Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

Roger (NO)

Har forresten også oppdaget noe motor "støy" de senere dagene.
Har en suselyd ved akselerasjon, og en slags lavfrekvent durelyd når jeg kjører rundt 50 km/t. Begge kommer bakenifra et sted, så antar at det er fra motoren.

Noen lignende?

glaserud

Ikke lagt merk til during. Har et "hvin" når jeg drar på, men det er normalt. Litt bremsepip (mer knirk) når jeg stopper helt, men det er ikke plagsomt.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

takktakk

Sitat fra: glaserud på søndag 15. september 2013, klokken 19:07
Ikke lagt merk til during. Har et "hvin" når jeg drar på, men det er normalt. Litt bremsepip (mer knirk) når jeg stopper helt, men det er ikke plagsomt.

+1
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Cato76

Skal det kun lyse på høyre side når man rygger (ryggelys) eller skal det lyse på begge sider?  ???

Homelink fungerer forresten perfekt!  ;)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Leaf_2014

På vanlige biler har jeg inntrykk av at samme lyssensor styrer baklys av/på og dimming av skjerm. Dersom skjermen ikke dimmes som den skal, er det da grunn til bekymring for at kjørelysene heller  ikke kommer på som de skal når man kjører inn i en tunnel?
Leaf 2014

Havebigfun

Sitat fra: Skjervesbu på søndag 15. september 2013, klokken 22:43
På vanlige biler har jeg inntrykk av at samme lyssensor styrer baklys av/på og dimming av skjerm. Dersom skjermen ikke dimmes som den skal, er det da grunn til bekymring for at kjørelysene heller  ikke kommer på som de skal når man kjører inn i en tunnel?
Jeg tror det er et programmeringsspørsmål- kanskje noen har tenkt feil ved å programmere dimming så sent :o

Stig O

Dårlige paneltilpassninger har vært et tema. Er dette noe som er enkelt å justere? Noen som har fått gjort justeringer?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Kallagtunet

#203
Sitat fra: Havebigfun på fredag 13. september 2013, klokken 21:15
http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=8666.0;attach=11493;image
http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=8666.0;attach=11506;image
http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=8666.0;attach=11495;image
Sitat fra: OleJA på søndag 15. september 2013, klokken 21:03
Sitat fra: Stig O på søndag 15. september 2013, klokken 19:56
Er dere som har mottat hvit fornøyd med paneltilpassninger. Er litt redd for dette da det vises så himmla godt på hvit bil.

Nei, er igrunnen ikke fornøyd:  :-\

- Nedre bakkant av høyre bakdør står 5-10 mm lengre ut en bakskjerm.
- Det er ca 10mm glippe under begge dørene på høyre side.
- På venstre side er det tilsvarende 3-4 mm glippe under bakdøra, som
  gradvis reduseres fremover slik at undersida av førerdøra er i direkte
  kontakt med kromlista.

Sistnevnte bekymrer meg mest: Her kommer lakken til å slites av og det blir etterhvert direkte kontakt alu / krom, dvs galvanisk tæring.

Nevnte bakdøra på overleveringen uten at jeg fikk så mye respons fra DS'en
Er det noen som har erfaringer med å klage på paneltilpasninger?

Sitat fra: Stig O på søndag 15. september 2013, klokken 23:08
Dårlige paneltilpassninger har vært et tema. Er dette noe som er enkelt å justere? Noen som har fått gjort justeringer?

Ikke mitt fagfelt men jeg tror vel at det er noe jobb og faren for at man får skader steder som ikke synes er vel også tilstede.

Det som bekymrer mest med de (for meg) skrekkeksemplene som er rapportert både i bilder og tekst er vel kanskje at hvis presisjonen i montering og kvalitetskontrollen er så dårlig på noe som er så synlig, hvordan står det da til med presisjonen i det monteringsarbeidet som vi IKKE ser.

Jeg mener en kvalitetskontrollør som ikke ser de feilene som vi har fått dokumentert i tekst og bilder må jo være BLIND, og hvis han ser og likevel slepper bilene ut av fabrikken så burde han eller hun hatt sparken!



Spooz

Sitat fra: Havebigfun på søndag 15. september 2013, klokken 11:02
Dag/nattmodus er svært dysfunksjonelt på min bil. Ingen av tunnelene jeg kjørte gjennom på turen fra Oslo til Skien fikk den til å legge om til nattmodus. Automatikken er satt på og fungerte inatt. Er det noen av dere som får en umiddelbar overgang til nattmodus når dere kjører i tunneler?
Alle jeg har kjørt har denne feilen. Tesla sier det ikke er en feil, de sa til og med at Auto betyr at den automatisk dimmer om kvelden. (?!) Høres merkelig ut, sensoren på hovedlysene fungerer utmerket så den kunne lett vært brukt til dimming av skjerm i tunnel.

executive

#205
Sitat fra: Stig O på søndag 15. september 2013, klokken 23:08
Dårlige paneltilpassninger har vært et tema. Er dette noe som er enkelt å justere? Noen som har fått gjort justeringer?

På en bilfabrikk vil justeringer av karosseripasninger normalt utføres mens bilen er i "body in white". Altså før lakk. Jeg har jobbet på og vært hos mange bilfabrikker på 80 og 90 tallet. De fleste har "brekke, hamre, slipe avdelinger" der underkjente eksemplarer tas til siden før lakk og fikses. Alt kan vel i teorien fikses i etterkant dersom det ikke er selve hovedstrukturen som er ute av geometri. Men det medfører alltid risiko for lakkskader etc.  Spørsmålet er om Tesla har en god nok kvalitetskontroll før lakkering. Om ikke vil det bli svindyrt å rette mange biler i sluttkontrollen. Det er også en relativt ny produksjonslinje i en ny organisasjon. Med det kjøret de har på leveranser tipper jeg at fristelsen for å slippe ut biler som egentlig skulle vært stoppet blir for stor. Slike pasningsfeil som vi ser bilder av rundtomkring i forum vil ikke nødvendigvis ha påvirkning på funksjon. Men for mange av oss er dører og lister som peker "i alle retninger" en nedtur. Tesla fikser dette. Men det er viktig at reklamasjonene rutes tilbake i riktige kanaler. Pengestrøm ut av garantikontoene motiverer som oftest til forbedringer  ;)

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/edmunds-long-term-ms-test-fit-and-finish-flaws

getor

Med mangler som Kallagtunet lister opp så tror jeg faktisk jeg ikke vil godta levering. Det som beskrives er ikke mindre enn slendrian og likegyldighet på fabrikk men også hos Tesla Norge som får seg til å levere ut bilen i den tilstand.
På en reklamefilm fra Tesla vises det vitterlig en kar med hvite hansker som saumfarer bilen med grasiøse bevegelser, som bevis på kvalitetskontroll. Muligens han er blind...?

OleJA


Sitat fra: OleJA på søndag 15. september 2013, klokken 21:03
Sitat fra: Stig O på søndag 15. september 2013, klokken 19:56
Er dere som har mottat hvit fornøyd med paneltilpassninger. Er litt redd for dette da det vises så himmla godt på hvit bil.

Nei, er igrunnen ikke fornøyd:  :-\

- Nedre bakkant av høyre bakdør står 5-10 mm lengre ut en bakskjerm.
- Det er ca 10mm glippe under begge dørene på høyre side.
- På venstre side er det tilsvarende 3-4 mm glippe under bakdøra, som
  gradvis reduseres fremover slik at undersida av førerdøra er i direkte
  kontakt med kromlista.

Sistnevnte bekymrer meg mest: Her kommer lakken til å slites av og det blir etterhvert direkte kontakt alu / krom, dvs galvanisk tæring.

Nevnte bakdøra på overleveringen uten at jeg fikk så mye respons fra DS'en
Er det noen som har erfaringer med å klage på paneltilpasninger?

For å følge opp på denne:

Var innom Trd. servicesenter i formiddag og fikk dem til å ta en titt. De var ivrige på å fikse dette, og komenterte tom. bakdøra før jeg hadde nevnt det selv :D Leverer inn bilen om noen dager, så får vi se hvordan det går.

Kan ellers raportere at DAB radioen ser ut til å virke vesentlig bedre etter at jeg fikk oppgradert til FW .106. Fremdeles ikke super bra. men begynner å nærme seg brukbar 8)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

pnq

Sitat fra: Spooz på mandag 16. september 2013, klokken 08:29
Sitat fra: Havebigfun på søndag 15. september 2013, klokken 11:02
Dag/nattmodus er svært dysfunksjonelt på min bil. Ingen av tunnelene jeg kjørte gjennom på turen fra Oslo til Skien fikk den til å legge om til nattmodus. Automatikken er satt på og fungerte inatt. Er det noen av dere som får en umiddelbar overgang til nattmodus når dere kjører i tunneler?
Alle jeg har kjørt har denne feilen. Tesla sier det ikke er en feil, de sa til og med at Auto betyr at den automatisk dimmer om kvelden. (?!) Høres merkelig ut, sensoren på hovedlysene fungerer utmerket så den kunne lett vært brukt til dimming av skjerm i tunnel.

Alternativt kunne skjermlysene dimmes i det øyeblikket google maps vet du kjører inn i en tunnel ;- ) Ganske enkelt uansett...
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

GRS

Sitat fra: executive på mandag 16. september 2013, klokken 09:16
Sitat fra: Stig O på søndag 15. september 2013, klokken 23:08
Dårlige paneltilpassninger har vært et tema. Er dette noe som er enkelt å justere? Noen som har fått gjort justeringer?

På en bilfabrikk vil justeringer av karosseripasninger normalt utføres mens bilen er i "body in white". Altså før lakk. Jeg har jobbet på og vært hos mange bilfabrikker på 80 og 90 tallet. De fleste har "brekke, hamre, slipe avdelinger" der underkjente eksemplarer tas til siden før lakk og fikses. Alt kan vel i teorien fikses i etterkant dersom det ikke er selve hovedstrukturen som er ute av geometri. Men det medfører alltid risiko for lakkskader etc.  Spørsmålet er om Tesla har en god nok kvalitetskontroll før lakkering. Om ikke vil det bli svindyrt å rette mange biler i sluttkontrollen. Det er også en relativt ny produksjonslinje i en ny organisasjon. Med det kjøret de har på leveranser tipper jeg at fristelsen for å slippe ut biler som egentlig skulle vært stoppet blir for stor. Slike pasningsfeil som vi ser bilder av rundtomkring i forum vil ikke nødvendigvis ha påvirkning på funksjon. Men for mange av oss er dører og lister som peker "i alle retninger" en nedtur. Tesla fikser dette. Men det er viktig at reklamasjonene rutes tilbake i riktige kanaler. Pengestrøm ut av garantikontoene motiverer som oftest til forbedringer  ;)

Kanskje de kan få over noen øst-tyskere? :)

TM3P sort/sort

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA