Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Adaptersett til Tesla Model S

Startet av Ctr46, lørdag 23. november 2013, klokken 14:29

« forrige - neste »

jkirkebo

Denne oppdateringen tar forøvrig veldig lang tid, ca. 4 timer. I mellomtiden er bilen helt død. Sett den derfor ikke i gang om du trenger bilen etter 3 timer ;)

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

eledille

Sitat fra: OleJA på lørdag 16. november 2013, klokken 12:18
Har også fått 5.8. Denne ser ut til å ha fikset DAB problemene i min bil :D. Derimot så er det ingen merkbare forbedringer vedr 'charge cable problem' som popper opp straks lading avsluttes eller stoppes.
Meld ladeproblemene inn til Tesla.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Patosan

Sitat fra: eledille på lørdag 16. november 2013, klokken 14:24
Sitat fra: OleJA på lørdag 16. november 2013, klokken 12:18
Har også fått 5.8. Denne ser ut til å ha fikset DAB problemene i min bil :D. Derimot så er det ingen merkbare forbedringer vedr 'charge cable problem' som popper opp straks lading avsluttes eller stoppes.
Meld ladeproblemene inn til Tesla.
Enig med eledille.
Jag sa ifrån om mina problem (som är de samma som de flesta rapporterar).
Fick flera uppfinningar från Tesla, de loggade sig på och checkade, och sa att jag måste få en ny UMC.
Hämtade ny UMC igår, och allt har fungerat 100% under det sista dygnet.
Laddning på jobb och hemma fungerar på första försöket, och jag har inte fått någon 'charge cable problem'.
Det fungerar till och med att stoppa/starta laddning från app!
VIN 15026

LinkedIn

Tesladigger

Til dere som har fått oppdatert til versjon 5.8.
Kan dere sjekke om de har rettet lade begrensingene som oppstod ved versjon 5.6, tror den begrenset til maks 13A for 400V og tilsvarende begrensning for type2 lading.
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

petersv

Sitat fra: Tesladigger på lørdag 16. november 2013, klokken 15:06
Til dere som har fått oppdatert til versjon 5.8.
Kan dere sjekke om de har rettet lade begrensingene som oppstod ved versjon 5.6, tror den begrenset til maks 13A for 400V og tilsvarende begrensning for type2 lading.

Det ble fikset allerede i en senere bulid av 5.6 :) Jeg har testet.

Øyvind.h

Sitat fra: petersv på lørdag 16. november 2013, klokken 18:49
Sitat fra: Tesladigger på lørdag 16. november 2013, klokken 15:06
Til dere som har fått oppdatert til versjon 5.8.
Kan dere sjekke om de har rettet lade begrensingene som oppstod ved versjon 5.6, tror den begrenset til maks 13A for 400V og tilsvarende begrensning for type2 lading.

Det ble fikset allerede i en senere bulid av 5.6 :) Jeg har testet.
Mulig du allerede har svart, men hvilken build? Jeg fikk lastet inn ny sw hos Tesla forrige fredag i forbindelse med montering av dobbeltlader (for en uke siden), men får kun 26A.

Har build 1.45.45 på versjon 5.6.

Jeg opplever det dermed ikke som avklart at dette vil være løst i 5.8 selv om de har gjort noe med din for å fikse dette?

Flott om noen kan teste 22kW lading med 5.8!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 16. november 2013, klokken 19:19
Sitat fra: petersv på lørdag 16. november 2013, klokken 18:49
Sitat fra: Tesladigger på lørdag 16. november 2013, klokken 15:06
Til dere som har fått oppdatert til versjon 5.8.
Kan dere sjekke om de har rettet lade begrensingene som oppstod ved versjon 5.6, tror den begrenset til maks 13A for 400V og tilsvarende begrensning for type2 lading.

Det ble fikset allerede i en senere bulid av 5.6 :) Jeg har testet.
Mulig du allerede har svart, men hvilken build? Jeg fikk lastet inn ny sw hos Tesla forrige fredag i forbindelse med montering av dobbeltlader (for en uke siden), men får kun 26A.

Har build 1.45.45 på versjon 5.6.

Jeg opplever det dermed ikke som avklart at dette vil være løst i 5.8 selv om de har gjort noe med din for å fikse dette?

Flott om noen kan teste 22kW lading med 5.8!

Samme som deg. Men fikk montert dobbeltlader også, så kan være den som gjør forskjellen.

Øyvind.h

Sitat fra: petersv på lørdag 16. november 2013, klokken 19:28
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 16. november 2013, klokken 19:19
Sitat fra: petersv på lørdag 16. november 2013, klokken 18:49
Sitat fra: Tesladigger på lørdag 16. november 2013, klokken 15:06
Til dere som har fått oppdatert til versjon 5.8.
Kan dere sjekke om de har rettet lade begrensingene som oppstod ved versjon 5.6, tror den begrenset til maks 13A for 400V og tilsvarende begrensning for type2 lading.

Det ble fikset allerede i en senere bulid av 5.6 :) Jeg har testet.
Mulig du allerede har svart, men hvilken build? Jeg fikk lastet inn ny sw hos Tesla forrige fredag i forbindelse med montering av dobbeltlader (for en uke siden), men får kun 26A.

Har build 1.45.45 på versjon 5.6.

Jeg opplever det dermed ikke som avklart at dette vil være løst i 5.8 selv om de har gjort noe med din for å fikse dette?

Flott om noen kan teste 22kW lading med 5.8!

Samme som deg. Men fikk montert dobbeltlader også, så kan være den som gjør forskjellen.
Den skjønte jeg ikke :) Vi fikk begge ny sw samtidig som vi fikk montert dobbeltlader, og vi fikk begge samme sw. Men du får 32a og jeg 26a?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Tesladigger

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 16. november 2013, klokken 20:40
Sitat fra: petersv på lørdag 16. november 2013, klokken 19:28
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 16. november 2013, klokken 19:19
Sitat fra: petersv på lørdag 16. november 2013, klokken 18:49
Sitat fra: Tesladigger på lørdag 16. november 2013, klokken 15:06
Til dere som har fått oppdatert til versjon 5.8.
Kan dere sjekke om de har rettet lade begrensingene som oppstod ved versjon 5.6, tror den begrenset til maks 13A for 400V og tilsvarende begrensning for type2 lading.

Det ble fikset allerede i en senere bulid av 5.6 :) Jeg har testet.
Mulig du allerede har svart, men hvilken build? Jeg fikk lastet inn ny sw hos Tesla forrige fredag i forbindelse med montering av dobbeltlader (for en uke siden), men får kun 26A.

Har build 1.45.45 på versjon 5.6.

Jeg opplever det dermed ikke som avklart at dette vil være løst i 5.8 selv om de har gjort noe med din for å fikse dette?

Flott om noen kan teste 22kW lading med 5.8!

Samme som deg. Men fikk montert dobbeltlader også, så kan være den som gjør forskjellen.
Den skjønte jeg ikke :) Vi fikk begge ny sw samtidig som vi fikk montert dobbeltlader, og vi fikk begge samme sw. Men du får 32a og jeg 26a?

Takk for tilbakemeldinger.
Ser ut for at det fortsatt er litt uklart om dette er rettet opp hos alle under 5.6 vers., fint hvis noen har mulighet for å teste dette ut når det har fått 5.8 installert.
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

RSandven


Sitat fra: jkirkebo på lørdag 16. november 2013, klokken 14:22
Denne oppdateringen tar forøvrig veldig lang tid, ca. 4 timer. I mellomtiden er bilen helt død. Sett den derfor ikke i gang om du trenger bilen etter 3 timer ;)

4 timer? Er det nedtelling eller fikk du bare ikke kontakt på så lang tid?
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

OleJA

Ser ut til at en av 'forbedringene' i 5.8 er at bilen ikke lenger senker seg til 'low' i høyere hastigheter: :o

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/24031-Air-Suspension-no-longer-lowers-at-highway-speeds-(FW-update-v5-8)

Har vel sammenheng med disse brannene hvor batteriet har tatt fyr etter å ha kjørt over skrot i veibanen. Tja, vet ikke helt om jeg synes dette var så bra, men betyr ikke så mye heller - Ikke særlig mange motorveier her i Trøndelag :-\
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman

Hmm....da blir jo "low"- settingen helt bortkastet om man ikke kan senke bilen manuelt i fart? Og det vil Tesla neppe tillate.

erot

Dette må være midlertidig som et kjapt tiltak ift brannene. Da er det bedre å vente med å installere til senere oppgraderinger.

ebbrey

#28
Hvis bilen ikke lenger går inn i low stilling, blir jo luftmotstanden høyere og ikke akkurat det jeg kjøpte :(

Sitat fra: erot på søndag 17. november 2013, klokken 00:15
Dette må være midlertidig som et kjapt tiltak ift brannene. Da er det bedre å vente med å installere til senere oppgraderinger.

Edit: Tester viser forskjell i vanlig motorveikjøring mellom vanlig coil og luft i low stilling til ca 16wh/km. I og med at luft også er solgt under "aerodynamisk og lengre rekkevidde" tror jeg også at dette er veldig midlertidig. Så skipper denne FW, og ser hva neste har å tilby.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Milzit

Sitat fra: OleJA på lørdag 16. november 2013, klokken 12:18
Har også fått 5.8. Denne ser ut til å ha fikset DAB problemene i min bil :D. Derimot så er det ingen merkbare forbedringer vedr 'charge cable problem' som popper opp straks lading avsluttes eller stoppes.
Kan du si noer mer om hva som vært DAB problemene dine?

Jeg har utrolig dårlig dekning i Oslo på andre kanaler enn NRK, ender da ofte opp med å bruke FM. Noen som vet om dette har blitt bedre i 5.8?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA