Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Øyvind.h, lørdag 28. september 2013, klokken 03:41

« forrige - neste »

B_Tesla

På iPhone bruker du Tesla din egen App. Funker 100% (ca). Visible Tesla er et program som er laget av andre, hvor det er mer funksjonalitet enn det det er i Tesla sin App. Dette er laget for å ha på pc/Mac/Linux
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

mr.rs4

#211
Fikk visibletesla til å fungere, når bilen var på mitt lokale nettverk. Satt opp noe notification som mail når bilen når en vis lading.

I og med min lade kabel ikke fungerte så fikk jeg lade hos en kompis (har gammel tesla model s), da fikk jeg en mail notification på mail at bilen hadde nådd Lade nivået. Selv om bilen ikke var på samme nettverk som mitt lokale nettverk. Bilen står ca 2-3km ifra meg.
Dette likte jeg :-)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

GeirHM

Kompilere selv? Jeg må innrømme at jeg er glad jeg ikke fant denne tråden før etter at jeg hadde installert visible tesla på min win7 maskin.

Jeg fikk ikke versjonen som ligger ute på visible tesla til å fungere. Men på hjemmesiden lå det en henvisning til tråden om Sw på det amerikanske forumet og den tok meg til slutt til et innlegg skaperen av visible tesla har laget om hvordan Teslas nyeste server for kontakt med bilene ikke lengre gir tilgang fra den vanlige visible tesla utgaven. Så du må bruke en ny beta versjon i stedet og godta en disclaimer om at du gjør det på eget ansvar. For den kan interferere på mobilappen. Jeg tok sjansen. Fungerer som en drøm. Jeg har nå kontakt med bilen både fra min android og min win7 maskin. Enda bilen befinner seg 75 km unna der jeg sitter. (Den er hos frisøren og får kjøpekrøller. Dvs at en detailer girr den modesta lakkforsegling. Det er vel egentlig det samme.) Kul app visible tesla.

Her er link til den oppdaterte betaversjonen av visible tesla: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/19975-VisibleTesla/page174?p=939004#post939004

Og her er hjemmesiden:
http://www.visibletesla.com/Documentation/site_index.html

arnehelge

Jeg har alltid benyttet Visible Tesla, men i dag, når jeg slo av min Mac, kommer jeg ikke inn igjen. Det står på innloggingssiden at jeg skal benytte min e-post som User Name, men det funker ikke. (passordet ligger allerede inne fra tidligere).
Noen som kan hjelpe med et tips?
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Trustno1

Sitat fra: arnehelge på mandag 06. april 2015, klokken 21:06
Jeg har alltid benyttet Visible Tesla, men i dag, når jeg slo av min Mac, kommer jeg ikke inn igjen. Det står på innloggingssiden at jeg skal benytte min e-post som User Name, men det funker ikke. (passordet ligger allerede inne fra tidligere).
Noen som kan hjelpe med et tips?

Test den nye versjonen linket i forrige post

arnehelge

Har prøvd det, men min e-post blir ikke godtatt :-)
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

BMW850

Samme her, har ikke funka de siste par månedene.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

ctr46

Siste versjon funket for meg:) Har ikke hatt VT siden jeg måtte bytte server..
85D

mj

Den nye versjonen funker bra for meg. Har ikke hatt VT tidligere.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

mr.rs4

Nye funksjon fungere for meg og.
Om noen vil så kan jeg laste opp den versjonen som fungerer på min TMSP85D.
Legger bare linken her

Edit
Har siste versjon på Tesla v6.2(2.4.124) og tesla app Android.
Alt fungerer:-)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

GeirHM

#220
Hei

Denne utgaven fungerer på min win7 hjemmelagde pc. Den virker veldig robust og har ikke ført til noe problemer med min adroid app. Men jeg har bare hatt dette oppe siden i går.

New Release: 0.50.06 - EXPERIMENTAL:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/19975-VisibleTesla/page174?p=939004#post939004

Det følger med en disclaimer. Du bruker den på eget ansvar. Har du en tidligere versjon som fungerer bør du ikke installere denne selvfølgelig.

Edit: Jeg bruker den mot min nye 85D.

Edit2: Du behøver ikke avinstallere den originale utgaven av visible tesla. Denne utgaven legger seg opp på den forrige. Bare pakk den ut til samme katalog og dobbeltklikk på fila "Make_Windows_Shortcut.vbs" Og start hele sulamitten fra denne etterpå.

mr.rs4

En som kom meg i forkjøpet ;D
Mener det er samme versjon jeg og har, som skal virke.
Er ikke hjemme enda.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

lurium

Fungerer utmerket på min p85d med 0.50.06 :)

eifi

Noen som vet om det er mulig å sette hastighet til km/t istedenfor mp/h i visible Tesla?
Finner ikke dette noe sted..

fonberg

Jeg mener at VT alltid har vist km/t hos meg - og at VT skal bruke samme måleenheter som du har valgt i bilen din.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA