Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Adaptersett til Tesla Model S

Startet av Ctr46, lørdag 23. november 2013, klokken 14:29

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: RSandven på lørdag 16. november 2013, klokken 21:08

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 16. november 2013, klokken 14:22
Denne oppdateringen tar forøvrig veldig lang tid, ca. 4 timer. I mellomtiden er bilen helt død. Sett den derfor ikke i gang om du trenger bilen etter 3 timer ;)

4 timer? Er det nedtelling eller fikk du bare ikke kontakt på så lang tid?

Ingen nedtelling. Info fra Tesla som viste seg å stemme ganske bra.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Vurderer å vente med denne jeg også. Skal på en del turer hvor jeg sannsynligvis må strekke rekkevidden i vinter, og alle monner drar så lenge bilen er levert med kun schukolading...

OleJA

Sitat fra: Milzit på søndag 17. november 2013, klokken 01:21
Sitat fra: OleJA på lørdag 16. november 2013, klokken 12:18
Har også fått 5.8. Denne ser ut til å ha fikset DAB problemene i min bil :D. Derimot så er det ingen merkbare forbedringer vedr 'charge cable problem' som popper opp straks lading avsluttes eller stoppes.
Kan du si noer mer om hva som vært DAB problemene dine?

Jeg har utrolig dårlig dekning i Oslo på andre kanaler enn NRK, ender da ofte opp med å bruke FM. Noen som vet om dette har blitt bedre i 5.8?
Lyden ble bare borte selv om signalstyrken var 2 eller 3 streker. Hendte også at den byttet kanal helt på egenhånd.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Lokführer

Sitat fra: OleJA på lørdag 16. november 2013, klokken 22:47
Ser ut til at en av 'forbedringene' i 5.8 er at bilen ikke lenger senker seg til 'low' i høyere hastigheter: :o

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/24031-Air-Suspension-no-longer-lowers-at-highway-speeds-(FW-update-v5-8)

Har vel sammenheng med disse brannene hvor batteriet har tatt fyr etter å ha kjørt over skrot i veibanen. Tja, vet ikke helt om jeg synes dette var så bra, men betyr ikke så mye heller - Ikke særlig mange motorveier her i Trøndelag :-\

Ved fjerning av "low" vil Tesla vel egentlig få et juridisk problem vedrørende rekkevidden. I og med at "low" minsker luftmotstanden, så vil man ikke kunne oppnå i nærheten av den oppgitte rekkevidden. Eller?
(Nå skal det være sagt at ikke jeg kommer til å gå til sak mot Tesla, men i USA er jo saken en annen)
Jeg synes "low" burde være opp til bileieren å bestemme, jeg har enda ikke kjørt over hengerfester som ligger og slenger.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

valvolainen

Sitat fra: Lokführer på søndag 17. november 2013, klokken 09:56
Sitat fra: OleJA på lørdag 16. november 2013, klokken 22:47
Ser ut til at en av 'forbedringene' i 5.8 er at bilen ikke lenger senker seg til 'low' i høyere hastigheter: :o

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/24031-Air-Suspension-no-longer-lowers-at-highway-speeds-(FW-update-v5-8)

Har vel sammenheng med disse brannene hvor batteriet har tatt fyr etter å ha kjørt over skrot i veibanen. Tja, vet ikke helt om jeg synes dette var så bra, men betyr ikke så mye heller - Ikke særlig mange motorveier her i Trøndelag :-\

Ved fjerning av "low" vil Tesla vel egentlig få et juridisk problem vedrørende rekkevidden. I og med at "low" minsker luftmotstanden, så vil man ikke kunne oppnå i nærheten av den oppgitte rekkevidden. Eller?
(Nå skal det være sagt at ikke jeg kommer til å gå til sak mot Tesla, men i USA er jo saken en annen)
Jeg synes "low" burde være opp til bileieren å bestemme, jeg har enda ikke kjørt over hengerfester som ligger og slenger.

Dette stemmer ikke.
Standardfjæring har samme rekkevidde som luftfjæring.
Hvis komforten er den samme ved normal og motorvei høyde spiller det forsåvidt ingen rolle for min del.
Vår nåhværende bil senker seg ved kjøring over 80 i 30 sek, og den senker seg igjen hvis du ligger under 60 i 30 sek. Høydeforskjellen her er ganske stor, og hvis jeg låser den i motorveihøyde blir det fryktelig ubehagelig å kjøre over brostein og lappet asfalt i byen. Likeledes, hvis jeg låser den i normalhøyde blir den vinglete og deigete på motorvei. En ting som umiddelbart gjør seg gjeldende, denne bilen er veldig høy, og dermed har den et høyt tyngdepunkt.
Teslaen har et veldig lavt tyngdepunkt, og dermed _tror_ ikke jeg at dette blir veldig merkbart, eller i allefall ikke ubehagelig på motorvei.

Kanskje noen som har ny FW kan ta en søndagstur idag?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

getor

Advarer mot oppdateringen!

Min P85+ er død! Må på verksted. Han jeg snakket med hos Tesla sa samme problem med 10-12 andre biler også. Et part timer å vente før den hentes. Den sto til lading og kabelen er ikke mulig å få ut...

Håper inderlig at dette ordnes iløpet av dagen for jeg har en nøye planlagt og svært travel uke forran meg.

rakriste

Jeg får ikke ladet, kan det ha sammeneheng med oppdateringen?
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

jkirkebo

Sitat fra: getor på søndag 17. november 2013, klokken 12:05
Advarer mot oppdateringen!

Min P85+ er død! Må på verksted. Han jeg snakket med hos Tesla sa samme problem med 10-12 andre biler også. Et part timer å vente før den hentes. Den sto til lading og kabelen er ikke mulig å få ut...

Er du sikker? Jeg trodde også dette, men det viste seg at det bare var oppdateringen som tok svært lang tid (4 timer). I mellomtiden virket bilen helt død. Dvs. jeg kunne åpne dører og slikt, men begge skjermer var svarte og ingen respons ved trykk på brems.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

getor

Fikk nettopp telefon fra NAF Tesla-service som hevder det samme du skriver, at det mest sannsynlig er at bilen trenger 4 ½ timer for oppdateringen. Jeg håper det er så enkelt.
Har sort skjerm, dører kan åpnes og lukkes - men, det står i displayet at jeg må kontakte service. Andre som har sett/ser den samme meldingen? I såtilfelle er det kanskje bare å nyte høstsolen et par timer til... Jeg krysser fingre.

erot

Dessuten så er jo bilen UTROLIG mye fetere i low, det er jo det viktigste av alt.  8) Oppdatering nei takk! Håper heller det kommer en form for hack som gjør low-setting overstyrbar i alle hastigheter.

valvolainen

Lettere overstyring av normal/low burde jo i allefall være mulig.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Dvergen196

Noen som vet om nye biler blir levert med siste oppdatering (5.8)?
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

jkirkebo

Sitat fra: getor på søndag 17. november 2013, klokken 12:38
Fikk nettopp telefon fra NAF Tesla-service som hevder det samme du skriver, at det mest sannsynlig er at bilen trenger 4 ½ timer for oppdateringen. Jeg håper det er så enkelt.
Har sort skjerm, dører kan åpnes og lukkes - men, det står i displayet at jeg må kontakte service. Andre som har sett/ser den samme meldingen?

Den har vært rapportert ved tidligere oppdateringer ja.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

shb

Er det lys i symbolene på ratte? De lyste mens min bil oppdaterte seg ca 4 timer på mitt trådløse nett. Har en dårlig deknig tar det sikkert lenger tid.  Sitter lade kabel fast. Fjern deksel til venstre i bagasjerom. Det er en liten rød rund skrue. Skyv denne frem. NB ta den tilbake når du har tatt ut kabelen.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

getor

Ok - så da var roten til alt vondt at det tok veldig lang tid å få 5.8 oppdateringen på plass. Nå fungerer alt som det skal igjen. Det sagt, det er jo dustete at Tesla ikke har en annen melding enn "Car Needs Service". Hadde vært lurt om det formeksempel sto "Software Update in Progress" for å unngå panikken, og plunder og heft hos stakkaren som var på panikk-vakt hos Tesla endog NAF Tesla-service. En gjeng som unødvendig kaster bort masse tid.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA