Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 30.August: Bilder og referater fra åpning av ladestasjoner

Startet av Milzit, torsdag 29. august 2013, klokken 21:34

« forrige - neste »

ohh

Sitat fra: ellinger på søndag 08. september 2013, klokken 09:54
Sitat fra: JohanH på lørdag 07. september 2013, klokken 20:25

Sitat fra: ohh på lørdag 07. september 2013, klokken 19:07
Sitat fra: Roger (NO) på lørdag 07. september 2013, klokken 17:04
Sitat fra: ohh på tirsdag 03. september 2013, klokken 13:13
Sitat fra: andyco på mandag 02. september 2013, klokken 23:19
Sitat fra: sax på mandag 02. september 2013, klokken 10:58
Sitat fra: OleJA på mandag 02. september 2013, klokken 10:47
*Tror* det kanskje kan hjelpe å sette selve åpneren/motoren i læremodus også slik at den aksepterer TMS sin HomeLink som en ny fjernkontroll.

Har forsøkt dette også men uten hell.
jeg fikk programmert åpneren greit ved å holde senderen klin inntil tesla logoen. Deretter fungerte porten fint en 5-6 ganger for så å slutte å funke. Tror det har noe med at porten endrer koden med jevne mellomrom. Må forske litt mer for å se om det er mulig å endre oppsett på porten.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Nøyaktig samme erfaring jeg har

Funnet noe løsning på at HomeLink plutselig slutter å fungere?
Nei.. Etter 3 like forsøk, har jeg foreløpig gitt opp.

Jeg og. Får blink fra bilen og kan lagre det hele, men signalet fra bilen har aldri fått porten min å reagere. Jeg har Hörmann Supramatic åpner og såne nye svarte håndsendere som kan styre opp til 4 ulike porter. Jeg har hatt mest hell med å få blink fra bilen med håndsendern i frunken.

Har du testet å fysisk fjerne alle remotes fra Master i garasjen?
For så å legge til de på nytt, men legge til TMS først?
Jeg måtte dette på min Audi for å få den til å være stabil.
Hörmann sender vel på 868mhz med enten rullerende eller fast frekvens.
Mener å huske montøren sa det var derfor jeg måtte slette alt og programmere på nytt for at HomeLink skulle virke.
På hjemmesiden til Hörmann ligger det manualer på hvordan dette gjøres.
Her er til supramatic:
http://www.hoermann.no/fileadmin/hormann.no/Dokumentationen/Einbauanleitungen/Garagentor-Antriebe/Garasjeportaapner_SupraMatic_E_2_-_integrert_traadloes_mottaker.pdf
Hmm, nei, dette har jeg ikke forsøkt. Må prøves! Takk for tipset! :)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

valvolainen

Sitat fra: JonI på søndag 08. september 2013, klokken 10:32
Jeg skal kjøpe meg hørmann port til bilen kommer. Er det noen som har en formening om homelink vil fungere like bra med både promatic og supermatic

Såvidt jeg skjønner har du port fra før?
Porten har ingenting med åpneren å gjøre vel?

Mine porter er av et merke, mens jeg har to forskjellige portåpnere av to andre merker.
Hvis du går inn på homelink.com og velger europa får du opp en kompabilitetsliste over åpnere som funker med homelink.
En portåpner bør ikke koste mer enn 2-3000,- for normale porter.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

JohanH

Sitat fra: ellinger på søndag 08. september 2013, klokken 09:54
Sitat fra: JohanH på lørdag 07. september 2013, klokken 20:25

Sitat fra: ohh på lørdag 07. september 2013, klokken 19:07
Sitat fra: Roger (NO) på lørdag 07. september 2013, klokken 17:04
Sitat fra: ohh på tirsdag 03. september 2013, klokken 13:13
Sitat fra: andyco på mandag 02. september 2013, klokken 23:19
Sitat fra: sax på mandag 02. september 2013, klokken 10:58
Sitat fra: OleJA på mandag 02. september 2013, klokken 10:47
*Tror* det kanskje kan hjelpe å sette selve åpneren/motoren i læremodus også slik at den aksepterer TMS sin HomeLink som en ny fjernkontroll.

Har forsøkt dette også men uten hell.
jeg fikk programmert åpneren greit ved å holde senderen klin inntil tesla logoen. Deretter fungerte porten fint en 5-6 ganger for så å slutte å funke. Tror det har noe med at porten endrer koden med jevne mellomrom. Må forske litt mer for å se om det er mulig å endre oppsett på porten.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Nøyaktig samme erfaring jeg har

Funnet noe løsning på at HomeLink plutselig slutter å fungere?
Nei.. Etter 3 like forsøk, har jeg foreløpig gitt opp.

Jeg og. Får blink fra bilen og kan lagre det hele, men signalet fra bilen har aldri fått porten min å reagere. Jeg har Hörmann Supramatic åpner og såne nye svarte håndsendere som kan styre opp til 4 ulike porter. Jeg har hatt mest hell med å få blink fra bilen med håndsendern i frunken.

Har du testet å fysisk fjerne alle remotes fra Master i garasjen?
For så å legge til de på nytt, men legge til TMS først?
Jeg måtte dette på min Audi for å få den til å være stabil.
Hörmann sender vel på 868mhz med enten rullerende eller fast frekvens.
Mener å huske montøren sa det var derfor jeg måtte slette alt og programmere på nytt for at HomeLink skulle virke.
På hjemmesiden til Hörmann ligger det manualer på hvordan dette gjøres.
Her er til supramatic:
http://www.hoermann.no/fileadmin/hormann.no/Dokumentationen/Einbauanleitungen/Garagentor-Antriebe/Garasjeportaapner_SupraMatic_E_2_-_integrert_traadloes_mottaker.pdf

Takker for lenken.

Forstår jeg deg riktig når du foreslår:
1) Programmere bilen ved hjelp av en av fjernsenderne
2) Selv om bilens signal ikke får porten å reagere, så skal jeg nullstille åpneren og sette den i læremodus
3) Første kontroll som portåpneren skal lære seg er bilen (=blir master)
4) De to håndsenderne jeg har programmerer jeg med bilen som "teaching"/"master" sender?


ellinger

Sitat fra: JohanH på søndag 08. september 2013, klokken 15:36
Sitat fra: ellinger på søndag 08. september 2013, klokken 09:54
Sitat fra: JohanH på lørdag 07. september 2013, klokken 20:25

Sitat fra: ohh på lørdag 07. september 2013, klokken 19:07
Sitat fra: Roger (NO) på lørdag 07. september 2013, klokken 17:04
Sitat fra: ohh på tirsdag 03. september 2013, klokken 13:13
Sitat fra: andyco på mandag 02. september 2013, klokken 23:19
Sitat fra: sax på mandag 02. september 2013, klokken 10:58
Sitat fra: OleJA på mandag 02. september 2013, klokken 10:47
*Tror* det kanskje kan hjelpe å sette selve åpneren/motoren i læremodus også slik at den aksepterer TMS sin HomeLink som en ny fjernkontroll.

Har forsøkt dette også men uten hell.
jeg fikk programmert åpneren greit ved å holde senderen klin inntil tesla logoen. Deretter fungerte porten fint en 5-6 ganger for så å slutte å funke. Tror det har noe med at porten endrer koden med jevne mellomrom. Må forske litt mer for å se om det er mulig å endre oppsett på porten.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Nøyaktig samme erfaring jeg har

Funnet noe løsning på at HomeLink plutselig slutter å fungere?
Nei.. Etter 3 like forsøk, har jeg foreløpig gitt opp.

Jeg og. Får blink fra bilen og kan lagre det hele, men signalet fra bilen har aldri fått porten min å reagere. Jeg har Hörmann Supramatic åpner og såne nye svarte håndsendere som kan styre opp til 4 ulike porter. Jeg har hatt mest hell med å få blink fra bilen med håndsendern i frunken.

Har du testet å fysisk fjerne alle remotes fra Master i garasjen?
For så å legge til de på nytt, men legge til TMS først?
Jeg måtte dette på min Audi for å få den til å være stabil.
Hörmann sender vel på 868mhz med enten rullerende eller fast frekvens.
Mener å huske montøren sa det var derfor jeg måtte slette alt og programmere på nytt for at HomeLink skulle virke.
På hjemmesiden til Hörmann ligger det manualer på hvordan dette gjøres.
Her er til supramatic:
http://www.hoermann.no/fileadmin/hormann.no/Dokumentationen/Einbauanleitungen/Garagentor-Antriebe/Garasjeportaapner_SupraMatic_E_2_-_integrert_traadloes_mottaker.pdf

Takker for lenken.

Forstår jeg deg riktig når du foreslår:
1) Programmere bilen ved hjelp av en av fjernsenderne
2) Selv om bilens signal ikke får porten å reagere, så skal jeg nullstille åpneren og sette den i læremodus
3) Første kontroll som portåpneren skal lære seg er bilen (=blir master)
4) De to håndsenderne jeg har programmerer jeg med bilen som "teaching"/"master" sender?

Hei,
Ja det var dette jeg gjorde og da virket det.

Rogerer

Har selv en Hörmann Supramatic P, med ekstern mottaker som heter HE1-868 og håndsendere som heter HSE2-868. Sistnevnte står på kompatibilitetslista til homelink (ver 7). Den har "statisk" kode så vidt jeg vet.

Jeg fikk programmert Homelink med en av håndsenderne foran tesla-logoen. Og så fungerte homelink supert et par ganger. Men da var det slutt på moroa, nå fungerer det ikke lengre. Merkelige greier. Noen som har tips?


TS

Fikk svar fra TM:
Her er frekvensen for Norske homelink-frekvenser og versjon: 
 G EC 868Mhz, 433Mhz, 40Mhz#
05/02424-SA644
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

RSandven


Sitat fra: TS på mandag 09. september 2013, klokken 15:24
Fikk svar fra TM:
Her er frekvensen for Norske homelink-frekvenser og versjon:
G EC 868Mhz, 433Mhz, 40Mhz#
05/02424-SA644


Good, da bør deg være muligheter :)
Takk for post!
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Patosan

#67
Jag har portöppnare från Bosch som säkert är minst 15 år gamla.
För att få dem att fungera med Homelink så köpte jag detta 'kit'; http://portspesialisten.com/fjernkontroll/fjernkontrollsystem-m-adapter/

Har i kväll programmerat min Tesla genom att följa instruktioner på skärmen.
Efter två försök så verkar det fungera helt perfekt.

Ser att många kommenterar att det fungerar ett antal gånger, och därefter slutar fungera. För att testa så satt jag i bilen och öppnade och stängde säkert 20 gånger utan problem. Ska checka under kommande dagar om det är något problem.
VIN 15026

LinkedIn

eclipse

Sitat fra: andyco på lørdag 31. august 2013, klokken 10:00
Harselv en Marantec garasjeåpner. Hadde problemer med å få den programmert men tydelig at den må plasseres veldig presist når signalet skal læres. Holdt den nå helt inntil Tesla-logoen i fronten og da gikk det helt fint!

Hvor gammel er Marantec portåpneren din?
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Trøndertesla

Jeg har en Hörmann Supramatic og forsøkte å følge noen av tipsene her, og nå fungerre det veldig bra. TAKK for alle tips! Vi får se i morgen om den faller ut igjen som den ser ut til å ha gjort hos flere.

1. Følg instruksjonene på skjermen i bilen. Ingen omprogrammering til Master etc. som har blitt nevnt
2. Når Frontlysene blinker så er det bare å gå inn i bilen og trykke på "neste steg" - som er å teste om det fungerer
3. Da kommer din nye homelink opp i topplinjen, og da er det bare å trykke på denne. TRIKSET som fungerte for meg var å trykke akkurat likt på denne knappen (på skjermen i bilen) som jeg gjør på fjernkontrollen. Dvs. å holde den inne i ca. 2-3 sekunder og så slippe. Da går det ca. et halvt sekund og så begynner porten å røre på seg. Om jeg trykker på den som man normalt gjør på en touch-skjerm så skjer det ingenting.

Jeg synes å ha hørt at Homelink har en funksjon som gjør at bilen spør deg når du nærmer deg garasjen om den skal åpne porten. Er det noen som har kjennskap til dette?

Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

P85D+

Sitat fra: Trøndertesla på tirsdag 17. september 2013, klokken 00:37
Jeg har en Hörmann Supramatic og forsøkte å følge noen av tipsene her, og nå fungerre det veldig bra. TAKK for alle tips! Vi får se i morgen om den faller ut igjen som den ser ut til å ha gjort hos flere.

1. Følg instruksjonene på skjermen i bilen. Ingen omprogrammering til Master etc. som har blitt nevnt
2. Når Frontlysene blinker så er det bare å gå inn i bilen og trykke på "neste steg" - som er å teste om det fungerer
3. Da kommer din nye homelink opp i topplinjen, og da er det bare å trykke på denne. TRIKSET som fungerte for meg var å trykke akkurat likt på denne knappen (på skjermen i bilen) som jeg gjør på fjernkontrollen. Dvs. å holde den inne i ca. 2-3 sekunder og så slippe. Da går det ca. et halvt sekund og så begynner porten å røre på seg. Om jeg trykker på den som man normalt gjør på en touch-skjerm så skjer det ingenting.

Jeg synes å ha hørt at Homelink har en funksjon som gjør at bilen spør deg når du nærmer deg garasjen om den skal åpne porten. Er det noen som har kjennskap til dette?

Ja, GPS
P85D og 85D

Roger (NO)

Da har jeg funnet en løsning som ser ut til å fungere (over tid) på en Hörmann ProMatic2:

1) Slett alle fjernkontroller fra garasjeport åpneren (Motoren)
2) Bruk portens original fjernkontroll til å lære bilen
3) Lær motoren bilens fjernkontroll (Denne blir "master")
4) Resett original fjernkontrollen og sett en ny random kode. (Les bruksanvisningen)
5) Lær motoren den nye koden fra original-fjernkontrollen

Resultatet er at bilen og fjernkontrollen nå sender 2 ulike koder, men at motoren har lært seg begge.
Virker dermed som at kodehoppene (rolling code) mellom bil/motor og fjernkotroll/motor ikke blir "forstyrret" av hverandre.

Larsan

Jeg har en helt ny Hörmann- port og får ikke Homelink til å fungere. Er det noen som har lykkes å parre med Hörmann?

Roger (NO)

Sitat fra: Larsan på tirsdag 17. september 2013, klokken 12:20
Jeg har en helt ny Hörmann- port og får ikke Homelink til å fungere. Er det noen som har lykkes å parre med Hörmann?
Da har jeg funnet en løsning som ser ut til å fungere (over tid) på en Hörmann ProMatic2:

1) Slett alle fjernkontroller fra garasjeport åpneren (Motoren)
2) Bruk portens original fjernkontroll til å lære bilen
3) Lær motoren bilens fjernkontroll (Denne blir "master")
4) Resett original fjernkontrollen og sett en ny random kode. (Les bruksanvisningen)
5) Lær motoren den nye koden fra original-fjernkontrollen

Resultatet er at bilen og fjernkontrollen nå sender 2 ulike koder, men at motoren har lært seg begge.
Virker dermed som at kodehoppene (rolling code) mellom bil/motor og fjernkotroll/motor ikke blir "forstyrret" av hverandre.

Det er også viktig å holde inne knappen på fjernkontrollen så lenge fjernkontrollen sender (rød diode), og trykke på nytt umiddelbart når den slukker.

Bilen trenger opp til 30sek signal for å lære koden, mens fjernkontrollen slutter å sende etter ca 20sek.
Gjenta som nødvendig til bilen lyser med lyktene, og fortsett sendingen til dioden slukker.

Bruk ferskt batteri for best signal...

Larsan


Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 17. september 2013, klokken 14:09
Sitat fra: Larsan på tirsdag 17. september 2013, klokken 12:20
Jeg har en helt ny Hörmann- port og får ikke Homelink til å fungere. Er det noen som har lykkes å parre med Hörmann?
Da har jeg funnet en løsning som ser ut til å fungere (over tid) på en Hörmann ProMatic2:

1) Slett alle fjernkontroller fra garasjeport åpneren (Motoren)
2) Bruk portens original fjernkontroll til å lære bilen
3) Lær motoren bilens fjernkontroll (Denne blir "master")
4) Resett original fjernkontrollen og sett en ny random kode. (Les bruksanvisningen)
5) Lær motoren den nye koden fra original-fjernkontrollen

Resultatet er at bilen og fjernkontrollen nå sender 2 ulike koder, men at motoren har lært seg begge.
Virker dermed som at kodehoppene (rolling code) mellom bil/motor og fjernkotroll/motor ikke blir "forstyrret" av hverandre.

Det er også viktig å holde inne knappen på fjernkontrollen så lenge fjernkontrollen sender (rød diode), og trykke på nytt umiddelbart når den slukker.

Bilen trenger opp til 30sek signal for å lære koden, mens fjernkontrollen slutter å sende etter ca 20sek.
Gjenta som nødvendig til bilen lyser med lyktene, og fortsett sendingen til dioden slukker.

Bruk ferskt batteri for best signal...

Høres veldig bra ut (og omfattende).  Før du prøvde alt dette, klarte du å få bilen til å ta imot signal fra original fjernkontroll?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA