Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 30.August: Bilder og referater fra åpning av ladestasjoner

Startet av Milzit, torsdag 29. august 2013, klokken 21:34

« forrige - neste »

sn0le

Her er 2 bilder.
Den sorte ledningen er strøm inn. Mener klemmen helt til høyre (nederst på bildet) er pluss.
Den hvite lednignen med sort og rød leder er ut fra releet. Den kabelen går inn på motorenheten.
Klemme 1 er felles for de 2 inngangene. På min så er altså releet koblet som bryter nummer 2 siden den har 2 innganger. Men den kunne like gjerne stått i parallell med eksisterende bryter.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Gusse


sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

Gusse

#378
Kjenner jeg blir sånn passe rød i toppen her jeg sitter. Spurte forhandler spesifikt etter en home link kompatibel portåpner, noe han sa han hadde viss jeg kjøpte den overdimensjonerte/høyt prisede portåpneren: Hörmann Supermatic E, men måtte ha en liten dings i tillegg til 2500kr. Tenkte shit, shit....skal nå ihvertfall få dette til å funke ihvertfall. Med andre ord så har jeg da sikkert brennt av 4-5000kr for mye, for ingenting >:(
Men kan noen si meg hvilken portåpner som er kompatibel da?
En som er "meningen" at vi skal bruke?

SUNPWRD

Sitat fra: Gusse på lørdag 29. juli 2017, klokken 08:46
Kjenner jeg blir sånn passe rød i toppen her jeg sitter. Spurte forhandler spesifikt etter en home link kompatibel portåpner, noe han sa han hadde viss jeg kjøpte den overdimensjonerte/høyt prisede portåpneren: Hörmann Supermatic E, men måtte ha en liten dings i tillegg til 2500kr. Tenkte shit, shit....skal nå ihvertfall få dette til å funke ihvertfall. Med andre ord så har jeg da sikkert brennt av 4-5000kr for mye, for ingenting >:(
Men kan noen si meg hvilken portåpner som er kompatibel da?
En som er "meningen" at vi skal bruke?

Skjønner godt at dette er irriterende. Jeg har nøstet litt i dette mens jeg venter mine måneder på å få bilen, og jeg har kommet til to muligheter for meg. Disse er kanskje av interesse for deg også.

Jeg gikk inn på homelink.com. Her bladde jeg meg frem til en liste over kompatible modeller. Hef fant jeg min gamle portåpner (Ditec). Om dette mot formodning likevel ikke skulle fungere kjøpet jeg en mottaker fra portspesislisten.no. Denne står at fungerer med TMS og X. Denne var ikke dyr, og jeg har god erfaring med leverandøren etter å ha handlet der før.
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

sjokomelk

Sitat fra: Gusse på lørdag 29. juli 2017, klokken 08:46
Men kan noen si meg hvilken portåpner som er kompatibel da?
En som er "meningen" at vi skal bruke?
Homelink har en liste over hvilke sendere de støtter. Den er ganske lang (82 sider) og inneholder "alt" som finnes av garasjeportåpnere på markedet i Europa - http://homelink.com/assets/downloads/homelink_ukenglish.pdf - Og Hörmann sine modeller tar over to sider alene.

Hele poenget med Homelink er at du ikke skal trenge noe som helst spesielt utstyr. Bilen bare "kopierer" fjernkontrollen du har fra før.
Og har du garasjeportåpner fra en nogenlunde kjent produsent, så er du ganske trygg på at det vil fungere sammen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

alda

Det rapporteras om stora problem med Homelink efter sista softwareuppdatering, det slutar att fungera helt i många tillfällen.... Bara en liten "heads up" för dom som använder Homelink, Tesla kommer nog med en fix på det snart får vi hoppas.
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

MyMuffin

Sitat fra: sjokomelk på søndag 30. juli 2017, klokken 19:05
Sitat fra: Gusse på lørdag 29. juli 2017, klokken 08:46
Men kan noen si meg hvilken portåpner som er kompatibel da?
En som er "meningen" at vi skal bruke?
Homelink har en liste over hvilke sendere de støtter. Den er ganske lang (82 sider) og inneholder "alt" som finnes av garasjeportåpnere på markedet i Europa - http://homelink.com/assets/downloads/homelink_ukenglish.pdf - Og Hörmann sine modeller tar over to sider alene.

Hele poenget med Homelink er at du ikke skal trenge noe som helst spesielt utstyr. Bilen bare "kopierer" fjernkontrollen du har fra før.
Og har du garasjeportåpner fra en nogenlunde kjent produsent, så er du ganske trygg på at det vil fungere sammen.

Det fine med homelink er at det også støtter nexa etc.
Hjemme har jeg ett nexa rele på belysningen i carporten, som således skrur seg på av bilen når jeg ankommer huset mitt.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

petersv

Det paradoksale med dette er at jo eldre og enklere portåpner du har, gitt at den har fjernkontroll, jo enklere er den å parre med bilen. Rullende koder osv gir bare problemer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA