Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Øyvind.h, lørdag 28. september 2013, klokken 03:41

« forrige - neste »

arnehelge

Takk for det. Da er den lastet ned, men jeg får allikevel ikke logget med på......
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

cirys1

Sitat fra: arnehelge på torsdag 14. januar 2016, klokken 18:15
Takk for det. Da er den lastet ned, men jeg får allikevel ikke logget med på......
Prøv og endre passordet på mytesla og prøv igjen, kan hjelpe men ingen fasit..
Du har ingen problemer med og komme deg inn på appen?

arnehelge

Nei, ingen problemer med Tesla app´n på mobilen. Kun VT på min Mac :-(.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

cairnz

Sitat fra: arnehelge på torsdag 14. januar 2016, klokken 21:53
Nei, ingen problemer med Tesla app´n på mobilen. Kun VT på min Mac :-(.

Og feilmeldinger i log-filen gir deg ingenting vettugt?
Elbilist

arnehelge

Nå lastet jeg ned VT igjen fra en annen link. Det funker :D.
-Men jeg får ikke opp Google maps. Vanlig kart er der ved start, men når bilen kjører er det kun den røde markøren uten at det er kart under. Satellite er helt borte  :(.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

eldanz

Sitat fra: arnehelge på fredag 15. januar 2016, klokken 13:51
Nå lastet jeg ned VT igjen fra en annen link. Det funker :D .
-Men jeg får ikke opp Google maps. Vanlig kart er der ved start, men når bilen kjører er det kun den røde markøren uten at det er kart under. Satellite er helt borte  :( .

Forstår det slik at du lastet VT ned i bilen. Fra hvilken link?
(Jeg har TMS85D med 7.1(2.9.154))
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

MrBacardi

Til info bør dere være særdeles forsiktige med å laste ned software fra kilder dere ikke stoler på.

I tilfellet med visible Tesla så ligger vel kildekoden ute, så det er trivielt for en med uærlige hensikter å lage en egen uoffisiell versjon som samler inn logins.

Jeg sier ikke at det er tilfellet her, bare informerer om hva man bør være obs på :)
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

arnehelge

Sitat fra: eldanz på fredag 15. januar 2016, klokken 15:44
Sitat fra: arnehelge på fredag 15. januar 2016, klokken 13:51
Nå lastet jeg ned VT igjen fra en annen link. Det funker :D .
-Men jeg får ikke opp Google maps. Vanlig kart er der ved start, men når bilen kjører er det kun den røde markøren uten at det er kart under. Satellite er helt borte  :( .

Forstår det slik at du lastet VT ned i bilen. Fra hvilken link?
(Jeg har TMS85D med 7.1(2.9.154))

Nei, jeg har kun lastet ned til min Mac.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

eldanz

Sitat fra: MrBacardi på fredag 15. januar 2016, klokken 16:02
Til info bør dere være særdeles forsiktige med å laste ned software fra kilder dere ikke stoler på.

I tilfellet med visible Tesla så ligger vel kildekoden ute, så det er trivielt for en med uærlige hensikter å lage en egen uoffisiell versjon som samler inn logins.

Jeg sier ikke at det er tilfellet her, bare informerer om hva man bør være obs på :)

Her er noen linker til VT:
http://visibletesla.com/Doc_v2/site_index.html
http://www.visibletesla.com/Documentation/pages/LoginTab.html
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/19975-VisibleTesla
http://visibletesla.com/Doc_v2/pages/GettingStarted.html

Mulig det kan gi noe info om hvor sikker VT er.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

cirys1

Sitat fra: arnehelge på fredag 15. januar 2016, klokken 13:51
Nå lastet jeg ned VT igjen fra en annen link. Det funker :D.
-Men jeg får ikke opp Google maps. Vanlig kart er der ved start, men når bilen kjører er det kun den røde markøren uten at det er kart under. Satellite er helt borte  :(.
Du må zoome litt ut også inn igjen er en bug der..

arnehelge

A-ha!!. Supert! Takk!
Da var alt som det skal være :D :D
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA