Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman

Da skal jeg følge med framover. Jeg har avslått flere utbedringsforsøk på dette inntil en løsning var klar. Tre eller fire forsøk så langt, og duggen tilbake ved henting av bilen unntatt en gang. Og nå er det fullt av møkk i tillegg.

Håper det blir ordning, litt dumt å kjøre rundt med en slik tullefeil så mange km.

Sprucemoose

Jeg snakket med Tesla Drammen uka etter jeg fikk bilen angående dugg i baklyktene. Det hørtes ut som de hadde en fix, men at de ikke hadde fått nødvendige deler/utstyr enda. Jeg vet ikke hvor lang tid de kommer til å bruke på det, men jeg tror ikke jeg orker å ta bilen inn til reparasjon før alt kan fikses samtidig. Godt mulig jeg venter til servicesenteret i Kristiansand åpner.

Når det gjelder knepping/knaking/squeak ved rattbevegelse fant jeg denne tråden på TMCs forum. En av forummedlemmene postet også en ganske hjerteskjærende video av ulyden  :-\. Nå er det langt i fra så illle, men lyden ligner. Får den bare når bilen står tilnærmet stille og jeg ratter, men mener vel ganske klart at det ikke bør være sånn  ;D
S85D: Steel Grey - 19" standardfelger - Svart skinn - Panoramatak - Dobbeltlader - Luftfjæring - Tech-pakke - Lydpakke - Vinterpakke - Barneseter

Fastlane83

Hentet nybilen min i går. Nydelig bil. Men det var to ting som irriterte meg: det begynte å regne litt, satte på vindusviskerne og etter to runder så spratt det ene visnerbladet av. Klarte å stoppe viskeren med engang, så det ble ikke merke på frontruten. Måtte stoppe på nærmeste bensinstasjon å kjøpe nytt blad....det andre var at navigasjonen slet med nøyaktigheten. Den trodde jeg kjørte på veiene som gikk parallelt eller var i nærheten av der jeg var. Det medførte veldig mye masing om at jeg måtte snu, kjørte på blindvei osv. Håper den ikke skal være sånn?
Tesla Model S 85D, FP72XXX
Tesla Model 3, RN107805460

Hyperstress

Sitat fra: Fastlane83 på tirsdag 28. april 2015, klokken 12:56
Hentet nybilen min i går. Nydelig bil. Men det var to ting som irriterte meg: det begynte å regne litt, satte på vindusviskerne og etter to runder så spratt det ene visnerbladet av. Klarte å stoppe viskeren med engang, så det ble ikke merke på frontruten. Måtte stoppe på nærmeste bensinstasjon å kjøpe nytt blad....det andre var at navigasjonen slet med nøyaktigheten. Den trodde jeg kjørte på veiene som gikk parallelt eller var i nærheten av der jeg var. Det medførte veldig mye masing om at jeg måtte snu, kjørte på blindvei osv. Håper den ikke skal være sånn?

Navigasjonen går seg nok til ila en dag eller to, er min erfaring i alle fall.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

TomHenden

Sitat fra: Sprucemoose på mandag 27. april 2015, klokken 21:36
Når det gjelder knepping/knaking/squeak ved rattbevegelse fant jeg denne tråden på TMCs forum. En av forummedlemmene postet også en ganske hjerteskjærende video av ulyden  :-\. Nå er det langt i fra så illle, men lyden ligner. Får den bare når bilen står tilnærmet stille og jeg ratter, men mener vel ganske klart at det ikke bør være sånn  ;D

Den ulyden der har jeg også hatt i en god stund nå, helt forferdelig er den. Skal heldigvis inn å få fikset det, den 12. mai. Jeg har ulyden både ved kjøring og ved stillestående ratting.
Levert: Model S 85 - 14.06.14 (Solgt, kjørt 40000km)
Levert: Model S 70D - 22.10.15 (Solgt, kjørt 13500km)
Bestilt: Model S 75D - Ferdig Produsert 11.07.16 - Levert 20.09.16

Øggen

Har hatt en rar dure lyd som jeg har trodd kom ifra 17"skjermen, vifta eller noe. Men det ble påpekt på ranger besøk for noe annet at dette "humming noise " og DU  skal byttes. Hva er det??
Har også hele tiden trodd dette var lavfrekvent lyd som egentlig ikke har forstyrret meg. MEN, det er nå blitt litt varmere i været og takluke og vindu ble åpnet. Da jeg kjørte langs en fjellvegg hørte jeg et voldsomt leven utenfra. Og jammen hang det ikke sammen med wattnåla. 10-15 på nåla og det var et forfærdelig leven. NÅ KLARER JEG IKKE Å HØRE VEKK

SHO60

DAB radioen virker ikke - har ingen signal. Det finnes ikke noe signalstyrke. Internett og FM virker som normalt. Fått beskjed fra Tesla om at "noe" må skiftes.....har fått time i begynnelsen av mai, så vi får se da.

rsomby

Har en 1 år gammel s85. For ca 1 mnd siden måtte naf taue bilen ut fra garasjen hjemme, bilen var nonresponsive og gikk i kontinuerlig shutdown. Feilen ble rettet etter vel 10 dager. Batterikontaktor på hovedbatteri. Jeg har rev D batteri.

Nå i helgen kjørte jeg fra bergen til trondheim og ladet i sandane og dombås. Etter en kort stopp på dombås ville ikke bilen i drive igjen og kom med masse feilmeldinger. Tesla ble kontaktet og naf rekvirert. Etter et par 3 timer senere når naf kom var bilen helt ok igjen og jeg besluttet at jeg kjørte den til trondheim anyways.

Et par dager senere kjørte jeg samme ruten tilbake og fikk samme problemet utenfor stryn. Bilen går ikke drive. Naf rekvirert og etter et par kommer de og da er bilen ok igjen. Denne gang fikk de ta den med seg til bergen da leiebilen var et stort nok alternativ.

Det virker som feilen er noe som er påvirket av temperatur siden feilen retter seg selv etter et par timer.

Jeg og kåno og en 6mnd gammel baby kan ikke leve med slike feil og denne uforutsigbarheten. Tenk om vi hadde fått denne feilen når vi tok en liten matbit midt på strynefjell?

Noen som har noen tips til hva vi bør gjøre videre med denne saken?

Isbjørn

Har omtrent samme feilhistorien som rsomby på min P85D som jeg nå har hatt i 3-4 uker. Klarte å kjøre til jobben 3 eller 4 ganger i denne perioden. Bilen har nå vært inne hos Tesla i 8 dager uten at jeg har fått noe tilbakemelding bortsett fra at bilen ble påført en frontskade under transport til Drammen. Nærmest umulig å få kontakt med noen i Tesla. Kjørte derfor 3,5 timer i dag til Drammen for å høre hvordan det ligger an med bilen. Eneste svar jeg fikk var at de ikke visste hva som var galt med bilen. Ellers no comment. Har nå egentlig veldig lyst til å heve kjøpet eller få en annen bil. Lurer litt på om hva jeg kan kreve av Tesla og hvordan man skal gå fram?
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

timingbeltkiller

@ rsomby
@ Isbjørn

Et medlemskap i NAF eller annen bileierorganisasjon vil kunne lønne seg stort.
For søker dere hjelp der, kan dere regne med ikke bare
- å ha rett slik kjøpsloven gir dere.
- Men det langt viktigere i praksis  å få rett..

I konflikter mellom uerfarne kjøpere og proffe selgere
er det å ha rett uten å få rett nærmest  hovedregelen.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Djur1

Sitat fra: Øggen på tirsdag 28. april 2015, klokken 17:06
Har hatt en rar dure lyd som jeg har trodd kom ifra 17"skjermen, vifta eller noe. Men det ble påpekt på ranger besøk for noe annet at dette "humming noise " og DU  skal byttes. Hva er det??
Har også hele tiden trodd dette var lavfrekvent lyd som egentlig ikke har forstyrret meg. MEN, det er nå blitt litt varmere i været og takluke og vindu ble åpnet. Da jeg kjørte langs en fjellvegg hørte jeg et voldsomt leven utenfra. Og jammen hang det ikke sammen med wattnåla. 10-15 på nåla og det var et forfærdelig leven. NÅ KLARER JEG IKKE Å HØRE VEKK
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

rsomby

Sitat fra: Djur1 på fredag 01. mai 2015, klokken 20:44
Sitat fra: Øggen på tirsdag 28. april 2015, klokken 17:06
Har hatt en rar dure lyd som jeg har trodd kom ifra 17"skjermen, vifta eller noe. Men det ble påpekt på ranger besøk for noe annet at dette "humming noise " og DU  skal byttes. Hva er det??
Har også hele tiden trodd dette var lavfrekvent lyd som egentlig ikke har forstyrret meg. MEN, det er nå blitt litt varmere i været og takluke og vindu ble åpnet. Da jeg kjørte langs en fjellvegg hørte jeg et voldsomt leven utenfra. Og jammen hang det ikke sammen med wattnåla. 10-15 på nåla og det var et forfærdelig leven. NÅ KLARER JEG IKKE Å HØRE VEKK

Muffinman

Sitat fra: Muffinman på onsdag 22. april 2015, klokken 20:36
Men sommerdekkene skal vel på om en stund, får se om det vedvarer da.
Sommerdekk på i helgen og første tur på våte veier avstedkom feilmelding på nytt. Vi får se videre utover, men ikke snakk om at jeg aksepterer å få feilmeldinger hver gang det regner. Dette skal være en premiumbil, ikke en Fiat fra 70-tallet.

timingbeltkiller

Sitat fra: Muffinman på mandag 04. mai 2015, klokken 14:44Dette skal være en premiumbil, ikke en Fiat fra 70-tallet.
Du synes å mene premiumbiler bør være mer driftsikre og pålitelige enn biler flest.
Er tilbøyelig til å være enig med de som påpeker dette er slett ikke tilfelle.
Premium betyr mer luksus og oftest størrelse.
Men også mer "kjekt å ha" som kan gå i stykker og ofte gjør det.
Med utgifter til vedlikhold og reparasjoner tilpasset kjøpergruppens solide økonomi.

Kjøper du premium, kjøper du derfor dyrere bilbudsjett og flere ergrelser.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Muffinman

#1379
Sitat fra: timingbeltkiller på mandag 04. mai 2015, klokken 15:28
Sitat fra: Muffinman på mandag 04. mai 2015, klokken 14:44Dette skal være en premiumbil, ikke en Fiat fra 70-tallet.
Du synes å mene premiumbiler bør være mer driftsikre og pålitelige enn biler flest.
Nei. Jeg kunne ønske at de var samme nivå som biler flest, men aksepterer at det ikke er tilfelle. Det som utmatter meg mye er omfanget av feil og verkstedbesøk, i tillegg til at man gjerne ikke finner feilene hvorpå de opptrer på nytt på vei hjem fra verkstedet. Eller at man sier at man ikke kan gjøre noe med feil som er oppstått siden bilen var ny og som ikke finnes på deres egne lånebiler. Eller at man normalforklarer ting som slettes ikke er normalt. Eller at utbedringer ikke blir bra. I løpet av det halvannet året jeg har hatt bilen har jeg vært gjennom hele regla og mer.

Å ikke kunne gjøre noe med en feilmelding som vitterlig ber føreren om å kontakte Tesla er en holdning som passer nettopp den gamle Fiaten hvor man må påregne å leve med feil. Det passer derimot ikke på en forholdsvis ny bil - premium eller ei. Men jeg ser det an litt til før jeg tar det opp igjen. Ville ikke vært dumt å bli ferdig med å reparere på denne bilen nå, det har vært flere åpne saker kontinuerlig på den - også nå. Men jeg regner med det ordner seg til slutt.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA