Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fiat e500

Startet av Berra, mandag 03. juli 2017, klokken 08:53

« forrige - neste »

Cookie Monster

Bare elsker når folk kommer med fakta og testdata  ;D og ikke bare slenger ut alt mulig synsing.

Fin oversikt lightscribe  :+1:

På Nurburgring er det i hovedsak effektbegrensingen pga varme som ødelegger for tiden og ikke kjøreegenskapene til bilen.
2015 P85D

Cookie Monster

#46
Sitat fra: Gressvikingen på fredag 12. mai 2017, klokken 23:16
P85D finnes i to varianter, men lar seg ikke skille ved betegnelsen. Det mangler en "+" på enkelte tidlige utgaver. "Plussen" med sporty hjuloppheng oppfører seg vesentlig mer sportslig en den krengende normale sedanen. Forskjellen er virkelig svært merkbar.

Har de som mener at Tesla mod S ikke har bane egenskaper egentlig prøvd "plussen"?

Jeg synes det er synd at det sportslige hjulopphenget ikke lenger er en opsjon.

Demperne/understell var en videreutvikling av P85+ tilpasset litt mer vekt pga ekstra motor og at PD er nærmere 50/50 vektfordeling. Ingen av delene var lik som på P85+ og stabstag foran og bak var også tykkere enn på P85+.
Så P85D med og uten performance suspension blir vel kanskje riktig å si :P

Ble vell tatt bort både for å spare penger/forenkle produskjon men også for at flere som klaget på at den var for stiv å kjøre siden de forstod ikke at en P fortjente et litt mer sportslig oppsett.

Skulle i det minste vært et valg ja.

Sjekk demperne foran. slutter de på 01-A er det de som var på de første P85D prod før 30 april 2015. Etter det ble det likt som på vanlig Model S:

2015 P85D

snd

#47
Begge har rett i følge min faktura, selv om @Cookie har fakta på sin side  ;) Der står det Performance Plus-pakke. 
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Cookie Monster

Det med + der var bare en feil på tidligere fakturaer :) Sto ikke det på min. Da var prisen flyttet inn i P85D selv om den har 01-A dempere ;)
2015 P85D

snd

OK. Stoler faktisk mer på deg enn rotekoppene i Tesla  :+1: Takk for oppklaring
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Gressvikingen

Det står heller intet om noe pluss i min spec heller. Derfor satt jeg dette i gåseøyne.

Litt underlig egentlig at en må krype under bilen for å lese koder, hvis en finner dem, for å vite hva slags bil en har.

Er det ikke noe lettere tilgjengelig dokumentasjon?
P85D"+"

fonberg

Jeg kjørte P85D fra februar 15 i et par uker, og den var utvilsomt stivere satt opp enn en P90DL jeg kjørte et par uker i fjor.
Jeg foretrekker det mykere oppsettet av de to, men dette er helt og holdent subjektivt.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Gressvikingen

Smak og behag. Men i krappe svinger er det lite behag med det myke oppsettet. Mye krenging og en litt flytende opplevelse som lett kan bli ukontrollert.
For rett fram kjøring er jeg tildels enig.
P85D"+"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA