Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Beskue en grå Tesla i stavanger?

Startet av TeslaTerje, mandag 07. oktober 2013, klokken 19:48

« forrige - neste »

Flyvern

Jeg vurderte nesten ikke tech pakke engang. Altfor dyrt for ting jeg føler jeg ikke har bruk for. Jeg prioriterte 85 kWh. Jeg angrer ikke på det. Eneste jeg kunne tenke meg er parksensorer, men det ble for dyrt med 26.000 kr som andre også nevner. Elektrisk bakluke hadde sikkert vært greit, men så lenge jeg ikke har hatt det noen gang, savner jeg det ikke.
Multi-Rød Model S 85

Flyvern

Daggad: 550.000,- på krona (inkl 2800 i leveringskostnader).
Jeg har standard 85 kWh, luftfjæring, panoramatak, skinn, lyspakke, "multirød" som ekstrakostnader.
Utrooolig førnøyd med bilen, ikke minst rødfargen, som er vanvittig fin. Mange tør ikke rød, også jeg var skeptisk, men kona fikk det igjennom og det er jeg veldig glad for  :)
Har dessverre ikke tatt noen gode bilder ennå.

Okey da, legger ut et par bilder her.
Multi-Rød Model S 85

daggad

Tusen takk Flyvern !
Skikkelig lekker bil, og jeg bare elsker den rødfargen... 8)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

hoffa

Sitat fra: daggad på torsdag 03. oktober 2013, klokken 21:28
Flyvern: Hva kostet din bil og hva tok du med ? Har du evt lagt ut bilder noe sted ? :)

SitatPluss forhåpentligvis mulighet for retrofit ACC senere

Hva er ACC..?
ACC -adaptive cruise control, vil jeg tro.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Hyperstress

Sitat fra: Flyvern på torsdag 03. oktober 2013, klokken 21:19
Sitat fra: luffe på torsdag 03. oktober 2013, klokken 14:52
2. Førerprofiler - meg og min kone bytter ofte og har veldig forskjellig seteinnstillinger.
Flere som deg sier at førerprofiler kun er med i tech pakke. Det skjønner jeg ikke. Jeg har ikke tech pakke, men har jo førerprofiler som lar seg lagre. Riktignok ikke innstilling for sidespeil, men seteposisjoner og ratt.

Har dere altså sete med memoryfunksjon uten pakken??
Det var hovedgrunnen som tippet meg over på techpakken. Føler meg litt lurt da, om jeg hadde fått det uansett..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Flyvern

Det stemmer Hyper. Virker som mange tror at førerprofiler (memoryfunksjon) kun er i tech, men det stemmer altså ikke. Riktignok har jeg ikke mulighet for sidespeilinnstilling i profilen.
Multi-Rød Model S 85

Cowboystrekk

Flyvern: fikk du med xenon? Ser fet plutselig ble standard må nylig.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Hyperstress

Sitat fra: Flyvern på torsdag 03. oktober 2013, klokken 23:29
Det stemmer Hyper. Virker som mange tror at førerprofiler (memoryfunksjon) kun er i tech, men det stemmer altså ikke. Riktignok har jeg ikke mulighet for sidespeilinnstilling i profilen.

JA, det er jo ikke rart det er mange som tror det siden det står på Teslasidene i "Design my Tesla"..  >:(
ja ja, da fikk jeg iallefall  ::)parkeringssensor til 26000kr...
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

petersv

Sitat fra: Hyperstress på fredag 04. oktober 2013, klokken 10:49
Sitat fra: Flyvern på torsdag 03. oktober 2013, klokken 23:29

JA, det er jo ikke rart det er mange som tror det siden det står på Teslasidene i "Design my Tesla"..  >:(
ja ja, da fikk jeg iallefall  ::)parkeringssensor til 26000kr...

Du har vel fått alt det andre i pakka og håper jeg ;)

Var skeptisk selv, men gikk for den til slutt pga. at jeg ble forespeilet at den var nødvendig for framtidige oppgraderinger.

daggad

Hvilken type fremtidige oppdateringer vil man ikke få uten Tech pakke ??
Synes det høres veldig rart ut at de skal begrense softwareoppdateringer om en ser bort fra kartet..?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Ørjan Stv

Flyvern: Nå får du meg usikker her ang valg av tech pakka eller ikke  :o ... Det må et være andre viktige gode grunner til å velge den en mulighet for p-sensorer?? Hvordan funger navigasjon uten tech?? Hvilken nøkkel har du og er det slik at du må trykke for at dørhåndtaka kommer ut? Og du har ikke motor på bakluka? Hva med led og zenon lys??  :D

fonberg

Sitat fra: Ørjan Stv på fredag 04. oktober 2013, klokken 11:20
Flyvern: Nå får du meg usikker her ang valg av tech pakka eller ikke  :o ... Det må et være andre viktige gode grunner til å velge den en mulighet for p-sensorer?? Hvordan funger navigasjon uten tech?? Hvilken nøkkel har du og er det slik at du må trykke for at dørhåndtaka kommer ut? Og du har ikke motor på bakluka? Hva med led og zenon lys??  :D

Eller helt konkret: hvilke av disse featurene har du til tross for at du ikke har kjøpt tech-pakken?

GPS-navigasjonssystem med innebygget kart og gratis kartoppdateringer i sju år
Automatisk nøkkelløs tilgang
HD ryggekamera
Xenon-lykter
Elektrokromatiske sidespeil
LED kurvelys
Belysning under dørhåndtak
Elektrisk hevet bakdør
GPS-aktivert Homelink system
Seter med memory funksjon
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Cirion

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 03. oktober 2013, klokken 23:10

2. Førerprofiler - meg og min kone bytter ofte og har veldig forskjellig seteinnstillinger.
Flere som deg sier at førerprofiler kun er med i tech pakke. Det skjønner jeg ikke. Jeg har ikke tech pakke, men har jo førerprofiler som lar seg lagre. Riktignok ikke innstilling for sidespeil, men seteposisjoner og ratt.

Det var hovedgrunnen som tippet meg over på techpakken. Føler meg litt lurt da, om jeg hadde fått det uansett..
Memoryseter var en del av Skinn pakken før, men det er nå omgjort til at memory seter inngår i Techpakken og dermed mulig for både skinnseter og stoffseter å ha memory. De som bestilte tidlig har memory seter i skinn oppgraderingen. Er mulig at samtlige skinnseter er inklusiv memory siden det er eneste modell som lages. Kan være dette ikke er tilfelle for stoffseter.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

luffe

Sitat fra: Cirion på fredag 04. oktober 2013, klokken 11:34
Sitat fra: Hyperstress på torsdag 03. oktober 2013, klokken 23:10

Memoryseter var en del av Skinn pakken før, men det er nå omgjort til at memory seter inngår i Techpakken og dermed mulig for både skinnseter og stoffseter å ha memory. De som bestilte tidlig har memory seter i skinn oppgraderingen. Er mulig at samtlige skinnseter er inklusiv memory siden det er eneste modell som lages. Kan være dette ikke er tilfelle for stoffseter.

Jepp, men det er en god stund siden. Må ha vært tidlig ute med Finalize, Flyvern?
Har stoffseter og ikke Tech, så mine sjanser for profiler er vel ganske slim...

Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Flyvern

Ørjan: navigasjon uten tech er ikke mye å skrive hjem om, men det funker sånn: du ser din egen bil som en rød pil på kartet (fantastisk kart som satellittbilder). Du legger inn destinasjonen i et søkefelt og det dukker opp en blå markør. Hvis denne markøren er et stykke unna der du er, så forsvinner kanskje den røde pilen (bilen) ut av bildet (avhengig av zoomenivå du er på). Så kan du zoome manuelt slik at både rød "bil" og blå markør synes på skjermen. Så staker du ut ruten selv. Som sagt ikke mye å snakke om, du blir ganske overlatt til deg selv.
Selv bruker jeg bare en vanlig Garmin som jeg hadde fra før, uansett veldig sjelden jeg trenger navigasjon.

Nøkkelen er lik for alle, altså selve utsjånaden mener jeg. Jeg må dobbeltklikke på taket for at dørhåndtakene skal komme ut. Bakluka åpner seg når jeg dobbeltklikker bak på nøkkelen, men løfter seg jo ikke videre opp av seg selv da. Og frunken når jeg trykker foran og alle vinduene ned når jeg holder på taket.
Jeg har LED lys som gir det tøffe uttrykket i lyktene, men ikke xenon i hovedlysene, bare halogen.

Fonberg: det er kun memoryfunksjonen jeg har når jeg ser på den lista di.

Cirion og luffe: det var jo hyggelig å høre at jeg har fått noe ut av å være tidlig ute med å bestille og finalize  :), for ja jeg var blant de første, men valgte altså ikke signatur.
Multi-Rød Model S 85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA