Hovedmeny

HomeLink

Startet av Milzit, torsdag 22. august 2013, klokken 09:44

« forrige - neste »

o.b.lix

Jeg må trykke flere ganger på min fjernkontroll, den sender bare i ca 10 sek når jeg holder knappen inne (på min sender blinker det rødt når den sender)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Lepanto

Sitat fra: OleP på mandag 27. november 2017, klokken 12:05
Heisann

Supert om noen har et par tips til meg nå som jeg endelig har fått meg en garasje til min Tesla. Har da Hørmann port med BiSecur, ser det står HS5-868-BS på min fjernkontroll.
Ønsker jo å koble denne til Homelinkfunksjonen i min bil. Etter å ha sjekket litt så ser det ut til at jeg trenger en antenne/radiomottaker HE1-868 art nr 437 404 som jeg må koble til min garasjeport.
Noen som vet om dette stemmer og hvor kan jeg få kjøpt en slik mottaker tro ?
Hørmann HE 1 868mhz - Passer til bil m/homelink
Nissan Leaf. Hentet 18.01.12

sigvaldsen

Jeg bor i ett borettslag der det er garasje under bygget. Portåpneren er av merket Norport og fjernkontrollen er en fra Ditec. Problemet mitt er at jeg får ikke til å åpne garasjeporten med homelink i min TMS LR 2019 raven. (v. 2020.12.11.1). Følger instruksjonene for homelink i bilen og alt ser ut til å funke greit. Lyktene blinker når jeg holder inne knappen foran emblemet osv. Det er ingen "læringsknapp" på portåpneren så på det punktet trykker jeg bare videre. Lagrer og alt er i følge bilen "ok og klart til bruk" når jeg kopierer signalet fra fjernkontrollen. Men dessverre så fungerer hverken automatisk åpning eller åpning ved å trykke på skjermen. Hverken fra utsiden eller innsiden av porten. Har prøvd å gjøre homelink-installasjon om igjen ca 7-8 ganger. Har sjekket hjemmesidene til Homelink der de hevder at fjernkontrollen fra Ditec er støttet.

Jeg ser enkelte kjøper noe utstyr fra portspesialisten. Virker som det er en ekstra mottaks-enhet som dere kobler sammen med eksisterende portåpner med tilhørende ny fjernkontroll, som igjen parres med homelink-funksjonene i bilen. Jeg tviler på at dette er en løsning jeg kan bruke da jeg ikke bare kan skru og koble på mitt eget utstyr, slik at løsningen må ligge i eksisterende utstyr.

Noen som har en løsning på problemet, en annen fremgangsmåte eller har opplevd lignende og gitt opp?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA