Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Adaptersett til Tesla Model S

Startet av Ctr46, lørdag 23. november 2013, klokken 14:29

« forrige - neste »

Muffinman

Er ikke mye av "new features" allerede på plass på 5.6 på EU-bilene? Tenker blant annet på brukerhåndbok, heading up orientering på kart mm. Kan vel kanskje tyde på at dette er en release tenkt for US-bilene?

laumb

Stemmer det.
Tenkte egentlig det samme som deg. Derfor jeg er nysgjerrig på om denne kommer hit eller ikke.
TPMS kalibrering og viskerskiftemodus er nok høyt ønsket av ganske mange her på berget. Kjekt å få den på plass før snøen banker på.

Muffinman

Tipper vi må ta dette som et tegn på at en oppdatering til EU ikke er langt unna.

Brede

Ser at svært mange i US ikke har fått 5.6, men nå hopper direkte fra 4.5 til 5.8.
Jeg tipper disse nye mulighetene på 5.8 i utgangspunktet er utviklet for oss i Norge.
Tror det har vært veldig mange etterspørsler etter kalibreringsmuligheter for TPMS her i landet i forhold til i USA, samt også en del spørsmål om vindusviskere i forhold til snøfjerning.
Så da kommer den forhåpentligvis snart.  :)

Bolebo

Jeg har fått 5.8 i løpet av natta.
Har fått vinterhjul fra Tesla, hvor sensorene ennå ikke er kalibrert. Er også koblet opp på Wifi, hvis det har noe å si. Eneste nyheten ser ut til å være TPMS- kalibrering, og service- innstilling på vindusviskerne.
Skal ut å kjøre senere i dag, skal se om jeg klarer kalibrere TPMS sjøl.

TK Askøy

Sitat fra: Bolebo på lørdag 16. november 2013, klokken 10:32
Har fått vinterhjul fra Tesla, hvor sensorene ennå ikke er kalibrert. Er også koblet opp på Wifi, hvis det har noe å si. Eneste nyheten ser ut til å være TPMS- kalibrering, og service- innstilling på vindusviskerne.
Selv om det ikke er varslet så mange nye funksjoner i denne releasen, tipper jeg den inneholder mange feilrettinger som ikke er varslet eksplisitt. Kanskje noen av ladeproblemene med IT-nett er fikset nå?
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

jalias

Dere som er heldige å fått bilen, var det ikke et problem med viskerene da de ikke automatisk slo seg av ved parkering?
Er dette fixet?

jkirkebo

Jaggu, hadde fått den selv. Bilen står og oppdaterer seg nå. Wifi her også, men vinterdekksensorene mine er allerede kalibrert.

Sitat fra: jalias på lørdag 16. november 2013, klokken 11:38
Dere som er heldige å fått bilen, var det ikke et problem med viskerene da de ikke automatisk slo seg av ved parkering?
Er dette fixet?

Slo seg av? Du mener viskerne sto og gikk etter at bilen var forlatt? Det har jeg aldri hørt om...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jalias

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 16. november 2013, klokken 11:42

Jaggu, hadde fått den selv. Bilen står og oppdaterer seg nå. Wifi her også, men vinterdekksensorene mine er allerede kalibrert.

Sitat fra: jalias på lørdag 16. november 2013, klokken 11:38
Er dette fixet?

Slo seg av? Du mener viskerne sto og gikk etter at bilen var forlatt? Det har jeg aldri hørt om...

Nei, de startet opp igjen ved start  om bilen ble parkert med viskerene på.

OleJA

Har også fått 5.8. Denne ser ut til å ha fikset DAB problemene i min bil :D. Derimot så er det ingen merkbare forbedringer vedr 'charge cable problem' som popper opp straks lading avsluttes eller stoppes.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

jkirkebo

Sitat fra: jalias på lørdag 16. november 2013, klokken 11:48

Det har alle mine tidligere biler også gjort. Kan ikke se at det er en bug.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kallagtunet

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 16. november 2013, klokken 12:26

Men ikke alle biler ødelegger visker mekanismen hvis de starter og er fryst fast....

OleJA

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 16. november 2013, klokken 12:26

Det var vel et problem i helt tidlige Fw4.et.eller.annet at dersom bilen ble parkert med viskerne i auto, så tok de en sveip idet dørene ble åpnet og sprutet ned føreren med vann. Dette ble fikset for endel versjoner siden AFAIK.

Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Veggen

Perfekt timing!
Skal legge om til vinterhjul i morgen, og hadde lite lyst til å dra inn til Oslo bare for å kalibrere sensorer.
Håper det fungerer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA