Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

joda

Da var det min tur å få lekkasje i Panoramataket..  >:(

Halvannen uke gammel bil og man blir møtt med et plask i tryne da jeg startet å kjøre i dag tidlig..

Må vel bli en tur innom Tesla Senteret i dag da, så får vi se hva de har å si til godt...
TMS 85D

snappy

Og da ville ikke Frunk åpne seg - bare en motor som surrer i et par sekunder men ingenting skjer. 10 dager gammel bil...
Tror ikke den historien dras på jobb for å si det slik, godt verkstedet bare er et steinkast fra jobben.

Meget hyggelig dude på telefonsupport som kjente eksakt til problemet.
2014 e-UP
2015 85D

HelectriC

Sitat fra: snappy på tirsdag 07. april 2015, klokken 14:18
Og da ville ikke Frunk åpne seg - bare en motor som surrer i et par sekunder men ingenting skjer. 10 dager gammel bil...
Tror ikke den historien dras på jobb for å si det slik, godt verkstedet bare er et steinkast fra jobben.

Meget hyggelig dude på telefonsupport som kjente eksakt til problemet.

det er merkelig at de ikke sjekker dette før levering. jeg hadde tydligvis samme problem. hadde inne bilen 1 uke etter levering for fiks av andre ting og når jeg hentet den fikk jeg beskjed at de hadde fikset frunken. hæ? sa jeg, hadde ikke merket noe problem, da jeg ikke hadde åpnet frunken en eneste gang siden jeg hentet den opprinnelig hahah:-) men nå kan jeg i hvert fall åpne den om jeg noen gang får behov for det;-)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

kos

Sitat fra: joda på tirsdag 07. april 2015, klokken 09:36
Da var det min tur å få lekkasje i Panoramataket..  >:(

Halvannen uke gammel bil og man blir møtt med et plask i tryne da jeg startet å kjøre i dag tidlig..

Må vel bli en tur innom Tesla Senteret i dag da, så får vi se hva de har å si til godt...

Har problemer med taket og det skal til Drammen for å fikses. Men jeg har oppdaget at når taket blir åpnet ca 1/3 for så å bli lukket så er det fare for lekkasje. Når taket er 1/3 åpnet så åpner jeg taket helt for så å lukke det, da er det tett.


joda

Sitat fra: kos på tirsdag 07. april 2015, klokken 15:22
Sitat fra: joda på tirsdag 07. april 2015, klokken 09:36
Da var det min tur å få lekkasje i Panoramataket..  >:(

Halvannen uke gammel bil og man blir møtt med et plask i tryne da jeg startet å kjøre i dag tidlig..

Må vel bli en tur innom Tesla Senteret i dag da, så får vi se hva de har å si til godt...

Har problemer med taket og det skal til Drammen for å fikses. Men jeg har oppdaget at når taket blir åpnet ca 1/3 for så å bli lukket så er det fare for lekkasje. Når taket er 1/3 åpnet så åpner jeg taket helt for så å lukke det, da er det tett.

Har ikke hatt mitt åpent mer en et par ganger siden jeg fikk bilen, og da åpnet jeg det helt og valgte "Close" ved lukking.
Virket ut som at vannet hadde samlet seg på førersiden forran, og i oppoverbakker, svinger og ved akselerasjon så fikk jeg meg en dusj...

Service senteret trodde panoramatak problemene skulle være løst på de nye bilene, men det er de tydeligvis ikke..

Bilen måtte nok mest sannsynlig til Drammen for å bli fikset, men de hadde også nylig fått et firma i Bergen som kunne ta slike problemer.
Men visste ikke hvordan kapasiteten hos de var for tiden.. (var kun 1 mann)

Jaja, får bare vente til jeg hører fra de igjen, så ta vi det derfra..
TMS 85D

timingbeltkiller

Sitat fra: Muffinman på mandag 06. april 2015, klokken 23:16
Tesla bærer preg av å ikke ha klart å implementere gode systemer, dårlig informasjonsflyt og tilsynelatende mangelfull evne til å lære som organisasjon. En flat struktur er muligens medvirkende.

Men det er ikke topic i denne tråden; hvilke feil opplever DU på din TMS?  ;)
NEI, ikke topic bokstavelig tolket "opplever DU..."

Men er det noen tråd som skriker på  (avsporingen) hvorfor?,
står antakelig denne muligens helt øverst på prioritetslista.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

hgs

Sitat fra: fonberg på torsdag 03. juli 2014, klokken 01:12
Sitat fra: K på mandag 30. juni 2014, klokken 14:44
Sitat fra: teslaman på torsdag 24. april 2014, klokken 20:21
Jeg har nettopp oppdaget 2 ulyder som ikke har vært der tidligere.

1. Knirk over fartsdumper. (Luftfjæring) Når jeg kjører over med forhjulene får jeg en liten knirk hver gang.
2. Klimaanlegget. Når jeg står stille og den er innstilt på custom ikke rated. Hører med jevne mellomrom et svakt stønn eller drønn. Altså en lyd som er vanskelig og forklare og som jeg ikke har oppdaget tidligere. Kjørt forholdsvis pent i 12000 km fra 13.09,2013.

Noen som har erfart noe lignende. Bør jeg oppsøke service for dette eller holder det å samle opp til førsteårsservice?

Ja, min bil har også fått knirk i forstilling ved passering av for eksempel fartshumper med såpass fart at det blir litt bevegelse i fjæringsveien. Dette skyldes på min bil en foring som må byttes, og pga plasseringen til denne foringen bytter de visst hele "bakre fremre bærearmsbro" eller noe slikt. (4 timers jobb.)

Venter på verkstedtimen, men heldigvis knirker det noe mindre nå enn før, dvs det skal større belastning til før lyden kommer. Men jeg opplever også at temperaturen spiller inn, så det kan også være pga at det har blitt varmere enn da feilen dukket opp i april en gang. (Bil med luftfjæring utlevert i november, har ikke pano-tak.)

Jeg har også knirk i forstilling, beskrivelsen høres lik ut som for min bil som også ble hentet ut i november. Jeg har avtale om service 21. juli.

Vi har også fått denne irriterende knirkingen fra førersiden av forstillingen. Lurer på om dette ikke er det samme som er beskrevet over. Det dukket opp nå for en ukes tid siden da det begynte å bli varmere i lufta og veiene tørket skikkelig opp. Minner om en gammel gyngestol så fort man passerer en liten dump. Vi skal holde ut til 40kkm service i mai, om dette ikke er noe som bør fikses umiddelbart?
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

RonnyØ

Dritt.. Førerdøren lar seg ikke åpne fra utsiden. Upraktisk!!!
Husqvarna Automower 320

TRM

Sitat fra: RonnyØ på torsdag 09. april 2015, klokken 18:43
Dritt.. Førerdøren lar seg ikke åpne fra utsiden. Upraktisk!!!
Opplevd dette flere ganger. Har alltid gått seg til i løpet av et døgn.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

RonnyØ

Sitat fra: TRM på torsdag 09. april 2015, klokken 18:45
Sitat fra: RonnyØ på torsdag 09. april 2015, klokken 18:43
Dritt.. Førerdøren lar seg ikke åpne fra utsiden. Upraktisk!!!
Opplevd dette flere ganger. Har alltid gått seg til i løpet av et døgn.

;D ;D :o
Sier du det? Noe så dumt
Husqvarna Automower 320

TRM

Sitat fra: RonnyØ på torsdag 09. april 2015, klokken 19:17
Sitat fra: TRM på torsdag 09. april 2015, klokken 18:45
Sitat fra: RonnyØ på torsdag 09. april 2015, klokken 18:43
Dritt.. Førerdøren lar seg ikke åpne fra utsiden. Upraktisk!!!
Opplevd dette flere ganger. Har alltid gått seg til i løpet av et døgn.

;D ;D :o
Sier du det? Noe så dumt
Ja, har flere enn en gang ønska meg tradisjonelle dørhåndtak. Men de er tøffe når de virker! ☺Og det gjør de stort sett tross alt...

Fikk forøvrig bilen utlevert med ene bakdøra som ikke ville la seg åpne, verken fra ut-eller innsiden.  Slitsomt når vi reiste på ferie til Danmark med 3 unger i baksetet samme dag... Fikk nytt dørhåndtak da vi kom hjem igjen. Utover det har de som nevnt "gått seg til".
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Balrog

Sitat fra: Kjell Leaf på mandag 06. april 2015, klokken 21:11
Sitat fra: Lynet på mandag 06. april 2015, klokken 20:49
Sitat fra: Sulle på mandag 06. april 2015, klokken 20:45
TEORI: Nytt bilmerke fra ny fabrikant vil ha flere feil enn ny modell fra etablert produsent.
PRAKSIS: Det stemmer forbløffende... Se på Nissan for eksempel. De rapportererom usedvanlig god driftsikkerhet på Leaf.
Det Nissan sier må nok taes med en kjempestor klype salt! Bare les på Leaf-tråden. Det eneste som har fungert bra der i gården er faktisk batteriet. Men det verste er at Nissan har forhandler-importør-fabrikk som ikke hører på kundene. Ut i fra det jeg leser på forumet er Tesla i en helt annen divisjon her  ;D
Hvor tar du det fra ? Leaf har mye mindre feil en Tesla, og min Nissan forhandler i Haugesund er jeg veldig fornøyd med, det er flere andre også som skryter av dem. Det er for det meste samme forhandleren det klages på hele tiden på Nissan forumet.

Tja. Vår Tesla har sine småfeil, men kvaliteten virker nå betydelig bedre enn på vår Leaf. Spesielt på batteriet som er det aller viktigste i praktisk bruk. Nissan-systemet er nitrist.

Hva kvalitet gjelder må jeg få skyte inn at med erfaringer fra Audi, VW, Skoda, Toyota, Ford, Peugeot, Mercedes-Benz kan jeg ikke si at noen av disse merkene er noe som helst bedre, heller ikke på kundeservice eller verkstedtjenester.

On topic: Noen pærer i bremselyset har tatt kvelden - noen som har erfaring med hva Tesla gjør med dette?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Muffinman

Bakruta må ut for å fikse det. De nevnte Riis Bilglass i Trondheim. Regner med at det går lenge før jeg får det utbedret på min bil.

Rasmus.B

Sitat fra: Balrog på fredag 10. april 2015, klokken 00:49
Sitat fra: Kjell Leaf på mandag 06. april 2015, klokken 21:11
Sitat fra: Lynet på mandag 06. april 2015, klokken 20:49
Sitat fra: Sulle på mandag 06. april 2015, klokken 20:45
TEORI: Nytt bilmerke fra ny fabrikant vil ha flere feil enn ny modell fra etablert produsent.
PRAKSIS: Det stemmer forbløffende... Se på Nissan for eksempel. De rapportererom usedvanlig god driftsikkerhet på Leaf.
Det Nissan sier må nok taes med en kjempestor klype salt! Bare les på Leaf-tråden. Det eneste som har fungert bra der i gården er faktisk batteriet. Men det verste er at Nissan har forhandler-importør-fabrikk som ikke hører på kundene. Ut i fra det jeg leser på forumet er Tesla i en helt annen divisjon her  ;D
Hvor tar du det fra ? Leaf har mye mindre feil en Tesla, og min Nissan forhandler i Haugesund er jeg veldig fornøyd med, det er flere andre også som skryter av dem. Det er for det meste samme forhandleren det klages på hele tiden på Nissan forumet.

Tja. Vår Tesla har sine småfeil, men kvaliteten virker nå betydelig bedre enn på vår Leaf. Spesielt på batteriet som er det aller viktigste i praktisk bruk. Nissan-systemet er nitrist.

Hva kvalitet gjelder må jeg få skyte inn at med erfaringer fra Audi, VW, Skoda, Toyota, Ford, Peugeot, Mercedes-Benz kan jeg ikke si at noen av disse merkene er noe som helst bedre, heller ikke på kundeservice eller verkstedtjenester.

On topic: Noen pærer i bremselyset har tatt kvelden - noen som har erfaring med hva Tesla gjør med dette?
Jeg fikk byttet bremselyset i bakruten. Det gikk ganske raskt fra jeg informerte Tesla om problemet til lyset ble byttet. Det var sett på som ett sikkerhets problem og ble prioritet. Måtte stå over natten, for bakruten må ut og deretter limes på plass. Fikk lånebil. En BMW X1. For noe ræl.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

ksandal

[quote author. Fikk lånebil. En BMW X1. For noe ræl.
[/quote]

Jeg hadde X1 før.. var kongebil det..... men har du blitt vant til Tesla power.. så føles alt annet som skuff...
Har lånebil idag fordi jeg får solfilm på bakruter.  har en lit skoda sak.. og på vei ut fra verksted, så jeg en telsa luke i trafikken.. og ga gass.... he he endte med litt flau vinking og blinking fra han bak( som måtte bremse)... uff en blir fort godt vandt :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA