Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Beskue en grå Tesla i stavanger?

Startet av TeslaTerje, mandag 07. oktober 2013, klokken 19:48

« forrige - neste »

bjornstr

Jeg har bestilt uten tech. Eneste ekstra jeg har på min 60 er supercharger og lydpakke. Supercharger er et must siden det er husstandens eneste bil (og vi liker road trips), og lydpakke siden jeg er lydfanatiker. Tenker at en helt ribba en er like lett å selge som en med mye utstyr om noen år. Med mindre vi legger oss på samme prisnivå såklart. Tipper utstyret får ca samme prosentvise verditap som bilen.

TW838

Jeg har også bestilt uten tech. Kjøper bil fordi jeg har tenkt å bruke den sjøl så lenge som mulig. Hvordan jeg får solgt den om x antall år har jeg ikke prioritert. Prøvde å holde bilen lav i pris samtidig som den har det jeg trenger for å ta med ski og pulk på taket (pano), kjøre langturer (85 og dobbeltlader) og å kunne ta med barna (bakovervendte seter). At den har blitt rød i tillegg er det andre her i huset som har hatt et ønske om... ;)
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Birger

Sitat fra: tomrh på mandag 30. september 2013, klokken 15:25
Det finnes mennesker som ikke er så opptatt av utstyr og dill, som bare vil ha en "vanlig" bil for f.eks. å kjøre med familien Trondheim - Oslo. Jeg er f.eks. en av dem, og kunne godt tenkt meg en brukt Model S uten tech-pakke. Jeg kan både å navigere og parkere på gamlemåten, og vil gjerne også ha lyspærer som jeg kan skifte selv. ;) Jeg tror det kommer til å finnes flere av "meg" på bruktmarkedet for Model S om noen år.
Ja , det er nok noen. Det er nok også slik at det er betraktelig færre. Dermed blir det færre interesserte kjøpere og prisen blir dertil lavere. Det er dette som Leaseplan påpeker for andre merker.

Så en får nok avsetning for bilen, men kanskje ikke så enkelt og til den prisen man hadde ønsket.

Skal en ha bilen i mange år betyr det mindre og mindre om en har masse ekstrautstyr. Kanskje er det bare en fordel for da er det mindre som kan gå i stykker. Sett slik er det kanskje vel så greit å ikke ha tech pakke og panorama taket.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

tomrh

Sitat fra: Birger på mandag 30. september 2013, klokken 21:41
Sitat fra: tomrh på mandag 30. september 2013, klokken 15:25
Det finnes mennesker som ikke er så opptatt av utstyr og dill, som bare vil ha en "vanlig" bil for f.eks. å kjøre med familien Trondheim - Oslo. Jeg er f.eks. en av dem, og kunne godt tenkt meg en brukt Model S uten tech-pakke. Jeg kan både å navigere og parkere på gamlemåten, og vil gjerne også ha lyspærer som jeg kan skifte selv. ;) Jeg tror det kommer til å finnes flere av "meg" på bruktmarkedet for Model S om noen år.
Ja , det er nok noen. Det er nok også slik at det er betraktelig færre. Dermed blir det færre interesserte kjøpere og prisen blir dertil lavere. Det er dette som Leaseplan påpeker for andre merker.

Så en får nok avsetning for bilen, men kanskje ikke så enkelt og til den prisen man hadde ønsket.
Jeg tror majoriteten synes 500' er dyrt for en bil. Og mange sitter på gjerdet ang. elbil. Model S er den første elbilen som fullt ut kan erstatte fossilbilen i husholdninger med bare en bil. Når bruktprisen faller ned til "vanlig" nivå, f.eks. ca 300', så tror jeg mange kjøper denne brukt. Og biler med lite utstyr når dette nivået først. Skal man ha bilen bare et par-tre år, så selger man til en annen kjøpergruppe, og da kan det nok lønne seg med utstyr. Der er vi enige.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Kristian

Å kjøpe en ribbet bil tipper jeg blir bra økonomisk, den kan jo selges betydelig under de andre på markedet. Men litt kjedelig å eie.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

daggad

Jeg tenker mye på økonomi når jeg nå tenker fælt på om jeg skal kjøpe denne bilen eller ikke.
Jeg er ganske sikker på at jeg uansett velger 85kwh utgaven om det blir, men kommer til å være gnien på resten.
Kart trenger jeg ikke, men den elektriske bakluka var grei da..
Det neste er da lydpakken..noen som kan si noe om hvordan lyden er på det vanlige som følger med ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Bjoris

Det størst "problemet" med Tesla er jo at utstyret er "billig". På A6en jeg har så kostet skinnsetene 30.000 og så var det 10.000 ekstra for sportsseter!!!! På Tesla får du Lydpakke, Panoramatak, Skinnsetere og luftfjæring og sitter fortsatt igjen med 1.000 kroner:)

Poenget er at når bilen koster 500.000 så tror jeg det er litt dumt å ikke ta med litt utstyr, men, men... Jeg var selv lenge inne på en ribbet 60 pga at det jo er mye penger, men det hadde vært et enklere valg å gå den veien om prisene på utstyret utgjorde en større del av bilprisen...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Cronos

Jeg har tech-pakke.

Kort oppsummert: du trenger ikke tech-pakke hvis du ikke ønsker den.

Mine grunner for å velge tech pakke og kommentarer ut fra det jeg vet i dag:

Xenon-lys: Kjekt å ha. Hadde sikkert ikke merket store forskjellen til halogen.
Turn-by-turn navigasjon: En stor skuffelse. En egen navigasjonsenhet (Garmin, Tom-tom) fungerer mye bedre.
Keyless go: Kjekt å ha. Funker ofte (men ikke alltid).

Jeg synes du skal vurdere om det er noe i tech-pakken du har lyst på, og om det er verdt pengene.
Tech-pakke er IKKE noe du "trenger".










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



jkirkebo

Sitat fra: Cronos på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 09:40
Jeg har tech-pakke.

Kort oppsummert: du trenger ikke tech-pakke hvis du ikke ønsker den.
Mine grunner for å velge tech pakke og kommentarer ut fra det jeg vet i dag:
Xenon-lys: Kjekt å ha. Hadde sikkert ikke merket store forskjellen til halogen.
Turn-by-turn navigasjon: En stor skuffelse. En egen navigasjonsenhet (Garmin, Tom-tom) fungerer mye bedre.
Keyless go: Kjekt å ha. Funker ofte (men ikke alltid).

Navigasjon fungerer bra for meg, men trenger noen flere valgmuligheter. Bl.a muligheten for å velge raskeste rute, korteste rute eller den ruten som antageligvis vil bruke minst energi. Ellers er det meget kjekt å bare kunne skrive inn f.eks firmanavn i søkemotoren istedenfor å måtte lete opp addressen først.
Vil også legge til følgende:
Motorisert bakluke: Trodde på forhånd at jeg ikke ville bry meg nevneverdig om dette men det var feil gitt! Genial funksjon som jeg bruker en masse. Skal jeg bort til bilen eller ut fra bilen og legge noe i/ta noe ut fra bagasjerommet er luka åpen før jeg kommer fram. Manuelle luker føles nå som noe fra forrige årtusen ;)
Parksensorer: Disse ville jeg ikke vært foruten. Ikke på så stor bil. De kommer til å spare inn kostnaden sin. Touranen hadde en liten bulk på bakluka fra da jeg rygget på søplekasse...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mgarm

Ved fremtidige oppgraderinger trenger du Tech pakke sa de til meg.

Cowboystrekk

For min egen del vurderer jeg å ettermontere parksensorer jeg kjøper løst, får se hvor enkelt det er ;) park-sensorer er det eneste jeg har lyst på , men når jeg må ut med 26.000,- for bare dem synes jeg det blir for mye.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cowboystrekk

Jeg har alltid kjøpt biler ut ifra hvordan jeg vil ha bilen min, ikke hvordan nestemann evt vil ha den :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

tomrh

Sitat fra: taraquin på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 10:53
Jeg har alltid kjøpt biler ut ifra hvordan jeg vil ha bilen min, ikke hvordan nestemann evt vil ha den :)
;D
Knallbra poeng!!
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

fonberg

Sitat fra: mgarm på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 10:00
Ved fremtidige oppgraderinger trenger du Tech pakke sa de til meg.

Dette virker å være noe som kommuniseres fra Tesla-representanter. Jeg synes det er rart at ikke dette går fram på speks-oversikten: http://www.teslamotors.com/no_NO/models/options

For meg ville dette vært et viktig argument for å velge tech-pakken (om jeg ikke allerede hadde valgt den) - viktigere enn f.eks at  ryggekameraet har HD-oppløsning eller at man får belysning under dørhåndtakene.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

daggad

Sitat fra: taraquin på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 10:53
Jeg har alltid kjøpt biler ut ifra hvordan jeg vil ha bilen min, ikke hvordan nestemann evt vil ha den :)
+1
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA