Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 30.August: Bilder og referater fra åpning av ladestasjoner

Startet av Milzit, torsdag 29. august 2013, klokken 21:34

« forrige - neste »

JohanH

Sitat fra: Celter på torsdag 22. august 2013, klokken 17:22
Kan noen forklare meg vitsen med homelink? Man må vel ha en fjernkontroll for å lukke og åpne garasjen når bilen står inne i garasjen uansett, eller er det noe jeg ikke har forstått?

Det medfører riktighet. Eller slik jeg har, en trådløs kodeåpner som sitter på garasjeveggen. Men ikke spør om det virkelig trengs, det er en kul funksjon som jeg gjerne vil ha :)

Sveinal

Sitat fra: JohanH på torsdag 22. august 2013, klokken 17:29
Sitat fra: Celter på torsdag 22. august 2013, klokken 17:22
Kan noen forklare meg vitsen med homelink? Man må vel ha en fjernkontroll for å lukke og åpne garasjen når bilen står inne i garasjen uansett, eller er det noe jeg ikke har forstått?


Det medfører riktighet. Eller slik jeg har, en trådløs kodeåpner som sitter på garasjeveggen. Men ikke spør om det virkelig trengs, det er en kul funksjon som jeg gjerne vil ha :)

Du trenger den håndholdte portåpneren (fjernkontrollen) bare en gang, nemlig for at Teslaen skal "lære" koden for din portåpner.
Deretter kan du trykke på skjermen i bilen for å åpne/lukke. Bilen holder ved hjelp av gps hvilke koder som brukes hvor.

Jeg har sett beskrevet at Teslaen, igjen v hj a gps, kan sende åpningskode selv når du nærmer deg garasjen. Om dette stiller krav til sikringsmekanisme i portmotoren, vet jeg ikke.

Men ta en prat med Portspesialisten på Sørumsand.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

Milzit

Sitat fra: JohanH på torsdag 22. august 2013, klokken 16:53
Sitat fra: Sveinal på torsdag 22. august 2013, klokken 16:41
Portspesialisten.com på Sørumsand (6741 4190) kan svare på dette. De selger Homelink-utstyr.

Hva sa de når du snakket med dem da? :)
Jeg sendte de en mail i formiddag, ikke noe svar enda..

Milzit

Sitat fra: Sveinal på torsdag 22. august 2013, klokken 19:58
Sitat fra: JohanH på torsdag 22. august 2013, klokken 17:29
Sitat fra: Celter på torsdag 22. august 2013, klokken 17:22
Kan noen forklare meg vitsen med homelink? Man må vel ha en fjernkontroll for å lukke og åpne garasjen når bilen står inne i garasjen uansett, eller er det noe jeg ikke har forstått?


Det medfører riktighet. Eller slik jeg har, en trådløs kodeåpner som sitter på garasjeveggen. Men ikke spør om det virkelig trengs, det er en kul funksjon som jeg gjerne vil ha :)

Du trenger den håndholdte portåpneren (fjernkontrollen) bare en gang, nemlig for at Teslaen skal "lære" koden for din portåpner.
Deretter kan du trykke på skjermen i bilen for å åpne/lukke. Bilen holder ved hjelp av gps hvilke koder som brukes hvor.

Jeg har sett beskrevet at Teslaen, igjen v hj a gps, kan sende åpningskode selv når du nærmer deg garasjen. Om dette stiller krav til sikringsmekanisme i portmotoren, vet jeg ikke.

Men ta en prat med Portspesialisten på Sørumsand.

Men dette krever en Homelink-kompatibel portåpner...

Men nå er det 2 uker til jeg får bilen så jeg får prøve først om "Learn" fungerer på porten vår... Må uansett bruke fjernkontrollen får komme inn så nytten er vel begrenset.

ohh

Sitat fra: Celter på torsdag 22. august 2013, klokken 17:22
Kan noen forklare meg vitsen med homelink? Man må vel ha en fjernkontroll for å lukke og åpne garasjen når bilen står inne i garasjen uansett, eller er det noe jeg ikke har forstått?
Jeg har kjøreport hjemme, garasje, samt bom til hytta - alle med fjernkontroll (kjøreporten hjemme er i ferd med å ferdigstilles). Åpner alle disse fra min Audi i dag. Utrolig behagelig!
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Roger (NO)

Jeg har en Hörmann Promatic2 garasjeportåpner, men har ikke lyktes å få bilen til å gjenkjenne fjernkontrollen?

Noen som har hatt suksess med å programmere Hörmann garasjeportåpnere?

OleJA

Sitat fra: Roger (NO) på fredag 30. august 2013, klokken 21:07
Jeg har en Hörmann Promatic2 garasjeportåpner, men har ikke lyktes å få bilen til å gjenkjenne fjernkontrollen?

Noen som har hatt suksess med å programmere Hörmann garasjeportåpnere?

Dersom jeg skal spekulere, og det gjør vi vel gjerne her på forumet, så har ikke Tesla fått med seg at det er andre frekvensområder som er tillatt brukt til fjernkontroller av denne typen i Europa i forhold til USA.

Er det i det hele tatt noen her på forumet som har fått Homelink til å fungere på garasjen sin?

Dersom dette ikke funker, så har Tesla en jobb å gjøre siden vi må forvente at de følger standarden i de markedene de selger bilen.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Li-Ion

Har en Hörmann SupraMatic E2 og har forsøkt å forske litt på denne. Det virker som flere har problemer med Hörmann i norge/eu... Jeg heller også litt mot teorien om frekvens problematikk... :-/
Be afraid...

TS

Sitat fra: OleJA på fredag 30. august 2013, klokken 21:16
Sitat fra: Roger (NO) på fredag 30. august 2013, klokken 21:07
Jeg har en Hörmann Promatic2 garasjeportåpner, men har ikke lyktes å få bilen til å gjenkjenne fjernkontrollen?

Noen som har hatt suksess med å programmere Hörmann garasjeportåpnere?

Dersom jeg skal spekulere, og det gjør vi vel gjerne her på forumet, så har ikke Tesla fått med seg at det er andre frekvensområder som er tillatt brukt til fjernkontroller av denne typen i Europa i forhold til USA.

Er det i det hele tatt noen her på forumet som har fått Homelink til å fungere på garasjen sin?

Dersom dette ikke funker, så har Tesla en jobb å gjøre siden vi må forvente at de følger standarden i de markedene de selger bilen.

Enig med deg . Sannsynligvis må de bytte RF modul og firmware om de ikke har fått med seg at EU har egne versjoner
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

sax

Sitat fra: TS på fredag 30. august 2013, klokken 21:23
Sitat fra: OleJA på fredag 30. august 2013, klokken 21:16
Sitat fra: Roger (NO) på fredag 30. august 2013, klokken 21:07
Jeg har en Hörmann Promatic2 garasjeportåpner, men har ikke lyktes å få bilen til å gjenkjenne fjernkontrollen?

Noen som har hatt suksess med å programmere Hörmann garasjeportåpnere?

Dersom jeg skal spekulere, og det gjør vi vel gjerne her på forumet, så har ikke Tesla fått med seg at det er andre frekvensområder som er tillatt brukt til fjernkontroller av denne typen i Europa i forhold til USA.

Er det i det hele tatt noen her på forumet som har fått Homelink til å fungere på garasjen sin?

Dersom dette ikke funker, så har Tesla en jobb å gjøre siden vi må forvente at de følger standarden i de markedene de selger bilen.

Enig med deg . Sannsynligvis må de bytte RF modul og firmware om de ikke har fått med seg at EU har egne versjoner

Sannsynlig at de har bommet her ja. Min åpner bruker 433MHz som ikke er et lisensfritt bånd i USA og jeg får ikke noe respons fra bilen.

JohanH

Jeg sendte mail om dette i forrige uke og fått svar at de "driver å finner ut av det". Min åpner bruker 866 MHz.

glaserud

Hm. Det ville jo vært supert om min $5 sender fra ebay hadde funket. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Cirion

Sitat fra: Elektriske_Jan på fredag 30. august 2013, klokken 21:22
Har en Hörmann SupraMatic E2 og har forsøkt å forske litt på denne. Det virker som flere har problemer med Hörmann i norge/eu... Jeg heller også litt mot teorien om frekvens problematikk... :-/
Har samme motor, og jeg får lært bilen...

Sett bilen i læremodus, gå foran bilen, og hold fjernkontrollen mot Tesla logoen (helt intill). Trykk og hold til lampa på fjernkontrollen slukker, slipp og gjenta uten pauser. Etter ca. 30 sec blinker fjernlysene på bilen.

Del to fikk jeg ikke gjort ferdig, nå har bilen kopier fjernkontrollen, men siden det er rullerende kode, må den nye fjernkontrollen(tesla homelink) programmeres i motoren(E2).
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

JohanH

Sitat fra: Cirion på lørdag 31. august 2013, klokken 06:48
Sitat fra: Elektriske_Jan på fredag 30. august 2013, klokken 21:22
Har en Hörmann SupraMatic E2 og har forsøkt å forske litt på denne. Det virker som flere har problemer med Hörmann i norge/eu... Jeg heller også litt mot teorien om frekvens problematikk... :-/
Har samme motor, og jeg får lært bilen...

Sett bilen i læremodus, gå foran bilen, og hold fjernkontrollen mot Tesla logoen (helt intill). Trykk og hold til lampa på fjernkontrollen slukker, slipp og gjenta uten pauser. Etter ca. 30 sec blinker fjernlysene på bilen.

Del to fikk jeg ikke gjort ferdig, nå har bilen kopier fjernkontrollen, men siden det er rullerende kode, må den nye fjernkontrollen(tesla homelink) programmeres i motoren(E2).

Vet du din frekvens? Hva er det for merke på din portåpner?

ohh

Jeg har Came åpner, og får programmert bilen uten problemer. Men, etter litt tid slutter HomeLink å fungere.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA