Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trondheim - Hitra

Startet av Sigurd, lørdag 07. september 2013, klokken 09:37

« forrige - neste »

rifusk

Var innom Sulland i Bodø, de sa de kom til å få bilene i uke 47...
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

03sib113

Bestilt tungsten med teknikkpakke. Så kommer det vel snart noe om levering. Men i år blir det ihvertfall! :-)
Tungsten E-Up!

kulfyr

Burde kanskje startet eget spor for mine spørsmål men tror denne gruppen er best  :)

Har i utgangspunktet inne en reservasjon på en i3 men vurderer å endre den til en e-up pga at de kan levere i år. Det blir uansett bil nr 2 så plassmessig spiller det ingen rolle.

Grunnen til at BMW'en ble valgt (og forsåvidt også TMX) er at det er en bil som er bygget som en elbil og ikke en fossil bil som er bygget om. Vet dog at den har fått batteripakken plassert i gulvet så det skal ikke gå ut over baggasjeplassen men er litt usikker på e-up av den grunn. Noen som har noen synspunkter rundt det?

Såvidt jeg kan se så får både i3 og e-up samme batteripakke på i underkant av 19kw så hva da med rekkevidden? Virker som om VW er ganske realistiske å sier 13-16 mil på varme dager og 8-12 mil på kalde dager. Vil det også stemme med i3? Takk
Kjører VW e-Up
Reservert Model X #175
Kun elektrisk fra 2015 :)

odahle

Nå er det slik at Møller selv har vært litt vage med informasjonen. Tror ikke selgerne har fått så mye mer opplæring enn det de selv har lest seg til (Vil tro det endrer seg mot lansering så klart, Møller Bil er et stort apparat). Jeg var selv litt skeptisk til denne løsningen, som feks. Ford Focus viser frem. Men eneste forskjellen innvendig på en bensin up og e-up er visstnok noen få millimeter med benplass i baksetet.

Kan forøvrig legge ved en link til DN.no sin test som du kanskje allerede har lest. Men de tar opp noen av punktene du nevner. De besvarer dem kanskje ikke helt konkret, men konkluderer vel med at VW har gjort dette på en fin måte.

http://www.dn.no/dnBil/article2687321.ece

Nå er ikke jeg noen el-bil "kjenner", og e-up blir min første. Men har gravd litt rundt dette med rekkevidden. Jeg er avhengig av å kjøre Stavanger-Haugesund noen ganger i året og dermed vil dette være veldig aktuelt. Distansen er på rett over 80km, inkludert to lange tunneler. Kom frem til at det vil gå helt fint sommertid, og mesteparten av vinteren. Problemet blir nok om gradestokken kryper veldig langt ned.

Jeg hadde også en reservasjon på i3 inne, men kansellerte den. Følte jeg fikk samme rekkevidden for 50.000 mindre. Om ikke enda mindre. Premium-følelsen og mye utstyr faller kanskje bort, men e-up har nok "duppeditter" for min del. Jeg ser BMW oppgir 160km rekkevidde, men vil tro den har på lik linje med e-up og andre elbiler et frafall av rekkevidde om vinter/kjørestil.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

kulfyr

@odahle  Da har jeg gjort som deg og kanselert i3 og bestilt E-UP  :)
Kjører VW e-Up
Reservert Model X #175
Kun elektrisk fra 2015 :)

rojohan

Fikk mail fra Møller idag, vår e-up vart lakkert idag og er klar for levering (slik det ser ut idag) i slutten av november  8)

Lurvine

jeg har ikke fått mail fra Møller (Skøyen?) men får min bil også i den tiden. Satser på at min også har fått litt lakk og er i rute ;) Burde jeg forvente mail??
VW e-up (aka Snowflake)
Oslo - Sandvika

elektrolux

Sitat fra: odahle på onsdag 16. oktober 2013, klokken 12:38
Kan forøvrig legge ved en link til DN.no sin test som du kanskje allerede har lest. Men de tar opp noen av punktene du nevner. De besvarer dem kanskje ikke helt konkret, men konkluderer vel med at VW har gjort dette på en fin måte.

http://www.dn.no/dnBil/article2687321.ece

Syntes dette avsnittet fra nevnte artikkel var interresant og tankevekkende:

Mange nybakte Tesla-eiere i det ganske land vil kanskje trekke litt på smilebåndet av tallenes tale når det gjelder denne bilen. Husk da at man for prisen av én Model S, får i hvert fall tre e-Up med tilsammen 48 mil rekkevidde, plass til 12 personer og 750 liter bagasje.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

OddB

Sitat fra: elektrolux på lørdag 19. oktober 2013, klokken 00:15
Sitat fra: odahle på onsdag 16. oktober 2013, klokken 12:38
Kan forøvrig legge ved en link til DN.no sin test som du kanskje allerede har lest. Men de tar opp noen av punktene du nevner. De besvarer dem kanskje ikke helt konkret, men konkluderer vel med at VW har gjort dette på en fin måte.

http://www.dn.no/dnBil/article2687321.ece

Syntes dette avsnittet fra nevnte artikkel var interresant og tankevekkende:

Mange nybakte Tesla-eiere i det ganske land vil kanskje trekke litt på smilebåndet av tallenes tale når det gjelder denne bilen. Husk da at man for prisen av én Model S, får i hvert fall tre e-Up med tilsammen 48 mil rekkevidde, plass til 12 personer og 750 liter bagasje.
Skal man da legge opp depoter med e-UPer når man skal på langtur ?? ;)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

odahle

Sitat fra: rojohan på fredag 18. oktober 2013, klokken 22:04
Fikk mail fra Møller idag, vår e-up vart lakkert idag og er klar for levering (slik det ser ut idag) i slutten av november  8)

Spennende! Når bestilte dere? Jeg har ikke fått videre informasjon rundt min enda og tviler vel på at leveringstid blir framskyndet. Det er kanskje ingen Tesla, men merker jeg gleder meg til å prøve den. Håper det blir anledning til en prøvetur under Møllers lansering i november.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Øyvind.h

Sitat fra: elektrolux på lørdag 19. oktober 2013, klokken 00:15
Sitat fra: odahle på onsdag 16. oktober 2013, klokken 12:38
Kan forøvrig legge ved en link til DN.no sin test som du kanskje allerede har lest. Men de tar opp noen av punktene du nevner. De besvarer dem kanskje ikke helt konkret, men konkluderer vel med at VW har gjort dette på en fin måte.

http://www.dn.no/dnBil/article2687321.ece

Syntes dette avsnittet fra nevnte artikkel var interresant og tankevekkende:

Mange nybakte Tesla-eiere i det ganske land vil kanskje trekke litt på smilebåndet av tallenes tale når det gjelder denne bilen. Husk da at man for prisen av én Model S, får i hvert fall tre e-Up med tilsammen 48 mil rekkevidde, plass til 12 personer og 750 liter bagasje.
Jeg synes det er en verdiløs og tøvete påpekning. Hvorfor skal Model S eiere trekke på smilebåndet av UP? Det er jo to helt forskjellige biler, myntet på forskjellig bruksområder! Skal pickup-eiere trekke på smilebåndet av Teslas middelmådige lastekapasitet?

Skal en først ta Tesla-eiere på kritikk av andre elbiler så bør det være kritikken jeg har sett av i3. Model S med sitt gammeldagse aluminiums-karosseri er langt bak i3``s utstrakte bruk av karbonfiber. Tesla har investert stort i denne produksjonsformen, mens BMW hopper rett forbi og inn i fremtiden :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på lørdag 19. oktober 2013, klokken 00:15
Syntes dette avsnittet fra nevnte artikkel var interresant og tankevekkende:

Mange nybakte Tesla-eiere i det ganske land vil kanskje trekke litt på smilebåndet av tallenes tale når det gjelder denne bilen. Husk da at man for prisen av én Model S, får i hvert fall tre e-Up med tilsammen 48 mil rekkevidde, plass til 12 personer og 750 liter bagasje.

Ja, det er litt morsomt at TMS har mer bagasjeplass enn 3 stk. e-UP til sammen ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

odahle

Noen som har sett bilen i virkeligheten? Ser den har vært på veien i forbindelse med lansering i media. Den er vel også tilgjengelig på festplassen(?) i Bergen i dag. Hadde vært gøy med noen betraktninger. Ellers er det kjedelig at lansering for oss "normale folk" er utsatt til uke 47. Den skulle jo egentlig vises frem denne uken.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

rojohan

Sitat fra: odahle på lørdag 19. oktober 2013, klokken 04:26
Sitat fra: rojohan på fredag 18. oktober 2013, klokken 22:04
Fikk mail fra Møller idag, vår e-up vart lakkert idag og er klar for levering (slik det ser ut idag) i slutten av november  8)

Spennende! Når bestilte dere? Jeg har ikke fått videre informasjon rundt min enda og tviler vel på at leveringstid blir framskyndet. Det er kanskje ingen Tesla, men merker jeg gleder meg til å prøve den. Håper det blir anledning til en prøvetur under Møllers lansering i november.

Me bestilte vår den 13. september, og valgte ein som Møller allerede hadde i bestilling (kvit med teknikkpakken) i håp om å få den fort.

vrom

Noen som vil si hva de betalte for sin e-UP ?
Virker som det kan være litt forhandlingsmonn ifht listepris ?

Noen som forøvrig har forsøkt å få inn barnevogn/trille i bagasje"rommet" ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA