Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Beskue en grå Tesla i stavanger?

Startet av TeslaTerje, mandag 07. oktober 2013, klokken 19:48

« forrige - neste »

TeslaTerje

Vurdere å kutte tech pakken da samboer synest at bilen allerede er i dyreste laget. Snakket med Tesla og dei sa at tech pakken var eit valg som ein måtte ha med for å få solgt den seinere. Er det andre som har kuttet ut tech pakken?
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

jkirkebo

Sitat fra: nummis73 på mandag 30. september 2013, klokken 14:41
Vurdere å kutte tech pakken da samboer synest at bilen allerede er i dyreste laget. Snakket med Tesla og dei sa at tech pakken var eit valg som ein måtte ha med for å få solgt den seinere. Er det andre som har kuttet ut tech pakken?

Uten tech ka du ikke bestille parkeringssensorer. Det er etter min mening en nødvendighet på en såpass stor bil. Ellers får du heller ikke turn-by-turn navigasjon eller minnefunksjon på setene uten tech-pakke.

Jeg tror en bil uten blir tungsolgt ja. Det bør i så fall være en 60kWh med minimalt annet utstyr også, og prisen deretter.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

valvolainen

er egentlig ikke så mange ting som er et must i techpakken, men en slik bil _uten_ turn by turn navi? nei. HAdde jeg kunne kjøpt xenon og navi utenom hadde jeg gjort det og droppet tech.
Holder med tesla, gjensalg blir sannsynligvis hardt på en skamribbet bil.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Roger (NO)

Sitat fra: jkirkebo på mandag 30. september 2013, klokken 14:45
Sitat fra: nummis73 på mandag 30. september 2013, klokken 14:41
Vurdere å kutte tech pakken da samboer synest at bilen allerede er i dyreste laget. Snakket med Tesla og dei sa at tech pakken var eit valg som ein måtte ha med for å få solgt den seinere. Er det andre som har kuttet ut tech pakken?

Uten tech ka du ikke bestille parkeringssensorer. Det er etter min mening en nødvendighet på en såpass stor bil. Ellers får du heller ikke turn-by-turn navigasjon eller minnefunksjon på setene uten tech-pakke.

Jeg tror en bil uten blir tungsolgt ja. Det bør i så fall være en 60kWh med minimalt annet utstyr også, og prisen deretter.
+1

sindrej

Tech er det første ekstrautstyret en bør velge (med mindre en trenger ekstrasetene).  Gir kun mening å ikke kjøpe det dersom en kjøper en helt ribbet 60 utgave som Kirkebø skriver.

Cirion

Tech pakken er også noe som ikke kan ettermonteres... Samt at den er et basiskrav for parksensorer som er påpekt av andre her.

Det siste, som er ren spekulasjon fra min side, er at sensor pakken som kommer, kun blir tilgjengelig for biler med Tech pakken. Grunnen er at Tech pakken inneholder oppgradert kabling og støtte for framtidige oppgraderinger. I USA har biler som ikke hadde f.eks seteprofiler (stoffseter), ikke kunne få dette etterinstallert når stoffseter med seteprofiler ble tilgjengelig grunnet at de ikke hadde støtte for dem i kablingen.

http://reviews.cnet.com/8301-13746_7-57584496-48/teslas-path-to-the-upgradable-car/
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

Sitat fra: valvolainen på mandag 30. september 2013, klokken 14:46
HAdde jeg kunne kjøpt xenon og navi utenom hadde jeg gjort det og droppet tech.
Holder med tesla, gjensalg blir sannsynligvis hardt på en skamribbet bil.
Xenon er nå blitt standard i USA, og ref erfaringen med lyspakken skal du ikke se bort ifra at alle biler til Europa leveres med xenon allerede (ren spekulasjon fra min side!)

Men bil i denne prisklassen uten navi er ikke lurt. Parkeringssensorer opplever jeg også som helt nødvendig på denne bilen (det er laaangt fra sjåførsetet frem til fronten av bilen, men kameraet gjør en overraskende god jobb bak). I tillegg er den vanvittig bred (men så er den også griselekker da!)

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tomrh

Det finnes mennesker som ikke er så opptatt av utstyr og dill, som bare vil ha en "vanlig" bil for f.eks. å kjøre med familien Trondheim - Oslo. Jeg er f.eks. en av dem, og kunne godt tenkt meg en brukt Model S uten tech-pakke. Jeg kan både å navigere og parkere på gamlemåten, og vil gjerne også ha lyspærer som jeg kan skifte selv. ;) Jeg tror det kommer til å finnes flere av "meg" på bruktmarkedet for Model S om noen år.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Bjoris

En 60 med Techpakke og parkeringssensor vil jeg tro fort kan bli "mest for pengene"... Er jo ellers veldig irriterende at du må ha pano-tak for å få sikkelig takbøyler så jeg ville nok krysset av for dette også for å være sikker
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

teslaslaven


Amoss

Har hele tiden sett på techpakka som det utstyret Elon mente at skulle være standard på denne bilen, men som måtte ut i egne pakker for å nå målet om en basispris på USD 50' for minste utgaven.

Så er helt enig i at dette er en av de siste pakkene man skal velge bort, men trenger du rekkevidden så er 85kWt batteriet viktigere....
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

jkirkebo

Sitat fra: tomrh på mandag 30. september 2013, klokken 15:25
Det finnes mennesker som ikke er så opptatt av utstyr og dill, som bare vil ha en "vanlig" bil for f.eks. å kjøre med familien Trondheim - Oslo. Jeg er f.eks. en av dem, og kunne godt tenkt meg en brukt Model S uten tech-pakke. Jeg kan både å navigere og parkere på gamlemåten, og vil gjerne også ha lyspærer som jeg kan skifte selv. ;) Jeg tror det kommer til å finnes flere av "meg" på bruktmarkedet for Model S om noen år.

Lyktene er like så jeg kan ikke se at det skal være noe vanskeligere å bytte xenon-pærer selv enn halogen...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cowboystrekk

Jeg er en av de som bare savner park sens og bestilte uten ;) sikkert ikke lurt men...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

toppi

Bare tull at du ikke får solgt bilen uten Tech pakke. At man trenger bøttelass med utsyr for å få solgt bilen senere er bare noe importørene prøver (og tydeligvis klarer på mange) å hjernevaske folk med, for å tjene mer penger.

Det vil alltid være mange som må strekke seg i pris, og for nettopp de kan din standard Model s (som du med god margin kan legge ut billigst av alle på Finn) være den de har råd til.

Jeg har importert mange biler, særlig Audi fra Tyskland, både med og uten utstyr. Kjøpte en helt ribbet en gang, som jeg hadde 6 mnd før jeg solgte den videre. Tror jeg kunne legge meg 20 - 30 tusen under billigste av samme årsmodell på Finn, og samtidig tjene på kjøpet. Og bilen forsvant fort.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Brede

Problemet blir heller når du kjøper en toppspekket bil og ikke tar med f.eks lydpakken. De fleste som er ute etter en brukt bil med stort sett alt utstyr vil nok gjerne ha lydpakke også.

Selv kjøper jeg med det meste, men tar ikke med panoramatak. Jeg kan ikke fordra glasstak/takluker, men regner med det straffer seg når jeg skal selge bilen (forhåpentligvis om 10 år..)

Jeg sier: kjøp den bilen og det utstyret som passer dine behov, den dagen du skal selge så finnes det sikkert en eller annen med lignende behov som vil ha bilen din.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA