Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 30.August: Bilder og referater fra åpning av ladestasjoner

Startet av Milzit, torsdag 29. august 2013, klokken 21:34

« forrige - neste »

andyco

Harselv en Marantec garasjeåpner. Hadde problemer med å få den programmert men tydelig at den må plasseres veldig presist når signalet skal læres. Holdt den nå helt inntil Tesla-logoen i fronten og da gikk det helt fint!
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

sax

Ok, da har jeg faktisk fått kontakt med bilen! Måtte holde fjernkontrollen KLIN inntil nose cone men fikk da faktisk blink i frontlysene og melding om at kontrollen var "recorded". Men garasjeporten lystrer ikke kommandoer fra bilen så ikke helt i mål ennå. Har forsøkt på nytt 4-5 ganger inkludert registrering av bilen på motorenheten (learn knapp) uten hell.

LiftMaster 5580 med 94335E fjernkontroll (433MHz med rullende kode). Fjernkontrollen er listet på HomeLink sin webside.

jkirkebo

Sitat fra: sax på lørdag 31. august 2013, klokken 17:33
Ok, da har jeg faktisk fått kontakt med bilen! Måtte holde fjernkontrollen KLIN inntil nose cone men fikk da faktisk blink i frontlysene og melding om at kontrollen var "recorded". Men garasjeporten lystrer ikke kommandoer fra bilen så ikke helt i mål ennå. Har forsøkt på nytt 4-5 ganger inkludert registrering av bilen på motorenheten (learn knapp) uten hell.

LiftMaster 5580 med 94335E fjernkontroll (433MHz med rullende kode). Fjernkontrollen er listet på HomeLink sin webside.

Leste om noen som fikk suksess ved faktisk å holde fjernkontrollen inni frunken. Verdt å prøve?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Roger (NO)

Noen som har lyktes å finne ut hvilke frekvenser HomeLink støtter?
Ser også på HomeLink.com at min fjernkontroll støttes fra HomeLink v.7.
Spørsmålet er jo da hvilke versjon vi har i TMS...

Hugo

Jeg fikk ikke registret åpner før jeg byttet batteri (sterkere signal) og åpnet frunk - MEN selv etter registrering funker ikke opplegget....

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

TS

Sitat fra: Roger (NO) på søndag 01. september 2013, klokken 17:00
Noen som har lyktes å finne ut hvilke frekvenser HomeLink støtter?
Ser også på HomeLink.com at min fjernkontroll støttes fra HomeLink v.7.
Spørsmålet er jo da hvilke versjon vi har i TMS...

Oppfordrer alle som skal bruke HomeLink om å sende epost til TM med spørsmål om hvilke frekvenser og versjon det er.


Første som får et godt svar bør poste det her.  Noen har tydeligvis fått sin til å   virke på mystisk vis  8)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

sax

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 31. august 2013, klokken 18:46
Sitat fra: sax på lørdag 31. august 2013, klokken 17:33
Ok, da har jeg faktisk fått kontakt med bilen! Måtte holde fjernkontrollen KLIN inntil nose cone men fikk da faktisk blink i frontlysene og melding om at kontrollen var "recorded". Men garasjeporten lystrer ikke kommandoer fra bilen så ikke helt i mål ennå. Har forsøkt på nytt 4-5 ganger inkludert registrering av bilen på motorenheten (learn knapp) uten hell.

LiftMaster 5580 med 94335E fjernkontroll (433MHz med rullende kode). Fjernkontrollen er listet på HomeLink sin webside.

Leste om noen som fikk suksess ved faktisk å holde fjernkontrollen inni frunken. Verdt å prøve?

Testet dette i helgen, men virket ikke noe bedre for meg enn å holde fjernkontrollen mot plasten ved siden av Tesla T'en på bumperen. Registreringen får jeg uansett til - bilen blinker, skryter og tror den er kongen på haugen, men garasjen nekter å lystre nykomlingen.

Yagi

Jeg har samme problem som andre skriver her; Bilen kvitterer for at den har lært, men klarer ikke å åpne porten...
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

OleJA

*Tror* det kanskje kan hjelpe å sette selve åpneren/motoren i læremodus også slik at den aksepterer TMS sin HomeLink som en ny fjernkontroll.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

sax

Sitat fra: OleJA på mandag 02. september 2013, klokken 10:47
*Tror* det kanskje kan hjelpe å sette selve åpneren/motoren i læremodus også slik at den aksepterer TMS sin HomeLink som en ny fjernkontroll.

Har forsøkt dette også men uten hell.

Roger (NO)

Da har jeg fått bekreftet at HomeLink skal støtte 868, 433 og 40Mhz.

Jeg har omsider klart å lære bilen min 868Mhz Hörrmann fjernkontroll, men garasjeportåpneren vil ikke akseptere denne.

JohanH

Sitat fra: Roger (NO) på mandag 02. september 2013, klokken 20:42
Da har jeg fått bekreftet at HomeLink skal støtte 868, 433 og 40Mhz.

Jeg har omsider klart å lære bilen min 868Mhz Hörrmann fjernkontroll, men garasjeportåpneren vil ikke akseptere denne.

Delvis flott å høre - jeg har også en Hörmann på 868 Mhz. Et tips som jeg leste på US forum: ikke bare trykk veldig kort på touchscreen når du skal åpne, men hold inne litt lengre når du trykker på symbolet for å sende signal. Akkurat som på fjernkontrollen, hvor signalet ofte ikke "tar" hvis man bare trykker veldig kort. Virker det da???

Roger (NO)

Sitat fra: JohanH på mandag 02. september 2013, klokken 20:59
Sitat fra: Roger (NO) på mandag 02. september 2013, klokken 20:42
Da har jeg fått bekreftet at HomeLink skal støtte 868, 433 og 40Mhz.

Jeg har omsider klart å lære bilen min 868Mhz Hörrmann fjernkontroll, men garasjeportåpneren vil ikke akseptere denne.

Delvis flott å høre - jeg har også en Hörmann på 868 Mhz. Et tips som jeg leste på US forum: ikke bare trykk veldig kort på touchscreen når du skal åpne, men hold inne litt lengre når du trykker på symbolet for å sende signal. Akkurat som på fjernkontrollen, hvor signalet ofte ikke "tar" hvis man bare trykker veldig kort. Virker det da???

Nope

JohanH


Sitat fra: Roger (NO) på mandag 02. september 2013, klokken 21:17
Sitat fra: JohanH på mandag 02. september 2013, klokken 20:59
Sitat fra: Roger (NO) på mandag 02. september 2013, klokken 20:42
Da har jeg fått bekreftet at HomeLink skal støtte 868, 433 og 40Mhz.

Jeg har omsider klart å lære bilen min 868Mhz Hörrmann fjernkontroll, men garasjeportåpneren vil ikke akseptere denne.

Delvis flott å høre - jeg har også en Hörmann på 868 Mhz. Et tips som jeg leste på US forum: ikke bare trykk veldig kort på touchscreen når du skal åpne, men hold inne litt lengre når du trykker på symbolet for å sende signal. Akkurat som på fjernkontrollen, hvor signalet ofte ikke "tar" hvis man bare trykker veldig kort. Virker det da???

Nope

Bummer... :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA