Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S som taxi?

Startet av Larsern, torsdag 05. september 2013, klokken 14:29

« forrige - neste »

Gusse

Vet at denne posten ikke er den mest brukte posten for tiden med så mange TMS'er på veien, men i mitt distrikt er det litt få enda.
La gledelig merke til en rød performance parkert på en gård i min hjembygd Høylandet i dag 1645. Ble bare litt nyrsgjerrig på om det var noen av dere her. Passerte 3 ganger, men var ikke tøff/frekk nok til å stikke innom :)

Lacaixxa

Utvider tråden litt geografisk her; spottet mye bra utenfor monte carlo i Monaco i går. Lamborghinier, ferrarier og best av alt; to sorte og en rød Tesla performance. Var artig å se de de i en eksklusiv setting utenfor Norge. Frister veldig å ta Road trip hit til sommeren:)
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

sigurdi

Kjørte E134 fra Bømlo til Horten i går kveld/natt spottet 8 model S i ulike farger og kjøtestiler på de 6-7 timene turen tok.
Guttene hadde traktor leken og fikk 1poeng pr trakt og 10 poeng pr Tesla. :-)

Mest imponert ble de da en kjørte forbi i en lang bratt stigning med god sikt.

Pappa de vaaaar en Tesla he he, men jeg fikk poengene siden jeg så det i speilet og sa fra at nå måtte de se ut.

Kjørte vel forbi 3-5 biler før oss samt den forran, tok ikke mange sek siden kølager lå godt under fartsgrensen og jeg ikke hadde nok med å holde følge med mine 69VW diesel kW.
Hadde selv prøvd å kjøre forbi, men han øket farten men lå ellers godt under fartsgrensen. :-(

En Audi og BMW fulgte på men det var mer siging og var godt oppi bakken før de kom seg forbi.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

maxmekker

Et par fine i Bergen i helgen. Denne og en annen med matt grå (?) folie på

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

maxmekker

Oreo

Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

laumb

maxmekker

Rød og ren i Drammen, og felgene passer utmerket  ;)

mecanica vergara

Sitat fra: maxmekker på lørdag 31. mai 2014, klokken 00:23
Rød og ren i Drammen, og felgene passer utmerket  ;)
Samme bil observert på Landfalltjern i går.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

maxmekker

En artig kombo på Gulskogen Drammen I dag.

Gusse

Har siden 19.desember hatt den eneste TMS'n i vår lille kommune på 1300 inb. I går kjørte vi tidenes første "konvoi" gjennom sentrum, med bygdas Tesla nr 2, og må innse at jeg må dele rampelyset i mitt nærområde fremover ;)
Stas at flere kaster seg på Teslabølgen :)

asgeirn

Rød P85 med spoiler og røde bremsecalipere.

Registreringsnummer EL 400X0, så nå er det over 30.000 EL-biler i Norge, folkens!  :)
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

Amoss

Sitat fra: asgeirn på mandag 23. juni 2014, klokken 10:18
Rød P85 med spoiler og røde bremsecalipere.

Registreringsnummer EL 400X0, så nå er det over 30.000 EL-biler i Norge, folkens!  :)

Den ble registrert den 19. juni, så antagelig utlevert på fredag :)
Men husk at det er ett og annet "hull" i registreringene, så alle tidligere regnr er ikke brukt opp. Etter mine registreringer er det "bare" 29.345 registrerte elbiler pr. natt til i dag. Dette tallet inkluderer også senere avregistrerte biler - vraket? - eksportert? etc...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

tessy

Tja, det er ikke helt rett, siden man selger EL biler over hele landet virker det som de har gitt ut skilt hit og dit, ser det er blitt registrert bil med skilt nr 38000 som ble registret 27.mars, mens fx EL 37482 ble registrert på 20.juni... Min ble også registrert på fredag, så jeg ble litt forundret med mitt lave nummer (ikke 37482), da jeg også mente å ha sett biler med EL40xxx før min ble registrert...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA