Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Adaptersett til Tesla Model S

Startet av Ctr46, lørdag 23. november 2013, klokken 14:29

« forrige - neste »

FThorsen

Nå har jeg brukt bilen i to dager etter oppdateringen.

Første dag fikk jeg bare innvendig temperatur via appen (Tesla Connect). I dag fikk jeg
utvendig ut innvendig uten at noe mer var gjort.

Første dagen klarte jeg å endre høyden på bilen til Low, i fart rundt 80/90 (mener jeg det var). I dag lå jeg i godt over 90 og fikk ikke satt den ned til Low. Mulig at man må opp i 100 før man for lov til å sette den i Low, men den holdt seg der ned til i hvertfall 70 da jeg først fikk den dit.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

frosken

Ser ut til at 5.8 også økte høyden på bilen i "low": "(...) we have rolled out an over-the-air update to the air suspension that will result in greater ground clearance at highway speeds."

Det ser også ut til å bli mulig å selv bestemme når luftfjæringen går i de ulike nivåene på nyåret: "Another software update expected in January will give the driver direct control of the air suspension ride height transitions."

Det nevnes forøvrig at Tesla vil utvide garantien til å gjelde all branskade på bilen, selv den som fører har skyld i (så lenge det ikke er gjort med overlegg): "(...) we will be amending our warranty policy to cover damage due to a fire, even if due to driver error."

Kilde: http://www.teslamotors.com/blog/mission-tesla

janmb

Sitat fra: frosken på tirsdag 19. november 2013, klokken 11:25
Det ser også ut til å bli mulig å selv bestemme når luftfjæringen går i de ulike nivåene på nyåret: "Another software update expected in January will give the driver direct control of the air suspension ride height transitions."

Takk og pris!!!

Denne har jeg spent ventet på og er noe jeg anser for langt på vei påkrevet for at jeg ikke skal ha kjøpt katta i sekken når det kommer til luftfjæring.

Jeg var fullt klar over at bilen selv hadde en del meninger og automatiske transisjoner på høyden når jeg bestilte, men håpet på nettopp dette: Bedre, selvvalgt kontroll over dette.

I tillegg til at man selv kan stille inn grenseverdiene for overganger får vi også håpe at de også lar direkte valg av høyde overstyre automatikken fullstendig.

Hva slags veier og forhold vi kjører under, samt hvilke forventninger og prioriteringer vi har varierer jo enormt fra kunde til kunde - og nettopp derfor er det supert at brukeren selv har full kontroll over dette.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Muffinman

Sitat fra: frosken på tirsdag 19. november 2013, klokken 11:25
Det ser også ut til å bli mulig å selv bestemme når luftfjæringen går i de ulike nivåene på nyåret: "Another software update expected in January will give the driver direct control of the air suspension ride height transitions."
Tenker den kommer om to uker  ;D

FThorsen

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 19. november 2013, klokken 12:30
Tenker den kommer om to uker  ;D

Den kommer garantert om to (Tesla)uker!!!

Ps. Blir hektisk for Tesla da - mye som skal leveres da!  :P
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

erot

Sitat fra: frosken på tirsdag 19. november 2013, klokken 11:25
Det ser også ut til å bli mulig å selv bestemme når luftfjæringen går i de ulike nivåene på nyåret: "Another software update expected in January will give the driver direct control of the air suspension ride height transitions."

Endelig har de skjønt det. Jeg hadde egntlitg troen på at Tesla ville forstå at det er det eneste riktige.

peskareta

Bilen oppdaterte seg i natt, med lading påsatt. Men lading ble ikke satt igang igjen etter oppdatering.  Til info. Alt vel med oppdatering og videre lading etter kabel ut/inn.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

Birger

Sitat fra: peskareta på onsdag 20. november 2013, klokken 07:33
Bilen oppdaterte seg i natt, med lading påsatt. Men lading ble ikke satt igang igjen etter oppdatering.  Til info. Alt vel med oppdatering og videre lading etter kabel ut/inn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Samme erfaringen her. Lading tok seg ikke opp igjen etter installasjonen.

Jeg kunne heller ikke restarte lading via app'en (Dog Tesla Connect app'en for Windows mobiler)

Så gikk jeg ut i garasjen låste opp bilen, ut med pluggen og inn igjen. Ingen start på lading, men...... varsling om lavt nivå på 12V. Prøvde en del frem og tilbake uten å få liv i ladingen. Det stod starter charging en stund, men ingen ampere.

Kjørte så en liten tur og etterpå var ladingen ok igjen. Ikke helt patent det der....
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Spinner

Sitat fra: Birger på lørdag 23. november 2013, klokken 17:29
Sitat fra: peskareta på onsdag 20. november 2013, klokken 07:33
Bilen oppdaterte seg i natt, med lading påsatt. Men lading ble ikke satt igang igjen etter oppdatering.  Til info. Alt vel med oppdatering og videre lading etter kabel ut/inn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Samme erfaringen her. Lading tok seg ikke opp igjen etter installasjonen.

Jeg kunne heller ikke restarte lading via app'en (Dog Tesla Connect app'en for Windows mobiler)

Så gikk jeg ut i garasjen låste opp bilen, ut med pluggen og inn igjen. Ingen start på lading, men...... varsling om lavt nivå på 12V. Prøvde en del frem og tilbake uten å få liv i ladingen. Det stod starter charging en stund, men ingen ampere.

Kjørte så en liten tur og etterpå var ladingen ok igjen. Ikke helt patent det der....
Og synderen er kun UMC'en fra Tesla  ;)

Milzit


Sitat fra: Birger på lørdag 23. november 2013, klokken 17:29
Sitat fra: peskareta på onsdag 20. november 2013, klokken 07:33
Bilen oppdaterte seg i natt, med lading påsatt. Men lading ble ikke satt igang igjen etter oppdatering.  Til info. Alt vel med oppdatering og videre lading etter kabel ut/inn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Samme erfaringen her. Lading tok seg ikke opp igjen etter installasjonen.

Jeg kunne heller ikke restarte lading via app'en (Dog Tesla Connect app'en for Windows mobiler)

Så gikk jeg ut i garasjen låste opp bilen, ut med pluggen og inn igjen. Ingen start på lading, men...... varsling om lavt nivå på 12V. Prøvde en del frem og tilbake uten å få liv i ladingen. Det stod starter charging en stund, men ingen ampere.

Kjørte så en liten tur og etterpå var ladingen ok igjen. Ikke helt patent det der....
UMC klarer ikke å starte ladingen igjen, samme med appen. Men bør derfor ikke ha lading med UMC når man kjører update, ellers kan få du flatt 12V.

Muffinman

Betyr det at det er lurt å ta ut UMC``en etter at ladingen er fullført, selv om man ikke skal oppdatere software?

Havebigfun

Sitat fra: Muffinman på lørdag 23. november 2013, klokken 22:14
Betyr det at det er lurt å ta ut UMC``en etter at ladingen er fullført, selv om man ikke skal oppdatere software?
Ja- det gjelder ihvertfall alle som har hatt feilmeldinger eller en UMC som fusker litt, dvs som ikke fungerer 100 %.
Som regel er det ustabil strømforsyning av UMC som er årsaken (altså nettet)- men uansett årsak er det lurt å ha tilkoblet UMC kun mens den lader når det har vært fusk før.

Spinner

Sitat fra: Muffinman på lørdag 23. november 2013, klokken 22:14
Betyr det at det er lurt å ta ut UMC``en etter at ladingen er fullført, selv om man ikke skal oppdatere software?
Det er kanskje det. Har sett litt nærmere på hva som skjer nå, og når batteriet dropper 2% etter at det er fulladet, vil bilen automatisk starte å lade igjen for å toppe batteriet. Med en ladekabel fra f.eks. Mennekes fungerer dette utmerket. Men med Tesla sin UMC går det ikke an å starte lading igjen uten å ta kabelen ut og inn (og i noen tilfeller må man lukke og åpne ladeporten også). Så når bilen prøver å starte lading, feiler det, og det kommer en rekke feilmeldinger. Det som videre skjer er at feilmeldingene blir stående, og strøm trekkes av en eller annen grunn bare fra 12v batteriet uten at det lades opp av det store batteriet (har feilmeldingene satt bilen i en modus som sperrer dette kanskje?). Så når man kommer ut til sin nydelige TMS om morgenen har man 5-6 feilmeldinger på skjermen...

Muffinman

Hmm, min ble ferdig ladet i dag og skal få stå med kabelen plugget i til i morgen for å teste. Ingen krise om jeg blir stående med flatt 12v hjemme uansett.  Har ikke hatt noen problemer med feilmeldinger eller ladeproblemer annet enn ved kontoret.

Tesladigger

Testet kalibrering av vinterdekk funksjonen i dag, og det fungerte fint.
Aktiverte funksjonen under kjøring og etter ca 5-6 min så var sensorene i vinterdekkene kalibrerte. :)
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA