Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av corvette, fredag 13. desember 2013, klokken 00:34

« forrige - neste »

Tangosierra

Da er e-UP! i hus (garasje) hos meg og.. Som flere her sier: Car-net appen fungerer ikke i det hele tatt. Har etter 100 forsøk klart å slå på varmen i bilen via nettsiden til vw.. håpløst...

Elmo

Sitat fra: raathass på torsdag 09. januar 2014, klokken 19:58
Og som flere har foreslått; hvorfor er det ikke mulig å programmere timeren til klimaanlegget fra klienten? 

Jeg får ikke til å gjøre det i bilen heller jeg. Ser ingen spor av klima på menyene for å starte lading på timer  :-[
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Hyperstress

Skjønner ikke helt hva som gjør at min app alltid funker, mens andre har masse problemer..? Lar dere den jobbe lenge nok når dere setter på klima etc? Tar kanskje opptil ett minutt før en får tilbakemelding om at klima er på.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Taz79

Kan det vara så att du har bra GSM mottagning där du bor och de andra som har problem har dålig mottagning? Vet ni vilken GSM provider VW använder i Norge så kan ni ju kolla dekningskartor på internet...
Bilar:
Volkswagen Passat Variant EcoFuel -09 (CNG) (165000km)
Toyota Aygo -12 (8500km)

Ny bil som skall ersätta Passat -> VW e-up!

raathass

Sitat fra: Taz79 på søndag 12. januar 2014, klokken 13:04
Kan det vara så att du har bra GSM mottagning där du bor och de andra som har problem har dålig mottagning? Vet ni vilken GSM provider VW använder i Norge så kan ni ju kolla dekningskartor på internet...

VW bruker Telenor, og jeg sliter i parkeringsgarasjen til Telenor på Fornebu ...

MikkeBoomBoom

Sendte en klage til Møller på appen. Da var det nesten 4 dager siden sist appen hadde fått kontakt med bilen, jeg fikk et svar som gikk på dette med dekning. Når jeg sa at bilen hadde vært mange forskjellige steder uten at jeg fikk "tak" i den, så fikk jeg et lite kurs i hvordan mobilnettet og smarttelefoner fungerer, uten at jeg hadde spurt om det, helt gratis :)

All spøking til side, jeg tror de har funnet en feil, teknikere hos Møller trenerer og plutselig så funker det igjen. Det er hvertfall det jeg fikk følelsen av.

raathass

I dag morges forsøkte jeg å starte varmen via nettsiden og fikk feilmelding.  Da jeg kom til bilen stod varmeapparatet og putret ...

Nå tror jeg at jeg skal slutte å kommentere før jeg har noe positivt å si :-).



/t

03sib113

Vår fungerer ganske så greit om dagen. Starter og stopper lading og varme fra nettet. Også når den står trygt og godt parkert under jorden i garasjen på jobb... Kanskje vi har flaks, og at den lykken slutter imorgen...  :-X
Tungsten E-Up!

agarfors

Herfrå vurderes nesten alle el-bilar seriøst, det blir garantert kjøp av el-bil i 2014. VW (Caravelle) har vi frå før av. Men får ikkje VW dreisen på (Android-)app eller anna form for fjernstyring/timer av varme, så utgår e-up.

Programvaren for PC, fungerer den? Kun Windows? Bruker Linux på dei fleste pc-ane våre, men det er kanskje for mykje å be om...

odahle

Det virker som veldig varierende tilbakemeldinger om dagen. Jeg har ingen problemer sett bort fra at det kan ta litt tid å laste inn. Uten at jeg skal ta noen forhastede konklusjoner, så tror/håper jeg at VW tar tak i dette. De har vel også uttalt at android-app kommer nå i starten på 2014.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

d386yv

Sitat fra: agarfors på mandag 13. januar 2014, klokken 23:34
Herfrå vurderes nesten alle el-bilar seriøst, det blir garantert kjøp av el-bil i 2014. VW (Caravelle) har vi frå før av. Men får ikkje VW dreisen på (Android-)app eller anna form for fjernstyring/timer av varme, så utgår e-up.

Programvaren for PC, fungerer den? Kun Windows? Bruker Linux på dei fleste pc-ane våre, men det er kanskje for mykje å be om...

Grensesnittet for datamaskin går via nettleser så det går uansett om du har mac, windows, linux etc.

Timer for varme kan du sette i bilen, men for å starte varming uten å ha planlagt det må man bruke app/nettleser.

Har du bilen koblet på strøm spiller det ingen rolle om du planlegger en tid for ferdig varmet bil og så finner ut at du kommer senere. På batteri er det derimot dumt å varme til ingen nytte, dog varming foregår kun i 15 min mener jeg noen sa.

MikkeBoomBoom

Sitat fra: agarfors på mandag 13. januar 2014, klokken 23:34
Herfrå vurderes nesten alle el-bilar seriøst, det blir garantert kjøp av el-bil i 2014. VW (Caravelle) har vi frå før av. Men får ikkje VW dreisen på (Android-)app eller anna form for fjernstyring/timer av varme, så utgår e-up.

Programvaren for PC, fungerer den? Kun Windows? Bruker Linux på dei fleste pc-ane våre, men det er kanskje for mykje å be om...

Jeg sendte tidligere et par sinna mail til Møller, men jo mer jeg bruker bilen jo mindre bruker jeg appen. Ofte vet jeg når jeg skal ut å kjøre og man har et par faste rutiner. Feks så har jeg programmert bilen via Garmin enheten til å varme og lade seg før avreise om morgenen og det samme når jeg skal hjem fra jobb. Genialt :)



Elmo

Sitat fra: Elmo på onsdag 08. januar 2014, klokken 23:59
Har så langt bare fått opp info om kjørelengde, parkeringsposisjon og status dører/lys, men aldri fått ikke opp noe på «Kjøredata» og «e-Manager».
Etter en kort stopp tirsdag formiddag hengte CarNet seg fullstendig. Bilen står tilsynelatende der enda til tross for at jeg har kjørt ca 15mil siden da.
Har fått time på Ryen på mandag så de skal se på det.
Sitat fra: Elmo på søndag 12. januar 2014, klokken 12:51
Jeg får ikke til å programmere timeren til klimaanlegget i bilen heller jeg. Ser ingen spor av klima på menyene for å starte lading på timer  :-[
Var på Ryen igår.
Siden sist har CarNet begynnt å vise kjørelengde, parkeringsposisjon og status dører/lys igjen, men «Kjøredata» og «e-Manager» menyene har så langt aldri vært tilgjengelige.

Teknikeren på Ryen sa han forsøkte mye forskjellig, bla full reset/restart (jeg fikk ikke se på) men bilen er som før.
Han forsøkte også å finne hvordan man programmerer varmen på Garmin men fikk ikke til det han heller, så han sa det antageligvis har samme årsak som at vi ikke ser data i e-Manager.

Møller Ryen er nå i tankeboksen, og vi venter i spenning.
Og forresten, CarNet hengte seg helt igjen. Så den tror at bilen står på Ryen fremdeles
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

MikkeBoomBoom

Sitat fra: Elmo på tirsdag 14. januar 2014, klokken 12:04
Han forsøkte også å finne hvordan man programmerer varmen på Garmin men fikk ikke til det han heller, så han sa det antageligvis har samme årsak som at vi ikke ser data i e-Manager.

Akkurat det funker greit for meg, men jeg må under "instillinger" for å angi grader og angi under ladestasjonen jeg setter opp (f.eks når jeg legger inn en stasjon på 90%) at den skal aktivere klimaanlegget også.

raathass

Noen som har funnet en URL til innlogging på car net på web hvor man ikke må velge land og språk før man kommer til logg inn-knappen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA