Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Grosor

#1
EQC / Sv: Kjøpe EQC Ja - Nei og hvorfor?
onsdag 12. juni 2024, klokken 14:56
Dette er bare tull. EQC er helt topp i baksetet både for barn og voksne.
#2
EQC / Sv: Kjøpe EQC Ja - Nei og hvorfor?
onsdag 12. juni 2024, klokken 12:31
Sitat fra: BubbaJoFet på onsdag 12. juni 2024, klokken 10:44Men igjen, er baksetet til handleposer og carryon kofferter, er EQC midt i blinken. Skal en ha passasjerer der er kanskje setevarme, justering av seteryggen, panoramaglasstak, flatt gulv og benplass viktigere.

Synes du overdriver her. I baksetet på EQC har man i motsetning til en del andre elbiler normal høyde på sitteputen og ikke den følelsen av å sitte å vingle med knærne oppunder haken uten støtte under lårene. Jeg sitter behagelig selv på lengre turer.
#3
EQC / Sv: Kjøpe EQC Ja - Nei og hvorfor?
søndag 26. mai 2024, klokken 23:14
Alle EQC har luft bak og vanlige fjærer foran.
#4
EQC / Sv: Kjøpe EQC Ja - Nei og hvorfor?
lørdag 25. mai 2024, klokken 07:16
Sitat fra: Svk på fredag 24. mai 2024, klokken 19:38Eqc lav rekkevidde om vinteren,samme som etron.
Kjøp BYD Tang :-) eller Seal U

Du anbefaler en bil som du selv sier du angrer på å ha kjøpt? Attpåtil anbefaler du enda en Kinabil... :-1:

Har hatt EQC siden 20' og er godt fornøyd med bilen. Kjører lett Geilo-Bergen vinterstid så vinterrekkevidde er null problem for oss.
Bilen er kjent for god komfort som inkluderer lavt støynivå.
Vi har ikke hatt noe feil men ser det er en del som har måttet bytte kompressoren til luftfjæringen.
#5
Det er ikke alt jeg forstår med hvordan den velger hvilken fartsgrense den skal vise...

Jeg har ikke videreført kartoppdatering etter de 3 inkluderte år og har dermed ikke fått nye kart siden i fjor, men opplevde nå en «ny» 100 sone hvor bilen helt korrekt har vist 70 de 4 årene vi har hatt den.

Det gir ingen mening med mindre det er noe kartlag eller underliggende databaser som oppdateres uavhengig av selve kartet.
#6
Noe som er ekstra fornærmende opp i denne saken er det at man fortsatt må trykke OK på skjermen for at man aksepterer at Nissan samler inn data ved bruk av bilen HVER gang man starter bilen... :laugh:

En tanke hadde jo vært å sette inn en ny dobbel din Android auto sammen med en OVMS enhet. Da hadde man fått både DAB radio, oppdaterte kart og fortsatt mulighet for å fjernstyre varmen, men spørs hvor mye tid og energi jeg vil legge i en gammel Leaf...
#7
Tesla / Sv: Tesla aksjer
søndag 10. mars 2024, klokken 10:47
Man kan vel si at det ikke var plass til andre merker i markedet før Think gikk konkurs i 2011, det var jo først da eventyret startet👍

Post hoc ergo propter hoc...
#8
Model Y / Sv: MY2023 "demo" bil og motorvei kjøring
onsdag 31. januar 2024, klokken 16:45
Egen erfaring etter å ha satt på en del i model Y taxier er mye den samme. Særlig i baksetet synes jeg vibrasjoner fra vei med litt grov asfalt blir overført vel effektivt opp i setet.
#9
Her ser det ut til å være varmgang i kontaktpunkt mellom base og chargeberry. Sikkert produksjonsfeil, men kan like gjerne skyldes at montøren ikke har klikket den skikkelig inn i basen ved montering. For meg personlig er det dette  ekstra kontaktpunktet her jeg liker minst med designet deres.

Flaks at den ikke var koblet til 3fas 230V, da hadde vel «ladeeksperten» fått nok vann på møllen til å spinne opp sitt eget minikraftverk  😂😂😂
#10
Sitat fra: Vaduz på torsdag 07. desember 2023, klokken 17:55Det er vanskelig å finne kvalifiserte norske håndverkere for bedriftene i alle fall i oslo. Bare å finne noen uten stort fravær eller redusert orden og oppførsel (om det fortsatt finnes) og et snitt på 3 var vanskelig i alle fall for 10 år siden. Tror vi skal være glad for all arbeidsinnvandringen vi har fått fra Øst-Europa.

Det er jo nettopp denne enorme arbeidsinnvandringen som har fortrengt nordmenn og gjør at ingen søker seg til yrkesfag lenger. Status til yrkesfag er på bunnivå. Jeg hadde heller ikke vært motivert til å søke meg til et yrke når utsikten er en arbeidsplass hvor ingen snakker norsk.
#11
Sitat fra: filtvet på torsdag 07. desember 2023, klokken 13:31Se på all billig arbeidskraft som tas inn her: trailerbransje, bygg- eiendom, IT, osv. Ser 90% utenlandske trailere på E6.

Hører aldri LO/Ap kritisere noe av dette. Men en "tariffavtale" løser vel alt.....

Hvis du ikke hører dette så hører du neppe godt etter. Det er skrevet side opp og side ned om rasering av den norske byggebransjen og de lave søkertallene til linjene som utdanner ungdommen inn i dem. Om utenlandske sjåfører på elendige vilkår og like elendige kjøretøy. Om outsourcing av IT tjenester fra egne ansatte til callsenter i India.

En tariffavtale gjør jo nettopp det at en utenlandsk arbeidstaker koster like mye som en nordmann og dermed at man konkurrerer om arbeidet på likere vilkår.
#12
Sitat fra: filtvet på onsdag 06. desember 2023, klokken 17:51Jobber i it-bransjen og absolutt ingen klager på at billig-land tar våre arbeidsplasser. Så hvorfor skal jeg vise "solidaritet" tilbake?

Dette er rent tøv. Alle fagforeninger jeg kjenner til er tydelige motstandere mot outsourcing og nettopp outsourcing av IT tjenester har vært tema på min arbeidsplass (middels energiselskap) i en årrekke og er noe som har skapt mye misnøye og konflikt.
Imidlertid benytter selskapet i disse konfliktene sin styringsrett som igjen understreker at selv om man har en sterk fagforening er det ingenting som trumfer selskapenes rett til å gjøre som de vil.
#14
Her er noen som hevder at designet av bilenes 12V system kan føre til denne type ukontrollert akselerasjon.

https://www.autoevolution.com/news/breaking-nhtsa-petition-shows-tesla-s-sudden-unintended-acceleration-is-real-and-curable-217525.html
#15
EQE / Sv: Avduking av nye EQE SUV i Bergen, 11.05.2023
fredag 12. mai 2023, klokken 19:44
Jeg venter nok til over nyttår med å bestille, men tenker ganske likt som deg.

Du nevner det ikke men jeg ville få med multikontursetene.

Så vil jeg prøve 350 vs 500 før jeg bestemmer om effekten betyr noe for meg i praksis.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA