Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 30.August: Bilder og referater fra åpning av ladestasjoner

Startet av Celter, torsdag 29. august 2013, klokken 22:16

« forrige - neste »

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

mrjalle

Nå har jeg ikke lest denne tråden veldig nøye, men vil legge til et mulig symptom om det ikke allerede er nevnt:

Jeg skal hente bilen min i dag kl 1000. Og er mer nervøs enn før eksamener, tannlegebesøk og jobbintervjuer til sammen. Endelig skjer det! Nesten på dagen 2,5 år etter bestilling. Og jeg er mer nervøs enn noen sinne?

teslapower

Sitat fra: mrjalle på tirsdag 27. august 2013, klokken 07:27
Nå har jeg ikke lest denne tråden veldig nøye, men vil legge til et mulig symptom om det ikke allerede er nevnt:

Jeg skal hente bilen min i dag kl 1000. Og er mer nervøs enn før eksamener, tannlegebesøk og jobbintervjuer til sammen. Endelig skjer det! Nesten på dagen 2,5 år etter bestilling. Og jeg er mer nervøs enn noen sinne?

Ja gni det inn ;), Gratulerer
TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

Oreo

Oh shit, abstinenser så det holder.
Tesla's websider er nede  :o :o :o
Hva nå?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

laumb

Artig - våknet i natt med store smerter i magen (noe som egentlig skjer veldig sjelden).
Tok en tur inn på Porsgrund. Mens jeg sitter der er tankegangen min "Jeg gruer meg til dobbeltmagen blir ettermontert - hvis den feiler får jeg dobbelt så vondt".

Jeg har ikke bestillt dobbeltlader, men Tesla-utrykkene forvirrer tankegangen min når jeg er stuptrøtt.

Lurer på hva jeg drømte om før denne "seansen"...

mrjalle

Sitat fra: mrjalle på tirsdag 27. august 2013, klokken 07:27
Jeg skal hente bilen min i dag kl 1000.
Utsatt til i ettermiddag.......og sykere blir jeg mens jeg venter.

teslaz

Sitat fra: laumb på tirsdag 27. august 2013, klokken 09:57
Artig - våknet i natt med store smerter i magen (noe som egentlig skjer veldig sjelden).
Tok en tur inn på Porsgrund. Mens jeg sitter der er tankegangen min "Jeg gruer meg til dobbeltmagen blir ettermontert - hvis den feiler får jeg dobbelt så vondt".

Jeg har ikke bestillt dobbeltlader, men Tesla-utrykkene forvirrer tankegangen min når jeg er stuptrøtt.

Lurer på hva jeg drømte om før denne "seansen"...
Ser ut som om du trenger Teslaliquid   ;D
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

andyco

Ekstase for en Teslapsyk stakkar som skal hente sin bil i morgen: I kveld, kvelden før jeg skal hente min lenge (sykelig) etterlengtede TMS er jeg ute og spiser med en kollega fra USA. Kommer jo innpå at jeg gleder meg til morgendagen hvorpå hun blir helt vill av begeistring og kan meddele at hennes sønn er en Lead Engineer hos Tesla med ansvar for batteriutviklingen deres. Wow - snakk om excitement. Ble enig om å maile over alt jeg kan komme på av spm om batteriutviklingen deres så skulle hun dra ut av han det han kunne si :)
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

SimenT

Jeg hadde et mareritt hvor jeg hadde fått levert bilen min og av en eller annen grunn var jeg ved barndomshjemmet og måtte forlate bilen. Ca 200m unna snur jeg meg og ser en gjeng som løper inn i bilen og jeg bråsnur og løper alt jeg kan tilbake!! Meneskene var plutselig borte, men jeg drar fingrene over dekoren og skjønner ikke noe annet en at jeg hadde fått levert bilen med feil tresort!

Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

JohanH

Sitat fra: andyco på torsdag 29. august 2013, klokken 22:08
Ekstase for en Teslapsyk stakkar som skal hente sin bil i morgen: I kveld, kvelden før jeg skal hente min lenge (sykelig) etterlengtede TMS er jeg ute og spiser med en kollega fra USA. Kommer jo innpå at jeg gleder meg til morgendagen hvorpå hun blir helt vill av begeistring og kan meddele at hennes sønn er en Lead Engineer hos Tesla med ansvar for batteriutviklingen deres. Wow - snakk om excitement. Ble enig om å maile over alt jeg kan komme på av spm om batteriutviklingen deres så skulle hun dra ut av han det han kunne si :)

Inviter ham til første Tesla Owners Club møte i Norge! Vi spleiser på reise og opphold syns jeg.

Gusse

Sitter i luften, nærmere bestemt i et Norwegian fly mot København.
Tar meg selv i å lese om Tesla Model S både på iPad og på iPhone...på et fly.
Litt vel ivrig nå ;D

Madamodel

Temmelig fersk Tesla digger. Jeg er ei dame på 37, aldri skjønt meg på biler og kan knapt navnet på de mest kjente, det går i form og farge stort sett. Men så har livet mitt blitt snudd på hodet i løpet av denne august mnd. Min mor døde den 2 august, og som enearving så sitter jeg med en leilighet som jeg må selge og plutselig åpner det seg en verden som jeg ikke var forberedt på.

Den store svarte bilen (caravella, eller karamella som jeg døpte den om til etter at jeg fikk sukker på tanken pga noen morroklomper...) Den har begynt å krangle, batteriet lader ikke skikkelig og mannen min brukte hele sommerferien på å mekke på den...

plutselig finner jeg meg sittende på finn for å se etter ny bil, første tanken er jo caravelle, det er det jeg er vant med... men så snubler jeg over en elektrisk bil og der begynner det noe, som en unnfangelse...jeg gjør et søk på elbiler og der dukker den opp, Model S...TESLA, bare navnet gjorde at jeg stoppet opp, og bare helt sånn magisk så finner jeg meg selv i fullstendig studeiemodus og vips så har jeg bestilt en prøvetur.

Nå er jeg gift med jordnær, flegmatisk, sindig og behersket mann.. og han kunne meddele at joda Tesla er en bra bil og han og kunne tenke seg den.....HAN VISSTE OM DET FRA FØR...
og ikke nevnt den med et ord...men så har han vel ikke tenkt at slike bilgreier er noe for meg, men nå er det for seint. jeg har blitt enig med meg selv om at hvis jeg får den prisen jeg ønsker for leiligheten, da blir det å bestille...guri, det er nesten så jeg ikke tør å tenke på det en gang, fikk hjertebank...Nå har jeg liksom skrevet det og offentlig gjort det...neste steg er å skrive om det på facebook, men det har vært for hellig til det foreløpig...nei, må sove på det.

beklager bablingen min, jeg er fremdeles i sjokkfasen og ser ingen håp om bedring.

God aften! Hilsen Madamodel
16.oktober blir jeg en lykkelig eier av en LEAF <3

TS

Sitat fra: Madamodel på onsdag 04. september 2013, klokken 22:00
Temmelig fersk Tesla digger. Jeg er ei dame på 37, aldri skjønt meg på biler og kan knapt navnet på de mest kjente, det går i form og farge stort sett. Men så har livet mitt blitt snudd på hodet i løpet av denne august mnd. Min mor døde den 2 august, og som enearving så sitter jeg med en leilighet som jeg må selge og plutselig åpner det seg en verden som jeg ikke var forberedt på.

Den store svarte bilen (caravella, eller karamella som jeg døpte den om til etter at jeg fikk sukker på tanken pga noen morroklomper...) Den har begynt å krangle, batteriet lader ikke skikkelig og mannen min brukte hele sommerferien på å mekke på den...

plutselig finner jeg meg sittende på finn for å se etter ny bil, første tanken er jo caravelle, det er det jeg er vant med... men så snubler jeg over en elektrisk bil og der begynner det noe, som en unnfangelse...jeg gjør et søk på elbiler og der dukker den opp, Model S...TESLA, bare navnet gjorde at jeg stoppet opp, og bare helt sånn magisk så finner jeg meg selv i fullstendig studeiemodus og vips så har jeg bestilt en prøvetur.

Nå er jeg gift med jordnær, flegmatisk, sindig og behersket mann.. og han kunne meddele at joda Tesla er en bra bil og han og kunne tenke seg den.....HAN VISSTE OM DET FRA FØR...
og ikke nevnt den med et ord...men så har han vel ikke tenkt at slike bilgreier er noe for meg, men nå er det for seint. jeg har blitt enig med meg selv om at hvis jeg får den prisen jeg ønsker for leiligheten, da blir det å bestille...guri, det er nesten så jeg ikke tør å tenke på det en gang, fikk hjertebank...Nå har jeg liksom skrevet det og offentlig gjort det...neste steg er å skrive om det på facebook, men det har vært for hellig til det foreløpig...nei, må sove på det.

beklager bablingen min, jeg er fremdeles i sjokkfasen og ser ingen håp om bedring.

God aften! Hilsen Madamodel

Velkommen i klubben  :D

Jeg må dessverre meddele at sjokkfasen varer lenge ... Jeg er redd for at den bare går over i en ny fase når vi får bilene..

Uansett, bil er bil , Tesla er Tesla og bil blir aldri det samme etter å ha prøvd Model S
Det er en investering i renere luft, lavere driftskostnader og stor glede . Verditap må man regne med uansett bil... Kjør på
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

olehelge

Trur kanskje eg er smitta, oppdaga plutselig navnet på fiskestanga mi i dag................ har hatt stanga i mange år uten å legge merke til det
Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

tsladaytrader

Sitat fra: HABEL på torsdag 22. august 2013, klokken 14:53
Sitat fra: MR Tesla på torsdag 22. august 2013, klokken 14:13
Tror det er mindre farlig med et snev av Teslapsykose en det store helseproblemet som vil oppstå for resten av befolkningen i form av en tidligere ikke karakterisert mangelsykdom av ikke å ha en Tesla- sterk depresjon og følelse av oppgitthet av å kjøre rund i ICEbil.  ;D

Eller enda verre: Du har akkurat kjøpt denne:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43354916

...uten å ha vært klar over at du får like mye eller mer i en TMS for ca 2.000.000 mindre  :-[

Haha fantastisk! Jeg hadde BMW M5 som drømmebil engang i tiden, men har i det siste tenkt mer og mer på hvem jeg helst ville hatt om de kostet det samme... Og jeg tror jeg har landet på Tesla!

Nå gikk jeg gjennom alle bildene til Porchen, og den føltes ut som en 2005 modell! Jeg tror faktisk med hånden på hjertet at hvis jeg skulle "låne" en bil for 1 mnd or so at jeg heller ville hatt en Model S enn en Porche til 2.7 mill, det fikk meg også til å minne meg på hvilken suksess Tesla kommer til å ha i årene fremover!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA