Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

Balrog

Van(n)vittig villedende at denne tråden fremdeles heter TYPISKE feil og mangler og starter med at Spooz som så vidt jeg kan se etter å ha kasta bort 20 minutter på å lese igjennom denne tråden er den eneste som har opplevd problem med vanninntrengning i kjerra.

Skal vi ha en tråd som heter TYPISKE feil og mangler skal det ikke være ENKELThendelser og sporadiske feil.

Denne tråden kan omdøpes til SPORADISKE feil og mangler, og så kan man lage en sticky tråd som Kallagtunet ber om på annenhver side i tråden om de feilene som virkelig er typiske - OG vesentlige.

Sånn som det fungerer nå er dette bare rot, men ettersom dette forumet ikke skal ha subforums ender vi vel opp med at denne tråden får 3000 poster og går parallelt med 10-12 andre tilsvarende tråder.

Sorry for utblåsningen, men jeg har så få år igjen å leve (har passert 40) at jeg irriterer meg over bortkastet tid. Med et mulig unntak for DAB inneholder tråden ingen typiske feil såvidt jeg kan se, men en rekke atypiske feil.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

ohh

Sitat fra: pnq på torsdag 12. september 2013, klokken 18:12
Veldig fornøyd med bilen etter første dag. Har imidlertid to spørsmål til "fellow TMS drivers";

-Hvor langt hadde bilen deres gått når dere tok den over? Min var kjørt 40 km. Testing? Annet?
-Har andre fått en melding på displayet "Warning: Only use Chargeport" ved lading? Finnes det andre porter? Eneste lade mulighet jeg har så langt er 13A i fase så det kan ikke være noe med det iallefall. Aner ikke hva denne meldingen betyr...

Noen med info eller erfaring?
Min hadde også gått 40km. Skal være testing. Det er vesentlig lavere km-stand enn de første bilene i USA..

Får du feilmelding ved lading fra Schuko, så forsøk å 'snu' Tesla-kontakten 180grader.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Kallagtunet

#152
Sitat fra: Balrog på torsdag 12. september 2013, klokken 22:10
Van(n)vittig villedende at denne tråden fremdeles heter TYPISKE feil og mangler og starter med at Spooz som så vidt jeg kan se etter å ha kasta bort 20 minutter på å lese igjennom denne tråden er den eneste som har opplevd problem med vanninntrengning i kjerra.

Skal vi ha en tråd som heter TYPISKE feil og mangler skal det ikke være ENKELThendelser og sporadiske feil.

Denne tråden kan omdøpes til SPORADISKE feil og mangler, og så kan man lage en sticky tråd som Kallagtunet ber om på annenhver side i tråden om de feilene som virkelig er typiske - OG vesentlige.

Sånn som det fungerer nå er dette bare rot, men ettersom dette forumet ikke skal ha subforums ender vi vel opp med at denne tråden får 3000 poster og går parallelt med 10-12 andre tilsvarende tråder.

Sorry for utblåsningen, men jeg har så få år igjen å leve (har passert 40) at jeg irriterer meg over bortkastet tid. Med et mulig unntak for DAB inneholder tråden ingen typiske feil såvidt jeg kan se, men en rekke atypiske feil.

Balle med Rog nå må du ta deg en pille og "Rogan ned" det er bare en bil og dette er ett diskusjonsforum...

Jeg er faktisk enig med deg at det heldigvis ikke er mange typiske feil, men i mine øyne ALT for stort utvalg av forskjellige atypiske eller enkelttilfeller av feil basert på de få bilene som er levert, feil som burde vært luket ut fra en model som er produsert ett år.

At dette ikke interesserer noen må jo være helt greit, da er det jo bare å la være lese tråden :-D

Jeg ser at oppfordringer fra meg men også faktisk en god del andre om å gjøre denne tråden til sticky faller på stengrunn, mens vi har 3 sticky tråder som mer eller mindre samme tema fylt med pjatt om hvor mye jeg venter og lengter til min Model S levering og hvor mange ganger jeg sjekker status på My Tesla per time, lurer på når jeg får vin etc, noe som er totalt uinteressant å lese om for MEG. Mens det tydeligvis ikke er plass til en sticky tråd som kan gi balansert info om feil og problemer folk som har fått biler i Norge opplever, noe som i mine øyne faktisk gjør dette forumet mindre relevant for de som lurer på å kjøpe Model S.

Kom an folkens, bilen er vel bra nok til at en de feilene som folk faktisk opplever ikke trenger å "feies under teppet"!!!

Min bestilling ble i alle fall gjort etter å ha trålet meg nærmere 100 sider i sticky tråden "Model S Technical / Mechanical Issues" på TMC... Etter å ha sett gjennom den og vurdert om JEG kunne leve med de problemene folk som hadde fått biler i US hadde opplevd så gjorde jeg min vurdering og basert på det bestilte jeg bil, dvs et informert og opplyst valg.

Jeg må likevel si at det skuffer MEG at problemer fra tidlig produserte biler fortsatt opptrer på enkelte biler f.eks: Dører som åpner seg av seg selv, vinduer som åpner seg mens bilen er parkert, diverse feilmeldinger knyttet til 12V batteriet, biler som må berges (skyldes det reelle 12V batteri problemer??), sjuskete karosseritilpasninger etc.

laumb

Flokken glad?

Forøvrig kan dere bruke "rapporter" knappen ved gode forslag også. ;)
Jeg leser det _meste_, men det hender jeg bare skummer over og. Denne tråden blir skummet. Får vel legge ett ekstra øye på den.

Kallagtunet


Martinique

GPS låst i USA,
Pakkning på panotak sitter ikkje som den skal, medfører vindsus.
DAB kommer og går hele tiden.

Ellers kjempe bil.

Balrog

Credz til Laumb for omdøping av tråden. Så får det heller dukke opp en "typiske/gjennomgående feil"-tråd for feil som er nettopp typiske. (det burde vært et subforum med en tråd per feiltype, men men). Det er nettopp slike feil man kan "forvente" på bilen som er interessant for folk flest, ikke at en enkeltkjøper har en løs tråd i den ene gulvmatta bak eller en merkelig hvit flekk på høyre bakhjul og forventer at Tesla leverer ny i løpet av morgendagen eller refunderer helikoptertur fra Ballangen og overnatting på Plaza så det blir ordnet mens kunden venter. Kallagtunet: "Balle Rog" - wow..
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

teslaz

Sitat fra: Balrog på fredag 13. september 2013, klokken 01:13
Credz til Laumb for omdøping av tråden. Så får det heller dukke opp en "typiske/gjennomgående feil"-tråd for feil som er nettopp typiske. (det burde vært et subforum med en tråd per feiltype, men men). Det er nettopp slike feil man kan "forvente" på bilen som er interessant for folk flest, ikke at en enkeltkjøper har en løs tråd i den ene gulvmatta bak eller en merkelig hvit flekk på høyre bakhjul og forventer at Tesla leverer ny i løpet av morgendagen eller refunderer helikoptertur fra Ballangen og overnatting på Plaza så det blir ordnet mens kunden venter. Kallagtunet: "Balle Rog" - wow..
;D ;D +1
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

pnq

Takk for info vedrørende kjørelengde. Det utrolige er jo at til syvende og sist synes det å være veldig få feil på TMSen. Har personlig aldri hatt en ny bil før som det ikke har vært noe å plukke på eller der feil ikke har dukket opp etter kort tid. "Typiske feil" er jo heller ikke typisk før mange har rapportert det samme....

Uansett har dette forumet gitt mange gode tips og vist seg å være supert for de som venter og de som har sluttet med det :-))
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

Kallagtunet

Sitat fra: Balrog på fredag 13. september 2013, klokken 01:13
...ikke at en enkeltkjøper har en løs tråd i den ene gulvmatta bak eller en merkelig hvit flekk på høyre bakhjul og forventer at Tesla leverer ny i løpet av morgendagen eller refunderer helikoptertur fra Ballangen og overnatting på Plaza så det blir ordnet mens kunden venter.

Hvis det skulle det skulle skje at denne type feil rapporteres så er jeg helt sikker med at potensielle kjøpere gjør sin egen vurdering av den informasjonen, dvs ingen grunn for deg eller andre å bekymre dere på andre forumleseres vegne :)

Kallagtunet

#160
Oppdatert liste (nye punkter i Bold).

Produksjonsfeil
- Vanninntrenging bakluke
- Vanintrenging i tak
- Dårlig/skade på tetningsist panorama tak
- Løs, dårlig montert tetningsist panoramatak
- Støy fra panorama tak i høy hastighet
- Dårlig mottaksforhold FM
- Dårlig mottaksforhold DAB
- 3G slutter å virke
- Lader som slutter å virke
- Defekt ladekabel
- Ladekabel som er følsom for hvilken vei Shuko støbsel plugges
- Problemer med å få garasjeport funksjon homelink til å fungere (potensiell brukerfeil?)
- Bil åpner alle vinduer av seg selv mens den er parkert
- Navigasjon på ville veier (dvs anviser at bilen kjører ett annet sted enn den er)
- Risting fra drivverk når en gir full gass (i over 100kmh)
- Ulyder i høyttalere
- Dugg i baklys
- Diverse stygge skjøter/tilpasninger i karosseri
- Darlig monterte/tilpasninger av crome lister
- Hanskerom lar seg ikke åpne
- Problemer med å åpne ladeport
- Limrester fra montering av interørpaneler
- Dårlig feste skinn A stolpe
- Dører som åpner seg når bil blir satt i P
- Problemer med å få bilen til å lade på Supercharger.
- (Mindre) Vibrasjoner i torpedovegg passasjerside foran ved akselerasjon.

Software bugs
- Får ikke kontakt med bil via APP (typisk når den er i sleep node men også for eksempel ved lading)
- Parkeringssensor foran slår seg av når en rygger
- Radio muter ikke når parkeringssensorer er aktive
- Feilmelding lav spenning 12v
- Feilmelding dekktrykk
- Autodimming skjerm fungerer ikke eller fungerer dårligdårlig
- Mangler Æ, Ø, Å på tastatur skjerm
- Skjerm låses og må resettes

Leverings/klargjørings feil
- Transportskader karosseri
- Detailing riper
- Ripe innside dørkarm
- Møkkete bil ved leveranse (Stavanger)
- Bil leveres uten skilter montert og leveringsekspert har ikke med utstyr for å montere (Stavanger)

Manglende ved leveranse
- Dobbeltlader
- Adapter blått 32 A 1 fas
- Adater rødt 16A 400V trefas
- Gummimatter

petersv

Hva med å lage en egen side på wikien? Denne tråden blir mare mer ubrukelig med tiden iom. at ingen gidder å lese 100-vis av innlegg for å kanskje finne en feil en eller flere oppdaget.

Hva med i førsteposten til Spoonz?

Da kan man også enkelt lage en slags statistikk ved å telle antall rapportere tilfeller av hver feil f.eks.

pnq

Er det andre som har opplevd at TMS kan låse seg selv med nøkkel i bilen (når automatisk åpne/lukning er aktivert)? Hadde takluken åpen og  fikk fisket ut nøkkelen men har etterpå levd i frykt for at det samme skal skje igjen men da uten åpent tak..... :-(
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

Milzit

Sitat fra: pnq på lørdag 14. september 2013, klokken 00:34
Er det andre som har opplevd at TMS kan låse seg selv med nøkkel i bilen (når automatisk åpne/lukning er aktivert)? Hadde takluken åpen og  fikk fisket ut nøkkelen men har etterpå levd i frykt for at det samme skal skje igjen men da uten åpent tak..... :-(
Og når du trykket på håndtakene så kom de  ikke ut? Håndtakene går vel inn etter en viss tid.

pnq

Sitat fra: Milzit på lørdag 14. september 2013, klokken 02:23
Sitat fra: pnq på lørdag 14. september 2013, klokken 00:34
Er det andre som har opplevd at TMS kan låse seg selv med nøkkel i bilen (når automatisk åpne/lukning er aktivert)? Hadde takluken åpen og  fikk fisket ut nøkkelen men har etterpå levd i frykt for at det samme skal skje igjen men da uten åpent tak..... :-(
Og når du trykket på håndtakene så kom de  ikke ut? Håndtakene går vel inn etter en viss tid.

Kanskje jeg ikke gjorde det rett. Om ingen andre har opplevd dette så er det sikkert bare noe jeg gjorde feil....
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA