat som en kan forvente fra hvilken som helst VW. Kan være enig i at Garmin og Car-Net opplegget er litt umodent, men i motsetning til det andre rapporterer så har ikke vi hatt noen problemer med appen, bortsett fra at den er litt treg. Greit nok.

Bilen er overraskende kjapp, og perfekt for bykjøring. Overraskende romslig inni, en får plass til to barneseter (lite foran, stort bak) pluss Emmaljunga City Cross barnevogn :)

Selv om vi er godt fornøyd så er det alltid ting en selv ville gjort annerledes. Og da tenker jeg på ting som ikke burde føre til en vesentlig ekstrakostnad:

-Burde vært dimming på instrumentpanel
-Burde vært mulig å stille inn hvilket regenereringstrinn bilen skal starte med. (Den starter alltid i D :( )At regenerering er delt inn i fire D step, samt B, er greit nok, men det burde helt klart vært på rattet slik at en får brukt det aktivt uten å måtte ned på girspaken hele tiden. Etter min mening er det likegreit å kjøre i B hele tiden, der kan en velge hvor mye en vil regenerere med foten.
-Burde vært mulig å stille inn max %-lading (utenom scheduleren).
-Burde vært varme i rattet.
-Når jeg spiller musikk via BT fra iphone så er det bare lyd i venstre høyttalere. (Mulig det ikke har noe med bilen å gjøre. Andre som har samme problem?)
-At CarNet abo skal være tilgjengelig bare ett år er for dårlig. Dette er en viktig funksjon (spes start/stop av klima) som burde være gratis hele bilens levetid - om en så måtte betalt en tusenlapp mer for bilen.

Til dere som rapporterer om at klima via app ikke fungerer: iflg instruksjonsboken så skrur klimaanlegget seg av etter 15min, så da er det ikke rart at bilen er kald dersom du setter det på midt på natta og forventer varm bil om morgenen ;)

En liten update etter å ha kjørt bilen en del. Fortsatt veldig fornøyd. Bare et par ting til som kunne gjort den enda bedre:

-instrumentpanelet er for godt skjermet for lys, slik at en i praksis alltid ønsker belysning i instrumentpanelet. Det betyr at jeg midt på dagen "må" vri om lysbryteren og må kjøre med glødelamper istedet for LED lysa :(
-en burde kunne velge å la varmeapparatet stå på (i 15min) når en forlater bilen. Det hadde vært perfekt når en skal småærend som hente barn i bhg, handle etc. uten at en vil at bilen skal bli kald.
-ikke så farlig, men det hadde holdt med en ladeluke istedet for tre.
-det er en glippe under dørene slm gjør at dørterskelen blir veldig skitten med en gang. :(

Stort sett flisespikking, totalt sett veldig happy. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

tlauri

Det som jeg kunne tenkt meg kunne vært annerledes er:
Drl lysene skulle kunne vært dimmet ned til parklys når nærlys er tent.(mulig dette kan programmeres?)
Hovedlykter skulle vært led nær og fjærnlys.
Baklykter skulle vært led.
Mulighet for montering av skvettlapper foran. ( de som passer vanlig up passer ikke e-up. Har prøvd...)
Lengdejustering på ratt.
Startknapp istedenfor vanlig nøkkel.

Ellers så er jo bilen kjempebra og car net appen fungerer stort sett hele tiden. (Bank i bordet :-) )

grrowl74

Sitat fra: Hyperstress på søndag 09. februar 2014, klokken 12:51
-instrumentpanelet er for godt skjermet for lys, slik at en i praksis alltid ønsker belysning i instrumentpanelet. Det betyr at jeg midt på dagen "må" vri om lysbryteren og må kjøre med glødelamper istedet for LED lysa :(


Skjønner hva du mener. Løser dette med å sette hastighetsmåleren i displayet, egentlig den eneste måleren jeg har noe behov for å se noe tall fra. Ikke pokker om jeg kjører med "vanlig" lys på dagtid når jeg kan kjøre med de kule led-lysa ;)

Mitt største (og eneste problem) så langt er den j**la appen. Får fortsatt ikke registrert chassisnr på car-net. Selger har sendt meg til support i Norge og support snakker med Support (med stor S) hos VW, men de har foreløpig ikke gitt lyd fra seg. Men så er jeg jo ikke den eneste med app-problemer heller, ser jeg jo.

Hadde en liten "scare" her en dag da bilen nektet å lade. Fikk feilmelding på kladden om "feil strøm" i følge håndboka. Måtte bare resette kladden, så funka det fint. Noen som har opplevd noe sånt?


Taz79

Jag har en fråga gällande Car-Net. Går det att få notifikation (via email eller via appen) när laddningen är klar/avslutad (finished)?
Bilar:
Volkswagen Passat Variant EcoFuel -09 (CNG) (165000km)
Toyota Aygo -12 (8500km)

Ny bil som skall ersätta Passat -> VW e-up!

Sorento

Vedr. Car-Net: Jeg slettet app'en og reinstallerte den på min iPhone - det ser ut som om den funker igjen.
Sandnes, Rogaland

tlauri

Car Net appen min fungerer (bank i bordet) uten problemer.
Når det gjelder Garmin enheten så prøvde jeg å programmere til hentetid en morgen og det fungerte perfekt, bilen var toppladet og kupeen varm. :)
Ble overrasket over at det kommer lys i instrumentene på dagtid når jeg kjører med bare DRL lysene, hvis det ligger en lyssensor en plass hvorfor kan ikke vw programmerer automatiske kjørelys når det blir mørkt?

grrowl74

Nå har det drøya en måned siden jeg meldte inn feil angående appen. Chassisnr blir ikke bekreftet, så jeg får ikke knytta kjøretøy til kontoen - så jeg har ikke en gang fått prøve alle disse interessante problemene dere andre har opplevd. Support hos Møller beklager og sier at support hos VW har mange problemer med denne appen de forsøker å løse - men hallo, det må da være mulig å finne ut av det her?

Elmo

Sitat fra: grrowl74 på tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:28
Nå har det drøya en måned siden jeg meldte inn feil angående appen. Chassisnr blir ikke bekreftet, så jeg får ikke knytta kjøretøy til kontoen

En kollega som fikk bilen to uker siden har akkurat det problemet.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

MisterScience

Samme her, hatt bilen i litt over en måned, men ennå ikke fått registrert. Mye som tyder på at e-UP'en nesten må heises opp i en mobilmast for å få pålitelig datakommunikasjon:/
2014 Volkswagen e-UP!

Hyperstress

Som nevnt tidligere så har jeg hatt tysk språk i instrumentpanelet, (selv om jeg tror den ble levert med norsk språk).
Og etter to mnd med tysk så var det i dag plutselig byttet til engelsk språk. Rart.

Har dere andre norsk? Noen som vet hvordan en bytter? (I følge Møller så er det ikke mulig å bytte selv.. )
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Stikkkontakt

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 01. mars 2014, klokken 11:27


Har dere andre norsk? Noen som vet hvordan en bytter? (I følge Møller så er det ikke mulig å bytte selv.. )

JA. Du holder vel inne vippebryteren på tuppen av viskerarmen på høyre side av rattet. Da kommer du innpå en meny som lar deg endre språk.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

jonnis

Fikk bilen min i går! Lykke!;D

Jeg fikk lagret bilen på car-net med en gang heldigvis. Men ingen android-app enda nei..
Jeg har også hørt litt ujevn lyd via bluetooth. Minner om en skjeiv vinyl-plate.
Litt "knakke"-lyd ved rygging har også forekommet.
Min selger sa det var regnsensor på bilen, jeg ser det har vært oppe til diskusjon.

Er 20.1 kWh/100 km mye ? ;) Hehe, koste meg med akselerasjonen i går!
Tenk så mye alle sjåfører i bensin/dieselbiler hadde spart hvis man hadde kjørt optimalt! Dvs "bremsing er sløsing" Ikke bare elbiler som kan ha godt av det... Men jeg personlig syns det er litt kjedelig da! Må jo nyte bilen litt!
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

Sigurd

Sitat fra: grrowl74 på tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:28
Nå har det drøya en måned siden jeg meldte inn feil angående appen. Chassisnr blir ikke bekreftet, så jeg får ikke knytta kjøretøy til kontoen - så jeg har ikke en gang fått prøve alle disse interessante problemene dere andre har opplevd. Support hos Møller beklager og sier at support hos VW har mange problemer med denne appen de forsøker å løse - men hallo, det må da være mulig å finne ut av det her?
Da jeg skulle registrere min på Car-net, fikk jeg først ikke registrert. Fant etterhvert ut at chassis-nummeret MÅ tastes inn med store (eller små hvis det er noen som har det?) bokstaver slik det står på bilen. Kan det være problemet hos deg?
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

Stikkkontakt

Jeg kommer ikke inn på car-net i det hele tatt med PC.
Noen andre som sliter med det?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

kulfyr

Det funket strålende i to mnd. Siden slutten av januar har den ikke virket!!! Hverken fra PC eller app
Kjører VW e-Up
Reservert Model X #175
Kun elektrisk fra 2015 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA