Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S som taxi?

Startet av Larsern, torsdag 05. september 2013, klokken 14:29

« forrige - neste »

laumb

Med 35% foran mener han sidevinduene foran. ;)

OnTopic: jeg spotta den hvite tyske til Tesla i kveld. Sto med nødblink på og blokkerte halve utkjøringa fra rundkjøringa opp mot ekstralageret til IKEA på Alnabru. :-/

slumberjack

Bilde tilsendt meg fra venn i Sarpsborg som vet jeg er gal etter Tesla. Denne smekre skapningen besøker dette vannhullet hver dag.

Cecilie

I dag var faktisk første gang jeg møtte på en privateid Model S i Oslo  :o (ok, mulig jeg ikke ferdes så ofte der Tesla-eiere pleier å kjøre...). Jeg har jo sett demobilene svirre rundt på Alnabru, og av og til en av dem som har forvillet seg til en annen kant av byen, men i dag da jeg ruslet mot jobb bortover Universitetsgata (i veibanen, siden fortauet er stengt av på den sida grunnet arbeider på Universitetets fasade), så kom det et svart glis rundt svingen, tråkka på pedalen, og feide forbi meg så håret reiste seg på både hodet og armer mens jeg snudde meg siklende etter... Tok litt tid før jeg innså at jeg hadde klistret et Tesla-glis i fjeset jeg måtte tørke av meg før jeg gikk inn på kontoret :P

Kan ikke få den bilen fort nok altså!!!
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

atledreier

Så en svart på Hommersåk i morres. Noen her inne?

slumberjack

Endelig en Tesla utenfor jobben i Kjøpmannsgata i Trondheim.

sorry elendig bildekvalitet, prøvde å være kjapp og diskrèt da jeg trodde eieren gikk mot den, men det var bare en annen som skulle titte inni.

Reagerte aller først på at den så ekstremt lav ut bak, litt som gamle citroen'er, men på bildet ser den ok ut, oppdaget ikke før etterpå at det var Cyclone felger.

jkirkebo

Sitat fra: slumberjack på onsdag 23. oktober 2013, klokken 17:54
Reagerte aller først på at den så ekstremt lav ut bak, litt som gamle citroen'er, men på bildet ser den ok ut, oppdaget ikke før etterpå at det var Cyclone felger.

Jeg synes Cyclone-felgene ser litt "rotete" ut med den variable avstanden mellom ekene. Er glad jeg fikk standard 19" på vinterdekkene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sindrej

Liker vel egentlig standardfelgen bedre jeg og, men jeg fikk cyclone da. Egentlig ok med to forskjellige da.

jorkus

Jeg har nå drøye 3 uker igjen til levering... Men hver dag når jeg går til lunsj, går jeg forbi en TMS som står parkert i Lørenfaret, den står der bare for å friste meg! Jeg må nesten gå bort å se på den hver gang jeg går forbi.. Det er en grå p85+ med Hakka R2 på 19" originalfelg. Er det noen som føler seg truffet? Kan du i såfall sette den litt lengre bort fra veien så jeg ikke ser den  ;)... Neida, ikke gjør det. Da kommer jeg bare til å savne den.
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Oreo

På vei hjem fra jobb i dag mellom Pirbadet og Ila  (Trh)
PS, Takk for hilsninga med nødblinkersen ;-)

Sent from mobile device
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

laumb

Da har jeg spotta en perlehvit i Lillestrøm 3 ganger. Samme Reg-nummer.
Du traff meg ved Arena for noen uker siden.
Et par uker senere sto du i kø ved Montér og i dag campa du i krysset ved McDonalds.

Vil du gi deg til kjenne? :)

Nordtroms

Var i Alta i dag på en liten handlerunde og det traff jeg overraskende nok på en sort model S.  :) er den eid av noen som er aktiv her inne så hadde det vært artig å høre noen erfaringer. Kan for øvrig si at jeg fikk testa Leaf i 18 kalde og det funka helt utmerket.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Chlangum

staar en Model S paa en flatbed halhjem sandvikvaag fergen. haaper ikke noe er gale!
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

OleT

Sitat fra: HABEL på lørdag 14. september 2013, klokken 21:38
Kanskje på tide å avvikle denne tråden?

Mange av oss ser 2 til 10 stk hver dag nå, og flere skal det bli fremover. Trenger derfor ikke nye "sitings" lenger, etter min mening...   :)

Som sakt - dette ER den nye Bobla!   ;)

Det er vanligvis to til fire i parkeringsanlegget til Statoil på Sandsli. Begynner å bli vant til å måtte huske hvor jeg satte min. :D
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Hyperstress

Når tråden handler om "spotting" så forventer iallefall jeg bilder folkens! ;)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

laumb

Sitat fra: Hyperstress på søndag 08. desember 2013, klokken 18:16
Når tråden handler om "spotting" så forventer iallefall jeg bilder folkens! ;)

Egen tråd *kun* for bilder av spottings:
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=8807.msg109270#msg109270

Fin måte å samle bilder uten at det er ett stk pr side og en halv million forskjellig OT i mellom.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA