Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Spooz, lørdag 31. august 2013, klokken 18:19

« forrige - neste »

valvolainen

Har du luftfjæring er det også en kompressor som skal vedlikeholde lufttrykk på fjærene. Dette gjøres ved å pumpe luft inn i en tank. Denne vil man nok høre, men ikke kategorisk når du setter den i 'gir'.

petersv

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 14. september 2013, klokken 15:10
Sitat fra: teslaman på lørdag 14. september 2013, klokken 09:55
Opplever svak during ved igangsetting i drive og reverse. Folk spør hva dette er og jeg kan ikke svare. Noen som har opplevd det samme? Hentet bilen i går. Bilen virker helt topp ellers! Blir litt urolig over serviceapparatet da følgende hendelse oppstår! Sitter sammen med sønnen min og tester funksjonene. Dette var en stund etter overlevering. Da kommer en amerikansk servicemann joggende bort til bilen og ber meg høflig gå ut av bilen! De hadde glemt et punkt på lista! Spissingen av styringen! Ikke bra om vi hadde reist med en gang! Vil bare si at folka er veldig imøtekommende så ingen kritikk til dem! De er sikkert bare overarbeidet pga.stort press. Dette presset vil jo bare øke i fremtiden tenker nå jeg!

Fikk kjørt 12 mil i går. Bilen ble utlevert med 29 mil! Nå skal jeg til Lillehammer men tør ikke kjøre helt opp før Tesla har sjekket ulyd! Så kommer jeg garantert tilbake hit og forteller hvis det i det hele tatt er et problem! BILEN ER FANTASTISK SÅ LANGT!

Vanligvis er dette AC kompressoren eller servo motoren som skaper litt vibrasjoner.  Litt usikker her ettersom det kun skjer når du setter i D eller R.

Prøv å skru av AC og se om det hjelper. Uansett må du få Tesla til å se på det.

Duringen (den høyeste, har jeg i enkelte tilfeller,) den blir borte når jeg skrur av AC. Det er ikke kompressoren, for den har en annen, svakere lyd. Tipper en vifte til kondensatoren.

En svakere during er vakuumpumpa til bremsene. Denne er lett å høre, og kommer ofte når du bremser ;)

Det er elektrisk servo, så den bråker ikke så mye, mer som en symaskin når man svinger (som sikkert mange er kjent med fra andre biler med elektrisk servo.)

TS

Sitat fra: sindrej på lørdag 14. september 2013, klokken 13:27
Dette er et offentlig forum og hvem som helst kan lese her. SELVSAGT vil enkelte journalister plukke opp ting her og skrive om det utenfor sammenheng og uten å fortelle hele historien. Journalisten er bare ute etter å fremme sin egen agenda. Det får vi leve med. Jeg er helt enig med Kallangtunet at dersom bilen og eller produsenten ikke tåler at feil kommer opp i dagen for offentligheten så har ingen av de livets rett. Personlig fester jeg ner lit til en småkritisk holdning enn en hallelujapredikant. Vi må også huske på at om et par måneder så er ikke Tesla noe spesielt lenger og nyhetsverdien av Teslastoff vil være laber for folk flest.

Jeg har ikke skrevet noe om sensur eller ikke legge ut poster om den enkeltes feil, men om å sette slik informasjon i et kvalitetssikret system for å få bedre oversikt på omfang og dermed et riktigere perspektiv (oppsummering, løsninger og statitikk etc)
Er det virkelig mest interessant å få vite om noen få utvalgte mandagsbiler? 

Og hvis du tror Tesla Motors IKKE har hele oljebransjen og stor bilbransje skuende over seg fremover, og ikke lenger har noen nyhetsverdi om noen måneder, så har du faktisk ikke tro på at de klarer seg.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

OleJA

Driver å kopierer musikken min over på en 32Gb stick, ser ut som jeg har oppdaget et nytt problem:

Alle artister, album eller sanger med 'æøå' blir ganske enkelt usynlige fra Model S sin avspiller  :(.
Har byttet ut med 'ae', 'oe', 'aa' for noen av disse, og da dukker de opp i media playeren igjen  :o

laumb

Å-oh! Har allerede kopiert over 30gig til min så jeg er klar.

... Inn å endre. :)

Woods

Når vi først har sporet av(ang musikk), noen som kjenner til når Tesla vil åpne for apps? Jeg savner bla Spotify. Å kopiere musikk over på en minnepinne er altfor tungvindt. Fult mulig å koble mobilen opp, men hadde vært skikkelig gøy med Spotify rett på skjermen(slik som blant annet Volvo tilbyr).

OddB

Sitat fra: OleJA på lørdag 14. september 2013, klokken 23:10
Driver å kopierer musikken min over på en 32Gb stick, ser ut som jeg har oppdaget et nytt problem:

Alle artister, album eller sanger med 'æøå' blir ganske enkelt usynlige fra Model S sin avspiller  :(.
Har byttet ut med 'ae', 'oe', 'aa' for noen av disse, og da dukker de opp i media playeren igjen  :o
Jeg tror jeg heller ville tipset softwareteamet hos Tesla om at opptil flere land i Europa har mer enn 26 bokstaver. ... Da hadde de sikkert blitt glade. :-)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

teslaman

Traff en hyggelig amerikaner igjen som lokaliserte duringen til servoanlegget. Han mente det kunne være dårlig isolering eller noe men de skulle ta kontakt til uken. Ble da beroliget, satte oss i bilen, plottet inn Lillehammer og suste avgårde med godt i underkant av 30 mil i rekkevidde. Da vi ankom superchargeren sto måleren rett i uk av 10 mil. Så ladet vi batteriet rundt 40 minutter og vips sto måleren på 35 mil gjenstående. Sveipet innom Sjusjøen med bra stigning for så innom Maura på veien hjem. Litt aktiv prøvekjøring med to nevøer og rangemåleren sto på 14,9 mil. Så siste etappe til Kolbotn med 6,8 mil gjenstående da bilen ble parkert. Overhode ingen problemer. Bare fryd og gammen. Fikk også testet bilen i striregn. Regnsensorer og alt virker. Sjekket ikke mulige lekasjer. Men nå blir jo alt bare positivt. Synd for kritiske jornalister! Nei nå må vi finne noen feil snart så vi ikke blir så mange på veien og kø på ladestasjonene, he he!:-)
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

sindrej

Sitat fra: TS på lørdag 14. september 2013, klokken 16:17
Jeg har ikke skrevet noe om sensur eller ikke legge ut poster om den enkeltes feil, men om å sette slik informasjon i et kvalitetssikret system for å få bedre oversikt på omfang og dermed et riktigere perspektiv (oppsummering, løsninger og statitikk etc)
Er det virkelig mest interessant å få vite om noen få utvalgte mandagsbiler? 
Nei, det er interessant å vite mest mulig om flest mulig biler.  Jeg er ikke uenig i at det er gunstig å få en god, kvalitetssikret oversikt, men ser en utfordring i å få det til.  Pr nå er denne tråden det beste vi har.

Sitat fra: TS på lørdag 14. september 2013, klokken 16:17
Og hvis du tror Tesla Motors IKKE har hele oljebransjen og stor bilbransje skuende over seg fremover, og ikke lenger har noen nyhetsverdi om noen måneder, så har du faktisk ikke tro på at de klarer seg.
Jeg formulerte meg dårlig; jeg mente her i Norge.  Nå står det ofte artikler i avisene, det tror jeg vil dabbe av når nyhetsverdien har gått ned.  Bortsett fra artikler om elbiler i kollektivfelt etc.  Ang om jeg har tro på om Tesla klarer seg så har jeg jo faktisk veddet godt over halvmillionen på at de gjør nettopp det da ;)  Uansett nok OT av min side nå.

Roger (NO)

HomeLink slutter å fungere etter noen dager.
Det må vel være en software bug skulle en tro...

andyco

Sitat fra: Roger (NO) på søndag 15. september 2013, klokken 09:23
HomeLink slutter å fungere etter noen dager.
Det må vel være en software bug skulle en tro...
Samme issue hos meg. Lurer på om det kan ha noe med kodingen på garasjeåpneren. Tror noen åpnere roterer/programmerer om signalet med jevne mellomrom og da virker den ikke. Ikke funnet god løsning på dette men tviler på det er bilens sw som er problemet
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

glaserud

Med rullerende koder er det vel en masterfjernkontroll og noen slaver? Kan det være at bilen må være master?
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Havebigfun

Dag/nattmodus er svært dysfunksjonelt på min bil. Ingen av tunnelene jeg kjørte gjennom på turen fra Oslo til Skien fikk den til å legge om til nattmodus. Automatikken er satt på og fungerte inatt. Er det noen av dere som får en umiddelbar overgang til nattmodus når dere kjører i tunneler?

Cato76

Jeg hører ulyd fra bremsene når jeg bremser i lav fart både i revers og fremover. Det er ikke hylelyd, men mer en rumlelyd som høres (vanskelig å beskrive) Dersom den ikke forsvinner om få km kontakter jeg Tesla.

Noen andre som opplever dette?  ???
Sitat fra: Havebigfun på søndag 15. september 2013, klokken 11:02
Dag/nattmodus er svært dysfunksjonelt på min bil. Ingen av tunnelene jeg kjørte gjennom på turen fra Oslo til Skien fikk den til å legge om til nattmodus. Automatikken er satt på og fungerte inatt. Er det noen av dere som får en umiddelbar overgang til nattmodus når dere kjører i tunneler?

Samme her. Det burde vært synkronisert med lykter, disse skifter over hurtig i tunneler. Sikkert ikke problem for Tesla å fikse, men irriterende dersom man kommer fra sterk sol og inn i mørk tunnel.
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Roger (NO)

Sitat fra: glaserud på søndag 15. september 2013, klokken 10:03
Med rullerende koder er det vel en masterfjernkontroll og noen slaver? Kan det være at bilen må være master?
Har prøvd det også.
Har dog ikke klart å bruke bilen til å lære de andre fjernkontrollene...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA