Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Roma

Jeg skal ha bilen inn for noen småreparasjoner snart og har et par spørsmål.

Noen som vet om Tesla har noe fiks på vibrasjonslyd forårsaket av de nye bremseskjoldene? Jeg vil anta at det ikke er bare meg som er plaget med det.


Muffinman

På vår P85 slo begge skivene seg kort tid etter bytte i vår. Samtidig fikk vi den lyden i bremseskjoldene. De byttet skiver og nav i høst, og vibrasjonslyden forsvant den også.

Brede

Sitat fra: Sven-E på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 18:32
Nå har vi fått 8.0 oppdateringen.
Og hver gang noen ringer til meg i bilen, blir samtalen brutt etter 1-2 sekunder.
Kan det ha sammenheng med at jeg justerer volum (opp) med scrollehjulet på venstre side av rattet?

Noen andre som har merket det samme?

Samboeren opplevde akkurat det samme i dag, samtale med meg brutt etter noen sekunder ved justering av volum.

Øggen

#2628
Ta en reset,  løste det hos meg.

EDIT: Forbanna autokorrektur.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

krokhol

Skal inn for å fikse div feil på reklamasjon på min S70D som er 4 mnd/11``km, og har facelift. Prøver å samle opp det som er, og det er jo noe dessverre. Kanskje noen kjenner igjen feilene.
Knirk/vibrasjon soltak, klips i dørpanel passasjerdøra er for løst- panelet spretter opp når man lukker døra og må trykkes på plass igjen, regnsensor noe upresis(ikke alltid den skjønner at den må viske..)  Noe har gått seg til: vibrasjon i panel dashbord, ca rundt venstre luftekanal på pianolakkpanelet, har blitt stille. Og dugg i et baklys har forsvunnet. Lås bakluke- luka må smelles ganske bestemt og kraftig for å gå i lås (manuell luke), tror det er bedre nå. Og filleting som løst bakskilt og løse mattefester.
Leser her på forum at DU måtte byttes på frontmotor facelift-bil, og blir bekymret over det. Trodde det var historie. Er plaget av ulyd/hvining/hyling fra min bil, en ubehagelig høyfrekvent lyd. Ikke funnet ut når lyden er der, synes det er ganske konstant ikke forskjell degen-spes hastighet-aksellerasjon, klarer ikke lokalisere ulyden, så lurer på om dette er normalt. Vært slik siden ny.
Til sist romlelyden. Mistenker dekkene, orig.dekk Michelin Primacy 3,  245/45-18 102Y green.Tenkte siden det er grønne miljødekk støyer de mer. Det er en lavfrekvent rumle-lyd, resonans, brumming, som jeg synes er plagsom  Minner om rumling fra piggdekk i gamle dager. Konstant lyd. Men har nå prøvet mer grundig, og lyden lokaliseres fra 20 kmt og oppover. Helt ned til 20 kmt så mistenker at det kan være noe annet enn dekkene..Skal jo snart bytte til vinterdekk så da blir det oppklart. Så jeg har både høy-og lavfrekvent lyd på en gang, stakkars meg...
Beklager folkens hvis dette blir for langt innlegg, men kanskje det kan være nyttig info..
Ønsker respons fra DU og spesielt romlingen.

Filip86

#2630
Krokhol:
Få bilen inn på service, jeg var også litt usikker på om det skulle være sånn, men samboeren insisterte på at det var feil. Endte opp med du bytte bak, så du bytte foran. Nå er det ikke noe lyder utenom når man virkelig gir på, men det er normalt.
Har ikke lagt merke til noen andre ulyder i ettertid.

Edit: gjelder høyfrekvent lyd

Muffinman

Kjørte ca. 100 mil i en ny 70D i september. Denne var skodd med Primacy 3. Bortsett fra at jeg opplevde hjulstøyen som påtrengende i forhold til 2013 P85``en (støydempet) som var levert på verksted merket jeg overhodet ingen romling med disse dekkene, kun jevn "vanlig" støy.

rsomby

Sitat fra: krokhol på lørdag 22. oktober 2016, klokken 11:45
Leser her på forum at DU måtte byttes på frontmotor facelift-bil, og blir bekymret over det. Trodde det var historie. Er plaget av ulyd/hvining/hyling fra min bil, en ubehagelig høyfrekvent lyd. Ikke funnet ut når lyden er der, synes det er ganske konstant ikke forskjell degen-spes hastighet-aksellerasjon, klarer ikke lokalisere ulyden, så lurer på om dette er normalt. Vært slik siden ny.
Til sist romlelyden. Mistenker dekkene, orig.dekk Michelin Primacy 3,  245/45-18 102Y green.Tenkte siden det er grønne miljødekk støyer de mer. Det er en lavfrekvent rumle-lyd, resonans, brumming, som jeg synes er plagsom  Minner om rumling fra piggdekk i gamle dager. Konstant lyd. Men har nå prøvet mer grundig, og lyden lokaliseres fra 20 kmt og oppover. Helt ned til 20 kmt så mistenker at det kan være noe annet enn dekkene..Skal jo snart bytte til vinterdekk så da blir det oppklart. Så jeg har både høy-og lavfrekvent lyd på en gang, stakkars meg...
Beklager folkens hvis dette blir for langt innlegg, men kanskje det kan være nyttig info..
Ønsker respons fra DU og spesielt romlingen.

Har også ny bil. Og den ulelyden fra frontmotor har jeg også, den er mest plagsom ved regen.
Har også samme dekk som deg, men ingen romlelyd, syntes dekkene er veldig stillegående. Ingen knirk fra interiør, bare stillhet, akkurat det jeg ønsket meg.

lunitiks

Hylingen fra fremre DU er "eksponensielt" mye verre hvis du kjører i Range Mode. Huff det er faktisk ganske utålelig og gjør at jeg aldri bruker RM, ever. Kall det syting men jeg takler det faktisk ikke.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

Er jo også bingo om hvor ille det er. Min egen er sånn midt på treet. En kamerat sin er så å si helt lydløs. Men en loaner jeg hadde for litt siden var helt for jævlig hvine lyd av front DU på.
2015 P85D

Muffinman

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 08:23
Hylingen fra fremre DU er "eksponensielt" mye verre hvis du kjører i Range Mode. Huff det er faktisk ganske utålelig og gjør at jeg aldri bruker RM, ever. Kall det syting men jeg takler det faktisk ikke.
Merker ingen forskjell med range av/på på vår 85D, ut over at hviningen kommer mest forfra eller bakfra. Verst i lett nedoverbakke ved 75-80km/t, ellers høyst overkommelig.

Muffinman

#2636
Bulletin for å fikse trekk/vindstøy ved trekantvinduet ble utført uoppfordret på 85D``en i februar/mars selv om jeg hverken opplevde lekkasje eller sus i utgangspunktet. Resultatet var vindstøy på høyresiden, og dette hørtes veldig godt fra førerplass. Men innen bilen kom tilbake på verksted i mai var lyden redusert til knapt hørbar. Mulig det er temperaturavhengig for nå er den jammen tilbake, og det er plagsomt i en støydempet bil. Ikke mye å høre under 80, men i motorveihastighet suser det godt. Tidligere har jeg fått høre at de ikke kunne prøvekjøre over fartsgrensen på 80 ved verkstedet, og det betyr at de ikke har noen mulighet for å gjenskape dette. Men de har sjekket at skumgummilista var satt riktig.  Dermed ser det  ut til at jeg må finne en løsning selv.

Noen som har tips? Har tilgang til servicedokumentasjonen, men den har dessverre ikke hjulpet. Virker ikke som lekkasjen er mellom vindu og pakning.

Falcon1975

Fikk for to uker siden meldingen "Drive Assistance Features Unaviable". Ringte 800... og de laget logg på sak som ble oversendt Skøyen. Fikk da beskjed om at jeg skulle bli kontaktet inneværende uke. Har til dd ikke hørt noe. Har forsøkt å ringe Skøyen mange ganger men kommer kun til telefonsvarer etter at de ikke plukker opp røret. Er ikke veldig imponert!!

alda

Sitat fra: Falcon1975 på torsdag 27. oktober 2016, klokken 11:58
Fikk for to uker siden meldingen "Drive Assistance Features Unaviable". Ringte 800... og de laget logg på sak som ble oversendt Skøyen. Fikk da beskjed om at jeg skulle bli kontaktet inneværende uke. Har til dd ikke hørt noe. Har forsøkt å ringe Skøyen mange ganger men kommer kun til telefonsvarer etter at de ikke plukker opp røret. Er ikke veldig imponert!!
Hade det samma på min nya bil efter bara några dagar, det försvann av sig själv efter att bilen slogs av...Har inte upplevt det mer som tur är...
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Falcon1975

Har forsøkt å vaske sensorer / radar og kamera, soft restart og power off uten hell. Må trolig kalibrere kamera.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA