Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Adaptersett til Tesla Model S

Startet av Ctr46, lørdag 23. november 2013, klokken 14:29

« forrige - neste »

Milzit

Jeg fikk også 5.8 nå, har kun 3G connection, ikke wifi. Forrige gang tok det nesten 2 uker før jeg fikk ny versjon etter de første her, virker som denne blir rullet mye raskere ut... Kanskje at de vil få vekk low setting på motorveien så raskt som mulig for å unngå flere branner?

Muffinman

Merker meg forresten at om bilen er i low i motorveishastighet (på 5.6) og man forsøker å heve den til standard forblir den i low etterpå om man kjører sakte eller stopper. Sikkert en softwarebug.

Tenker jeg avventer oppgraderingen til 5.8, for bilen har jo fungert greit til tross for noen hickups. Venter ihvertfall til det kommer rapporter om at problemer faktisk er fikset, og at ingen nye er oppstått.

Alfa Bergen

Fått 5.8 jeg også, og har satt opp kl 0130 i natt for installasjonen. Dette er min første softwareupdate, og jeg har et spørsmål:

Må ladekabelen være tilkoblet når installasjonen finner sted?

Grunnen til at jeg spør er at jeg får en feilmelding om chargecable hver gang batteriet er ferdigladet og lurer på om denne feilmeldingen kan skape problemer ifm installasjonen.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

shb

Min fikk ikke noen strøm nei. Får klare seg med 50% til og fra jobb i morgen.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

OleJA

Sitat fra: Alfa Bergen på søndag 17. november 2013, klokken 17:36
Fått 5.8 jeg også, og har satt opp kl 0130 i natt for installasjonen. Dette er min første softwareupdate, og jeg har et spørsmål:

Må ladekabelen være tilkoblet når installasjonen finner sted?

Grunnen til at jeg spør er at jeg får en feilmelding om chargecable hver gang batteriet er ferdigladet og lurer på om denne feilmeldingen kan skape problemer ifm installasjonen.
*tror* ikke det skaper problemer om ladekabel står i. Har imidlertid opplevd at ladinga ikke fortsetter etter at oppdateringen er ferdig.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Maartensommer

Hvor lang tid tar vanligvis en oppdatering via bilens 3g?  Får ikke koblet bilen på det trådløse nettverket hjemme, men ble fortalt at det skulle komme en fix i denne i oppdateringen.

En annen ting.  Da jeg startet oppdateringen var passasjerdøren foran åpen.  Nå, etter vel 1 time, viser dashborddisplayet at døren er åpen (mens den er lukket og låst), samt at at den melder om "Contact Tesla Service" eller lignende.  Skjermen er helt svart.  Bilen lader ikke, men det skal den vel heller ikke gjør under oppdateringen.

Birger

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Duzzy

Sitat fra: Maartensommer på søndag 17. november 2013, klokken 19:24
Hvor lang tid tar vanligvis en oppdatering via bilens 3g?
Oppdateringen vil jeg tro er lastet ned før du starter. Så hastigheten på nettet har nok ingen betydning for selve oppdateringstiden.
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

takktakk

Ser ut som ingen her bryr seg nevneverdig over å ha mistet auto low på motorvei. Forstår jeg det rett at folk synes det er ok? I USA har det forårsaket mye støy, og mange vil ikke oppdatere før de har en uttalelse fra Tesla. Noen mener Tesla har fjernet noe de har betalt for, på toppen av det hele uten å annonsere noe.

Norske synspunkt?
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Cirion

Sitat fra: takktakk på søndag 17. november 2013, klokken 20:09
Ser ut som ingen her bryr seg nevneverdig over å ha mistet auto low på motorvei. Forstår jeg det rett at folk synes det er ok? I USA har det forårsaket mye støy, og mange vil ikke oppdatere før de har en uttalelse fra Tesla. Noen mener Tesla har fjernet noe de har betalt for, på toppen av det hele uten å annonsere noe.

Norske synspunkt?
Kan vel ha noe med at det er vinter og da er det jo greit å ikke ha auto low...
Det har vært en del som har ønsket at auto low kan slås av.

Uansett avslått auto low er en quickfix. Kommer nok setting med autolow etter hvert.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

AttackOfTheMac

Det har mye mindre å si i Norge da vi ikke kjører fort så ofte. I tillegg er det mye dårlige veier så da kan det nesten være en fordel at bilen ikke går så lavt.

Cirion

Oppgraderer til 5.8 nå... 91km på batteriet, og lading feila, samt melding om "Car needs service".
Får se om 4t  :o
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Også_Øyvind_H

Samme her, men jeg har noen og to hunder km  ;D. Det kan bli en sen kveld ;)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

janmb

Sitat fra: Lokführer på søndag 17. november 2013, klokken 09:56
Jeg synes "low" burde være opp til bileieren å bestemme, jeg har enda ikke kjørt over hengerfester som ligger og slenger.

Helt soleklart. Hele vitsen med luftfjæring er jo å få bilen til å ha den klaringen JEG vil ha. Det er ikke opptil andre å mene noe om hva som er lurt eller ei.

Hele det automatiske opplegget med at bilen selv velger ride height burde jo definitivt kunne overstyres av bruker - uansett hastighet.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Harlex

Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA